◄ ابهام در علت واریز وجوه بیمه تکمیلی رانندگان کامیون به حساب بانکی شخصی روسای سه کانون
جمعی از رانندگان اعلام کردند: وجوه بیمه تکمیلی رانندگان به حسابی بانکی واریز می شود که نه تنها متعلق به شرکت بیمه نیست، بلکه حسابی شخصی و مشترک به نام روسای سه کانون مرتبط با حمل و نقل کالا است.
جمعی از رانندگان از وجود مستنداتی خبر دادند که نشان از تخلفات آشکار و مغایرت با قانون در روند اجرای بیمه تکمیلی رانندگان کامیون، دارد.
چرا رانندگان و کامیونداران با طرح اصلاح بیمه مخالفت دارند؟
به گزارش تین نیوز ، این رانندگان که باعنوان مطالبه گران حمل و نقل کشور فعالیت می کنند، با انتشار بیانیه ای در شبکه های اجتماعی، خاطرنشان کردند: مطابق نامه رسمی صادره از سوی کانون کارفرمایی موسسات و شرکت های حمل و نقل داخلی کالای کشور به شماره ۱۴۰۴۵۵۹ مورخ ۱۴۰۴/۰۷/۰۳، مقرر شده است که شرکت ها، هزینه بیمه تکمیلی مربوط به دوره منتهی به ۱۴۰۴/۰۵/۱۵ را به شماره حسابی در بانک اقتصاد نوین واریز نمایند.
رانندگان کامیون افزودند: اما بررسی و رصد دقیق نشان می دهد که حساب اعلام شده نه تنها متعلق به شرکت بیمه نیست، بلکه حسابی شخصی و مشترک به نام روسای کانون شرکت های حمل و نقل کالا، کانون رانندگان کامیون و کانون کامیونداران است.
بر اساس آنچه در اطلاعیه مطالبه گران حمل و نقل، عنوان شده است، این اقدام، برخلاف اصول شفافیت مالی و مقررات بیمه ای کشور بوده و این پرسش جدی و قانونی را مطرح می کند که چرا این حساب در بانک خصوصی افتتاح شده و با توجه به سوابق مالی گذشته، چه نهادی بر این حساب و تراکنش های آن نظارت دارد؟
آنان خاطرنشان کردند: پیش تر هشدار داده شده بود که این بیمه، به جای رفاه و حمایت از رانندگان کامیون، به ابزاری برای منافع غیرشفاف و سودآوری شخصی برخی افراد و تشکل ها بدل شده است، اکنون، مستندات موجود این ادعا را تایید می کند و ضرورت ورود نهادهای نظارتی را دوچندان می سازد.
سابقه تخلفات و سوابق مشابه
این رانندگان کامیون با اشاره به تخلفات و سوابق مشابه، اعلام کردند: در ادوار گذشته نیز نمونه های روشنی از سوءمدیریت مالی تشکل های صنفی وجود داشته و با این حال، مشاهده مجدد افتتاح حساب شخصی مشترک در بانک اقتصاد نوین نشان می دهد که همان چرخه غیرشفاف گذشته دوباره در حال تکرار است.
به گفته آنان، در صورت ادامه این روند و عدم ورود نهادهای نظارتی، احتمال سوءاستفاده از وجوه رانندگان و بهره برداری شخصی از حساب های واسط، بار دیگر تکرار خواهد شد.
آنان این پیش بینی را بر اساس سوابق مشابه و عملکرد گذشته تشکل های صنفی دانسته و هشدار دادند که بدون اقدام سریع، این چرخه غیرشفاف به زیان مالی و صنفی رانندگان ادامه خواهد یافت.
رانندگان کامیون در بیانیه خود همچنین تاکید کردند: بانک اقتصاد نوین برای سپرده های کلان، سودی حدود ۲۹ درصد پرداخت می کند. در صورت نگهداری موقت این وجوه در حساب های مذکور، سود قابل توجهی نصیب صاحبان حساب خواهد شد. این در حالی است که منشا اصلی این مبالغ به صورت غیر مستقیم از جیب آحاد جامعه است. در چنین شرایطی، شفافیت مالی و پاسخگویی در نحوه گردش این وجوه، یک ضرورت قانونی و اخلاقی است و هیچ تضمینی برای حفظ این سرمایه عظیم نیز وجود ندارد.
آنان افزودند: در حالی که تشکل های صنفی مدعی کسری منابع در اجرای بیمه تکمیلی هستند، جای پرسش است که چرا با وجود ادعای زیان دهی، هر سال برای بستن قرارداد جدید، رقابت شدیدی میان همین تشکل ها وجود دارد؟ آیا طرف های قرارداد از سود مشارکت و سپرده گذاری نیز منتفع می شوند؟ آیا حق بیمه به طور مستقیم به حساب شرکت بیمه واریز می گردد، یا از طریق واسطه های مالی منتقل می شود؟
به گفته رانندگان کامیون، عدم شفافیت در این روند، به ویژه در قراردادهای قبلی با بیمه دانا، باعث شده هنوز گزارش رسمی از درآمدها و هزینه های آن دوره منتشر نشود. چرا باید بدنه اصلی صنف، یعنی رانندگان کامیون، از جزئیات هزینه ها و محل مصرف وجوه خود بی اطلاع باشند؟
رانندگان کامیون در ادامه بیانیه خود خواستار ورود دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی کشور به این موضوع شده و تاکید کردند: با توجه به احتمال سوء استفاده از منابع مالی عمومی، مطالبه گران حمل و نقل کشور خواستار ورود فوری و مستقل دستگاه های اطلاعاتی، امنیتی و نظارتی کشور (از جمله نهادهای ذی ربط قضایی، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات، وزارت اطلاعات و سایر مراجع ذی صلاح) به بررسی کامل این پرونده می باشند تا کلیه حساب ها، قراردادها و تراکنش های مرتبط با بیمه تکمیلی به طور کامل و فوراً مورد بررسی و حسابرسی قرار گیرد و نحوه و مسیر واریز وجوه (مستقیم یا از طریق واسطه) و هرگونه بهره برداری از سود مشارکت بررسی شود.
آنان افزودند: همچنین لازم است در صورت احراز هرگونه تخلف یا سوءاستفاده، اقدامات قانونی سریع، شفاف و بازدارنده علیه مرتکبین انجام گیرد و گزارش نتیجه بررسی ها به صورت عمومی و در دسترس رانندگان و بدنه صنف قرار گیرد تا حق اطلاع رسانی و پاسخگویی محقق شود.
مطالبه گران حمل و نقل کشور با بیان این که هدف این اقدام، دفاع از حقوق صنفی و مالی رانندگان و حفاظت از اموال عمومی است، نه هدف گیری افراد یا گروه خاص، خواسته خود را برشمردند و عنوان کردند: خواسته ما ، واریز وجوه دریافتی باید بدون واسطه و مستقیماً به حساب رسمی شرکت بیمه، اعلام هر گونه استفاده از سود بانکی یا مشارکت از محل وجوه دریافتی به صورت شفاف، مستند و تحت نظارت رسمی ، قرار گرفتن همه اسناد، صورت حساب ها و گزارش های مالی مربوط به قراردادهای گذشته و جاری (از جمله قرارداد بیمه دانا) در اختیار نمایندگان صنف و عموم رانندگان و برخورد قانونی و قضایی با متخلفان به صورت علنی و بازدارنده در صورت احراز سوءاستفاده است.
سلام این حق بجای رانندگان هست که مورد پیگیری و پیگرد قرارگیرد این مهم ..
سخت وزیان آورچی شد؟
سلام.تمام این موضوعات ومباحث از قبیل بیمه تامین اجتماعی وتکمیلی درست که بسیار درآنها کوتاهی شد وحق راننده زحمت کش با این شغل پر استرس وبسیار سخت به ناروا ازبین رفت ولیکن مسئله مهمتری که وجود دارد ودر درجه اول باید به آن رسیدگی کرد این است که چرا مسئله سخت وزیان آور بودن این شغل ظاهرامورد پیگیری جدی نیست وبرای فرار از این موضوع مسئولین مرتبط موارد کم اهمیت و حاشیه ای را برای پنهان سازی وگمراه کردن مورد اصلی که همان اجرای سختی کار برای شغل بسیار سخت رانندگی هست را مدام مطرح می کنند .که بسیار جای فکر دارد
آقایان مسئول چرا کسی مسئولیت اینکه چرا هزینهای درمانی رانندگان را که مدارکش را تحویل میدهیم را بیمه پرداخت نمی کند فقط برای دلخوشی رانندگان مدارک هزینهای درمانی رانندگان راتحویل می گیریند بنده تا بحال چند مرطبع مدارک درمانی خانوادام را در انجمن تحویل ولی هیچ کدام از هزینهای مارا واریز نکرداند این حق ما به حساب کدام حرام خوری واریز می کنند
من و شما مردم عادی میتونیم بفهمیم مملکت چقدر بخور بخور و فساد هست . اونوقت جناب گاو علما نمیفهمد . اگر چنین است غلط میکند اونجا نشسته برو گم شو کلید بده صاحبش . مرگ بر خودش اولادش پدر مادرش همه اجدادش و اطرافش . تو چقدر حرامزاده هستی
باسلام
بنده نزدیک ۴ ماه هست که پول بیمه تکمیلی من رو هنوز بیمه دانا پرداخت نکرده
چندبار مراجعه نموده ام.اما بیمه میگه پایانه با ما تسویه حساب نکرده. ۴ماه پولو معلوم نیست کی برده .
حالا نمیدونم این پولو از کی بگیریم
خواهشا مطالب نوشته شده منتشر وپیگیری شود:کامیونهای اطاق دار ۶چرخ وده چرخ که بعنوان اتاق تجاری فلزی کاربرد دارن به اتاق جک اضافه کرده وتغییر وضعیت غیر قانونی انجام میدهند که بیمه از این موضوع اطلاع ندارد معاینه فنی هم که ازخدا خواسته مبلغ اضافه بر حقش را میگیرد ومعاینه فنی را صادر میکند پلیس راه هم هیچ نظارتی ندارد واگر هم مطلع شوند بلاخره به یک طریقی حل وفصلش میکنند اما دراین میان حق اون کمپرسهاواتاق تجاریهایی که مدارکشون ضایع میشودچون این کامیونها بار هردوی اونها را بارگیری ودرحق اون بنده خدا ها اجحاف میشود لطفا نشر دهید وپیگیری کنید
تا بحال برای من که برج۵ تحویل دادم پرداخت نشده چرا آخه برای چی شماها که از همه کم کردید
با درود فراوان، اول اینکه قراداد تمام شده مثل اینکه اتومبیل بیمه اش تمام شده اینو قبل از موعد اقدام میکردند و مبلغ در همان حساب میماند تا تجدید و بستن قرارداد.دوم اینکه شرکتهای طرف قرادادد منتفع میشوند صد درصد،سوم اینکه با بیمه « تجارت نو » قرارداد ببندد که هم امکانات بیشتری دارد و هم با بیشتر بیمارستانها و کلینیکها و درمانگاه ..... ارتباط مستقیم دارند لازم نیست هزینه پرداخت کنید و بعد از دو،سه ماه دیگر دریافت کنی. چهارم اینکه ده، پانزده سال پیش «اگر فراموش نکرده باشم» آقای خان بلوکی خوردند حالا ....... با سپاس
سلام چرا انقد ازما پول میگیرید ولی هیچ خدمتی به مانمیکنیدبحدا پو ل مارانندگان خوردن ندارد هرکس ازحق مارانندگان بخورد بهدرد بی درمان گرفتار بشه خودش وخانواده ش
با سلام
بعد از ۴۶ سال مشخص گردید که در حق کلیه رانندگان پایه یک بی عدالتی صورت گرفته مبنای دریافتی از رانندگان دو مبنای بیمه را دارد یکی شهری و دیگری روستایی . و هیچ کدام تحت نظر تامین اجتماعی نیست
بدین گونه می باید تفکیک گردد بالای ۱۰ تن و پایین ده باری آنهای که بالای ده تن هستن همگی می باید تحت خدمات درمان پزشکیرا هم برای رانندگان و برای خانواده های آنها در الویت قرار دهند . و جزءتامین اجتماعی و پرداخت آن بحساب و بصورت تعیین گرد و آلباقی حق بیمه را دولت محترم باید پرداخت کند . و جزءتکالیف مجلس شورای اسلامی می باشد طی فراینده الحاقی و قانونی و ایجاد حق برای کامیون دارن انجام گیرد باتشکر
بیمه تکمیلی نداریم فقط پول از راننده به اسم بیمه تکمیلی دریافت میشود وهیچ خدماتی ندار اسلآ مشخص نیست کجامیره کدام بیمه قرارداد بسته بااین نهاد هشت ماه پیشه برگه بیمه تحویل دادم اما چیزی دریافت نکردم امروز هم دکتر چهار میلیون آزمون دریافت کرده که بیمه پس میده کدام بیمه نمی دانم
یکی بگه کدام شرکت بیمه طرف قرارداد با رانندگان هست بابت بیمه تکمیلی ؟
با درود خدمت همکاران فقط زبان زور واعتصاب این سیستم پلشت رو سرجاش مینشونه تمام زورنزن
بهتر بگین واریزی وجوه به حساب چند دزد دیگه
الان ک شده هر کی به کی اینا هم شده یه جوری بخورن
کسی نیست پیگیری کنه
بابا اینا چیه سختی کار چرا اقدام نمیشه.
فقط درایران به راننده کامیون بزرگترین ظلم میشه
سلام برایم خیلی سخت که قبول کنم اما شما بگین چرا بازنشسته رانندگان باید حداقل حقوق را بگیرد واقعا ظلمه که سیویک سال بیمه پردازی رانندگان کامیون و تریلی انجام بدید بعد حداقل بگیر باشی ظلم نیست