| کد خبر: 175622 |

◄ تن-کیلومتر بعد از تایید آخوندی ابلاغ می‌شود

سازمان راهداری موظف شد بلافاصله پس از دریافت ابلاغیه شورای‌عالی ترابری و وزیر راه و شهرسازی، این نحوه از محاسبه کرایه حمل بار جاده‌ای را به اجرا بگذارد.

تین نیوز

سازمان راهداری موظف شد  بلافاصله پس از دریافت ابلاغیه شورای‌عالی ترابری و وزیر راه و شهرسازی، روش تن-کیلومتر را برای محاسبه کرایه حمل بار جاده‌ای به اجرا بگذارد. مهرداد تقی‌زاده، معاون وزیر راه و شهرسازی و دبیر شورای‌عالی هماهنگی ترابری کشور با اعلام این خبر گفت: باید وزیر راه و شهرسازی هم این مصوبه را ملاحظه کند و احتمالا تا یک هفته آینده به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ابلاغ خواهد شد.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، تقی‌زاده درباره زمان ابلاغ و اجرای این مصوبه و این‌که آیا پیش از ابلاغ آن، نیازی به تایید ستاد تنظیم بازار وجود دارد یا خیر، اظهار داشت: در جلسه شورای‌عالی ترابری در هنگام تصویب این مصوبه، نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز حضور داشت و می‌گفت ما مصوباتی داریم که نشان می‌دهد تغییر نرخ‌ها باید در مراجع دیگر به‌خصوص ستاد تنظیم بازار هم به تصویب برسد.

او ادامه داد: با توجه به این‌که در جلسه شورای‌عالی ترابری دستور جلسات متعددی داشتیم و می‌خواستیم سریعا از آن رد شویم، گفتیم الان فرصت نیست به این موضوع بپردازیم که باید در چه جاهای دیگری هم مطرح شود بنابراین اعلام شد تنها می‌توانیم در این جلسه نظر شورای‌عالی ترابری را به تصویب برسانیم و فقط یک جمله مختصر بیاوریم که این مصوبه باید مراحل قانونی خود را طی کند.

دبیر شورای‌عالی هماهنگی ترابری کشور گفت: اگر مصوبه‌ای که نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت در جلسه شورای‌عالی ترابری مطرح کرد، درست باشد، بعدازاین‌که مصوبه شورای‌عالی ترابری درخصوص محاسبه تن-کیلومتر به سازمان راهداری ابلاغ شد باید مراحل قانونی خود را طی کند اما اگر مصوبات مربوط به وزارت صنعت، معدن و تجارت شامل مصوبه اخیر شورای‌عالی ترابری نمی‌شود، راهداری باید بلافاصله مصوبه را اجرا کند.

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به این پرسش که آیا سازمان حمایت مصرف‌کنندگان نیز باید نحوه محاسبه کرایه حمل کالا به‌صورت تن-کیلومتر را تایید کند یا خیر؟ تصریح کرد: من در این خصوص اطلاعی ندارم ما تنها موضوع را به این شکل جمع‌بندی کردیم تا معطل نماند به همین دلیل فعلاً نظر شورای‌عالی ترابری را به تصویب رساندیم تا اگر نیاز به تصویب مراجع دیگر دارد، خودِ سازمان راهداری آن را طی کند. البته هنوز مصوبه شورای‌عالی ترابری ابلاغ نشده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.