| کد خبر ۳۰۱۳۰۲
کپی شد

◄ سود سرشار ایرلاین ها / زیان شرکت های هواپیمایی فقط یک شوخی است

شرکت های مذکور بلیط پروازهای داخلی را برای همین هواپیماهای کهنه خریداری شده از گورستان های هواپیما، به قیمت جهانی می فروشند و فقط در مدت دو ماه اول پرواز در مسیر تهران به مشهد کل هزینه ای را که صرف کرده اند، به دست می آوررند.

سود سرشار ایرلاین ها  / زیان شرکت های هواپیمایی فقط یک شوخی است
تین نیوز |

یک کارشناس هوانوردی مدعی شد برخی شرکت های هواپیمایی، هواپیمای ۳۰۰ میلیون دلاری را از گورستان های هواپیما به قیمت یک میلیون دلار خریده و با اورهال آنها را وارد چرخه حمل و نقل هوایی ایران کرده و به سودآوری رسیده اند.

به  گزارش تین نیوز ، این  کارشناس  تاکید کرد: خرید هواپیما از گورستان هواپیما در کشورهای خارجی و توسعه یافته به قیمت بسیار ارزان در حالی توسط برخی ایرلاین ها صورت گرفته که این  شرکت ها با حداکثر یک  میلیون دلار هزینه اورهال، هواپیماهای کهنه را وارد ناوگان هوایی کشور کرده اند. 

وی گفت: در عین حال شرکت های مذکور  بلیط پروازهای داخلی را برای همین هواپیماهای کهنه خریداری شده از گورستان های هواپیما، به قیمت جهانی می فروشند و فقط در مدت دو ماه اول پرواز در مسیر تهران به مشهد کل هزینه ای را که صرف کرده اند، به دست می آوررند. 

این کارشناس ادامه داد: بدین ترتیب، می توان گفت شرکت های هواپیمایی فقط بعد از چند ماه، به سود دهی رسیده و پس از آن فقط سود و سود و سود است که روی  هم تلنبار می شود،

این کارشناس افزود: از نظر دستمزد هم، معمولا یک دهم عرف جهانی و حتی کمتر از آن به پرسنل شرکت های هواپیمایی پرداخت می شود. 

وی تاکید کرد: علت راه اندازی این همه ایرلاین مختلف آن هم فقط با دو یا چند تا پرنده که بیشتر از کل تعداد ایرلاین های اروپاست، نیز همین موضوع است.

به  گفته وی، این دسته از شرکت های هواپیمایی اکنون فقط نگران سود بادآورده ای هستند که دیگر نیست، وگرنه موضوع زیان و ضرر آنها، با این قیمت سوخت و سطح دستمزد، شوخی ای بیش نیست.

این کارشناس هوایی  افزود: در واقع می توان گفت این گونه  شرکت های هواپیمایی، سود تحقق نیافته خود را زیان برآورد کرده اند. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.

  • سیدمهدی سیدباقری پاسخ

    سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی کشور هیچیک به وظائفی که ازطرف ایکائو به سازمان ودراساسنامه به شرکت فرودگاهها محول شده عمل نکرده و صرفا در پوشش وظایف مذکور مجری اوامر بانده از حاکم بوده وهستند: برای اثبات این افساد مدیریتهای۴۰ ساله اخیر کافیست (جدا ار انجام وظائف عملیاتی پرسنل که باامکانات موجود بهترین وبیشترین بازدهی را داشتند ودارند) به مجموع مجوزهای صادره برای شرکتهای هواپیمایی توجه کنیم که هیچیک و دقیقا هیچیک از آنها صاحب صلاحیت فنی وحرفه ای کار در هواپیمایی نبوده وبه این مجوزها دست یافته و افتضاح امروز را درآورده اند

  • ناشناس پاسخ

    لطفا بفرمایید این مثلا کارشناس چی میزنه؟

  • اکبر احمدی پاسخ

    این کارشناس احیانا اسم و رسم نداره که ذکر بشه؟

  • امید پاسخ

    در بازار اصطلاحا میگن از سودش ضرر داده.‌ ایرلاین ها آنقدر در دوران آرامش با استفاده از رانت سوخت و عدم پاسخگویی به خاطر خدمات زیر صفر و بی برنامگی هاشون ، سود کردن که تا چند سال زیان ده بودنشون هم به جایی بر نخواهد خورد.

  • امید پاسخ

    متاسفانه با داد و قال و استفاده از رسانه های در اختیارشان خودشون رو مظلوم و آسیب دیده جلوه میدن، مثل بعضی هتلها که از این آب گل آلود قصد ماهی گیری و دو نرخی کردن هتلهارو دارند. در حالیکه با گرفتن نوشو که در زمانهای فورس کاملا غیر قانونی هست! بدون ارائه خدمات، درآمد کسب کردن! ایرلاین ها هم که پولی به آژانسها و مردم برنگردوندن و این وسط فقط آژانسها و راهنمایان گردشگری هستن که متضرر شدن و البته آژانسها برای پولی که به حسابشون بابت خرید خدمات واریز شده و پولی که احتمالا به حسابشون باز خواهد گشت! باید مالیات پرداخت کنن در حالی که حتی یک ریال سود هم نداشتن! و این یعنی فاجعه.