| کد خبر: 255132 |

دبیر انجمن شرکت های راهسازی کشور:

◄ جاده کمترین سهم را تصادفات رانندگی دارد

در حالی که برخی کارشناسان حمل و نقل در ارریابی علل و عوامل تاثیر گذار در بروز تصادفات جاده ای وجود نواقص، معایب در جاده ها و یا نقاط حادثه خیز در آنها را از نظر درجه اهمیت، سومین عامل بروز این حوادث می دانند، دبیر انجمن شرکت های راهسازی کشور معتقد است در زمینه حوادث رانندگی، تاوان عدم توسعه یافتگی کشور را می دهیم و جاده کمترین سهم را دارد.

تین نیوز

در حالی که برخی کارشناسان حمل و نقل در ارریابی علل و عوامل تاثیر گذار در بروز تصادفات جاده ای وجود نواقص، معایب در جاده ها و یا نقاط حادثه خیز در آنها را از نظر درجه اهمیت، سومین عامل بروز این حوادث می دانند، دبیر انجمن شرکت های راهسازی کشور معتقد است در زمینه حوادث رانندگی، تاوان عدم توسعه یافتگی کشور  را می دهیم و جاده کمترین سهم را دارد.

به گزارش تین نیوز ، محمد اسماعیل علیخانی کارشناس حمل و نقل چندی پیش در جمع متخصصان این شبکه خبری گفت: در ارریابی علل و عوامل تاثیر گذار در بروز تصادفات جاده ای از نظر اهمیت به ترتیب خطای انسانی، عدم رعایت استانداردهای مطرح ایمنی در ساخت خودروها، وجود نواقص، معایب در جاده ها و یا نقاط حادثه خیز در آنها و  سایر موارد به ترتیب موثر هستند.

بیشتر بخوانید:

فیلم| تصادفات رانندگی؛ راننده، خودرو یا جاده، کدام مقصرترند؟

با این وجود علی آزاد دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی معتقد است،  در تمام جاده های اصلی و فرعی، بزرگراه ها، آزادراه ها که در ۶۰ سال اخیر ساخته شده، شیب عرضی متناسب با شعاع قوس و سرعت تعیین شده رعایت شده و این دیدگاه ممکن است در یک مورد مصداق پیدا کند و آن هم راه های فرعی و کوره راه های خاکیست که بدون بازسازی از نظر مشخصات هندسی و فنی، آسفالت شده یا می شوند.

آزاد تاکید کرد: ما مشکل فرهنگ عمومی در مورد تمام مسایل داریم و 55 درصد کشته های رانندگی مربوط به پراید و پژو بوده است.

وی افزود: ضمنا مقصر ۸۲ درصد تصادفات خطای انسانیست، 15 درصد هم وسایل نقلیه و حداکثر ۳ درصد جاده ها در تصادفات نقش دارند.

او ادامه داد:  به اشتباه نقاط حادثه خیز بکار می بریم در حالی که ما مسئولان و رانندگان حادثه ساز داریم، مسئولان سازمان راهداری باید تابلو  هشدار و سرعت مجاز متناسب ‌‌ و مطابق استاندارد برای تمام قوس های باشعاع کم نصب کنند و رانندگان باید به علایم رانندگی توجه و آنها را رعایت نمایند.

آزاد افزود: عدم نصب تابلو و علایم، رانندگی های بی توجه به جلو، بی توجهی به امکان سبقت مجاز، عدم رعایت سرعت مجاز و خواب آلودگی در زمان رانندگی عامل این تصادفات فاجعه بار هستند  و البته پلیس راه هم بی تقصیر نیست و در مجموع و به طور کلی ما تاوان عدم توسعه یابی کشور را در همه زمینه ها را می دهیم، جاده کمترین سهم را دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.