| کد خبر: 172910 |

یک کارشناس مطرح کرد:

◄ مبارزه با احساسات ضد خارجی برای رونق توریسم

اگرچه در چند ماه اخیر موجی از انتقادات نسبت به حضور گردشگران عراقی در کشور و گمانه‌زنی‌هایی در مورد نحوه رفتار این گردشگران در کشور شکل گرفته، اما یک کارشناس معتقد است در شرایط فعلی برای جذب گردشگر و ارز، باید با احساسات ضد خارجی مقابله کرد.

تین نیوز

اگرچه در چند ماه اخیر موجی از انتقادات نسبت به حضور گردشگران عراقی در کشور و گمانه‌زنی‌هایی در مورد نحوه رفتار این گردشگران در کشور شکل گرفته، اما یک کارشناس معتقد است در شرایط فعلی برای جذب گردشگر و ارز،  باید با احساسات ضد خارجی مقابله کرد.

به گزارش تین‌نیوز، سعید قصابیان با بیان این مطلب در شبکه‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: به‌تازگی تبلیغات منفی زیادی علیه توریست‌ها و از جمله عراقی‌ها راه افتاده است اما واقعیت این است که ایرانی‌ها ذهنیت خوبی راجع به خارجی‌ها از جمله عرب‌ها و افغان‌ها و هندی‌ها ندارند.

وی با بیان این‌که مردم کشورمان عموماً متوجه اهمیت توریسم در اقتصاد کشور نیستند، گفت: دلیل این موضوع متکی بودن  به درآمد بی‌زحمت نفت متکی است که موجب شده  نیازی به کسب درآمد از صنعت توریسم احساس نکنند.

این کارشناس تاکید کرد: سهم توریسم در درآمد کلی کشور ما بسیار کم است و طبیعی است کسانی که از رانت پول نفت بر خوردار هستند نه تنها دغدغه توریسم  نداشته باشند  بلکه چوب هم لای چرخ این صنعت بگذارند.

او افزود: برای جذب توریسم و ارز  باید با احساسات ضد خارجی مقابله و حتی برای آنان جاذبه ایجاد کرد تا آنها دلارشان را وارد کشور کرده و در اینجا خرج کنند.

به گفته وی کشور ترکیه این کار را به‌خوبی انجام داده و توریسم به یک ستون اصلی در اقتصاد این کشور تبدیل شده است. 

قصابیان تاکید کرد: بنابراین لازم است از دامن زدن به احساسات ضد خارجی جداً خودداری شود به‌خصوص در شرایط فعلی که ارزش پول ملی کم شده و هزینه سفر به ایران برای خارجی‌ها کاهش پیدا کرده است.

به گزارش تین‌نیوز، چندی پیش روزنامه جوان در گزارشی با عنوان «عراقی‌ها شهرهای مرزی ایران را غارت می‌کنند» نوشته بود:  برخی از این مسافران که از مرز‌های غربی و شرقی وارد کشور می‌شوند نه‌تنها توریست نیستند، بلکه در طول چند ساعت تمام موادخوراکی و کالا‌های اساسی شهر‌های مرز‌نشین را خریداری و از مرز خارج می‌کنند».

پیش از آن نیز خبری در روزنامه شرق به نقل از روزنامه شهروند منتشر شده بود که در بخشی از آن از قول رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی آمده بود «در مورد ازدواج موقت عراقی‌ها با زنان ایرانی باید بیشتر مراقب باشیم».

این در حالی است که  محمد قانعی رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی در مورد این نقل قول از جانب او که از وجود «۶ هزار خانه مسافر با ارائه خدمات جنسی در شهر زیارتی مشهد» خبر داده بود به مهر گفته بود: «من چنین چیزی نگفته‌ام» و آنچه دست به دست می‌شود ناشی از استنباط اشتباه اهالی رسانه و کاربران فضای مجازی است.

او گفته بود: «من هرگز تایید نکرده‌ام که در مشهد از زنان ایرانی استفاده جنسی صورت می‌گیرد برای همین هم این استنباط و نقل قول از حرف هایم را کاملاً تکذیب می‌کنم؛ چون من در مصاحبه‌ای که داشتم به این موضوع اشاره کردم که در مشهد ۶۰۰ خانه مسافر مجوز قانونی دارند و حتی آنهایی که مجوز قانونی ندارند هم خدمات اقامتی ارائه می‌دهند و لزوماً به این معنا نیست که این خانه‌های مسافری در زمینه خدمات جنسی و غیرقانونی فعالیت می‌کنند.»

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.