| کد خبر: 183990 |

◄ احتمال بروز پدیده قاچاق کامیون به خارج از کشور در سال آینده

اگر قیمت دلار از‌ سطح کنونی به کانال نزدیک ۲۰۰۰۰ تومان رود و اقتصاد کشش و تحمل این فشار را نداشته باشد قیمت کامیون نمی‌تواند بیش‌تر از این افزایش یابد، چرا که همین الان هم قیمت کامیون و تعمیراتش با درآمد آن همخوانی ندارد.

تین نیوز

یک فعال بخش حمل‌ونقل کالا از  احتمال بروز پدیده قاچاق کامیون به خارج از کشور در سال آینده خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، آرش جلیلی در یک کانال تلگرامی مرتبط به حمل‌ونقل جاده‌ای کالا در توضیح این دیدگاه خود نوشت: کامیونداران قدیمی به‌خاطر دارند عراق پس از فراغت از جنگ ایران و عراق به کویت لشکر کشید و اقتصاد عراق را دچار فروپاشی کرد.

وی افزود: در آن سال‌ها مردم عراق به‌دلیل فقدان نیاز به کامیون، کامیون‌های خود را با قیمت نازل در مرز کردستان می‌فروختند که بنزهای سه تانک یادگار آن زمان است.

این راننده خود مالک خاطر نشان کرد: در اوضاع فعلی هم اگر قیمت دلار از‌ سطح کنونی به کانال ۲۰ هزار تومان نزدیک شود و اقتصاد کشش و تحمل این فشار را نداشته باشد قیمت کامیون نمی‌تواند بیش‌تر از این افزایش یابد، چرا که همین الان هم قیمت کامیون و تعمیراتش با درآمد آن هم‌خوانی ندارد.

این فعال صنفی اظهار کرد: از سوی دیگر ارزش پول ملی سقوط کرده و آن‌سوی مرز پول خوبی به ریال بابت کامیون‌های بلامصرف در اقتصاد ما پرداخت خواهند کرد.

جلیلی گفت: بر این اساس تحلیل فوق گواهی می‌دهد که به‌زودی قاچاق معکوس کامیون به‌خصوص به کشورهای همسایه رخ خواهد داد، یعنی برعکس آن‌چه در سال‌های پایانی دهه ۶۰ شاهد بودیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.