| کد خبر: 172514 |

◄ یک پیشنهاد برای فروش بلیت بدون یارانه قطار به گردشگران خارجی

یکی از مدل‌های حمل‌ونقلی مورد استفاده این گردشگران، حمل‌ونقل ریلی و قطار است که به اعتقاد برخی کارشناسان می‌توان از فرصت پیش آمده از حضور مسافران عرب بیشترین استفاده را برای بهبود وضعیت آن برد و رونقی به حمل‌ونقل ریلی مسافری داد.

تین نیوز

مدتی است اکثر شهرهای ایران شاهد حضور گردشگران خارجی عرب زبانی است که معمولا بیشتر آنان گردشگران عراقی هستند.

به گزارش تین‌نیوز، اگرچه تا چند سال پیش، بیشترین مقصد گردشگری این گردشگران شهر مشهد به دلیل جنبه مذهبی و زیارتی آن بوده است اما اکنون در شهرهای دیگر از جمله شهرهای شمالی و شهرهای تاریخی مانند اصفهان و شیراز و ... نیز حضور پرشمار این گردشگران کاملاً به چشم می‌آید.

یکی از مدل‌های حمل‌ونقلی مورد استفاده این گردشگران، حمل‌ونقل ریلی و قطار است که به اعتقاد برخی کارشناسان می‌توان از فرصت پیش آمده از حضور مسافران عرب بیشترین استفاده را برای بهبود وضعیت آن برد و رونقی به حمل‌ونقل ریلی مسافری داد.

به گزارش تین‌نیوز، در این زمینه یک کارشناس حمل‌ونقل ریلی در شبکه‌های اجتماعی پیشنهاد داد: باتوجه به افزایش مسافران عرب‌زبان خارجی، از این مسافران قیمت بلیت به صورت واقعی و بدون یارانه اخذ شود.

احمد کبیری افزود: در این زمینه می‌توان با انجام فروش بلیت از طریق وارد کردن شماره ملی و با تعریف یک برنامه در سیستم فروش بلیت قطار، با وارد کردن شماره گذرنامه،  بلیت بدون یارانه و با قیمت آزاد و واقعی برای اتباع خارجی صادر کرد.

وی تاکید کرد: با این روش می‌توان از اتباع خارجی قیمت واقعی بلیت را بدون سوبسید و به صورت آزاد دریافت و درآمد بهتری عاید شرکت‌های حمل‌ونقلی ریلی کرد.

کبیری در توضیح این مطلب نیز گفت: باتوجه به افت ارزش پول ایران در مقابل دینار عراق برخی گردشگران عراقی با عنوان زائر وارد کشور شده و از امکانات ایران از جمله قطارهای مسافری با بلیت سوبسیددار استفاده می‌کنند.

این کارشناس اظهار کرد: اگر برنامه‌ای طراحی شود و در سیستم فروش بلیت قطار با استفاده از گذرنامه این افراد،  قیمت واقعی بلیت از آنان دریافت شود با توجه به ارزش پول آنان، باز مبلغ واقعی بلیت صادر شده، برایشان ناچیز خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: با این کار حداقل گردشگران خارجی از یارانه بخش حمل‌ونقل ریلی که برای مردم کشورمان در نظر گرفته شده است بهره‌مند نمی‌شوند.

کبیری تاکید کرد: با این کار همچنین از تخلف گران‌فروشی بلیت توسط برخی آژانس‌ها که از طریق فتوشاپ پول اضافه از این گردشگران دریافت می‌کنند نیز جلوگیری شده و این هزینه‌های دریافتی به چرخه حمل‌ونقل ریلی تزریق می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.