| کد خبر: 165193 |

◄ استفاده‌ تبلیغاتی از تابلوهایVMS در نبود ضوابط مشخص

ضوابط استفاده از تابلوهایVMS تدوین و یا تصویب نشده و رعایت نمی‌شود و دلیل آن فقدان و یا کم‌توجهی مراجع تصویب این دستورالعمل‌هاست.

تین نیوز

یک کارشناس حوزه آی‌‌تی‌ معتقد است به دلیل نبود ضوابط استفاده از تابلوهایVMS، این تابلوها مورد استفاده‌های تبلیغاتی سازمان‌ها قرار گرفته است.

به گزارش تین‌نیوز، محمود سیادت موسوی این مطلب را در یک گروه تلگرامی و در جمع کارشناسان حوزه حمل‌ونقل هوشمند نوشت و ادامه داد: با توجه به گسترش سیستم‌های اطلاع‌رسانی داخل اتومبیل و نیز گوشی‌های همراه و دیگر سیستم‌های نوین می‌توان گفت در دیگر کشورها استفاده از VMS محدود شده است و مثل دهه قبل مورد اقبال نیست.

وی افزود: در ایران با توجه به این‌که این سیستم‌های نوین هنوز به میزان کافی رشد نکرده‌اند استفاده از VMS در طرح‌ها حسب طراحی و نیاز و اهمیت محل، به طور محدود قابل توصیه و استفاده است. 

او اظهار کرد: متاسفانه ضوابط استفاده از این تابلوها تدوین و یا تصویب نشده و رعایت نمی‌شود و دلیل آن   فقدان و یا کم‌توجهی مراجع تصویب این دستورالعمل‌هاست.

به گزارش تین‌نیوز، این کارشناس خاطرنشان کرد: قابل درک است که در این شرایط مبهم، در فلسفه اولیه استفاده از این تابلوها انحراف به وجود آید و این امر باعث شود عملکرد کلی آن در حالت صحیح هم زیر سوال برود. مثل استفاده‌های تبلیغاتی توسط سازمان‌ها و ادارات نصب کننده آن.

سیادت موسوی خاطرنشان کرد: البته در دهه 70 شرکت کنترل ترافیک ضوابطی را برای ارسال پیام به تابلوها تدوین کرده بود. هر چند هم‌اکنون آنچه که مشاهده می‌شود ارسال پیام‌های نوروزی و تبلیغاتی و مناسبتی به این تابلوهاست که در هیچ کجای دنیا مشاهده نمی‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.