| کد خبر: 177069 |

◄ رواج «خودرو محوری»؛ نتیجه توسعه شهری بدون توجه به حمل‌ونقل عمومی

یکی از مشکلات شهرداری این است که ارتباط معناداری بین ساخت و سازها و توسعه شهری و حمل‌ونقل عمومی وجود ندارد و در نتیجه توسعه شهری در مکان‌هایی صورت می‌گیرد که حمل‌ونقل عمومی وجود ندارد که این امر باعث رواج «خودرو محوری» در شهرها می‌شود.

تین نیوز

معاون اسبق شهرداری تهران و معاون فعلی حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی معتقد است یکی از مشکلات شهرداری این است که ارتباط معناداری بین ساخت‌وسازها و توسعه شهری و حمل‌ونقل عمومی وجود ندارد و در نتیجه توسعه شهری در مکان‌هایی صورت می‌گیرد که حمل‌ونقل عمومی وجود ندارد که این امر باعث رواج «خودرو محوری» در شهرها می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز، مهرداد تقی‌زاده با بیان این مطلب افزود: حدود 40 سال است که در تمام شهرهای بزرگ دنیا این ایده وجود دارد که توسعه شهری مبتنی بر حمل‌ونقل همگانی (TOD) باید باشد.

وی ادامه داد: توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل همگانی در شورای عالی هماهنگی ترابری و شهرسازی در زمانی که آخوندی سکان‌دار مسئولیت در وزارت راه بود به تصویب رسید و مهمترین مجریان آن شهرداری‌ها هستند.

به گفته وی در زمان وزارت آخوندی استراتژی‌های بخش حمل‌ونقل تدوین ، تصویب و ابلاغ شد که این سند فقط سند حمل‌ونقل برون شهری نیست بلکه شامل برون شهری، درون شهری و صنعت حمل‌ونقل است.

او با تاکید بر این‌که تجربیات گذشته آخوندی می‌تواند در زمینه توسعه شهری بسیار کمک‌دهنده و راهنما باشد، حسن تعامل آخوندی با بهارستان را  یکی از ویژگی‌های مثبت او دانست که می‌تواند در فرض شهردار شدن تعامل خوبی نیز با شورای شهر داشته باشد.

تقی‌زاده افزود: او همواره بهترین نوع تعامل را با کمیسیون‌های مجلس داشته و قطعاً تعامل بالایی با شورای شهر نیز می‌تواند داشته باشد و اصولا ایشان مشورت و تعامل را از الزامات کار در دنیای امروز می‌داند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.