بازدید سایت : ۶۸۵۵۵

◄ انتقاد رانندگان کامیون از قانونی کردن علنی بومی گرایی در برخی استان ها/ افزایش سهمیه رانندگان بومی

در اقدامی عجیب و بر اساس توافقی که بین شرکت تعاونی تریلی داران هرمزگان و انجمن صنفی کارگری رانندگان کالای شهرستان بندرعباس صورت گرفت، سهمیه رانندگان استان هرمزگان در حمل کالاهای این استان به ۴۰ درصد افزایش یابد.

انتقاد رانندگان کامیون از قانونی کردن علنی بومی گرایی در برخی استان ها/ افزایش سهمیه رانندگان بومی
تین نیوز |

در اقدامی عجیب و بر اساس توافقی که بین شرکت تعاونی تریلی داران هرمزگان و انجمن صنفی کارگری رانندگان کالای شهرستان بندرعباس صورت گرفت، سهمیه رانندگان استان هرمزگان در حمل کالاهای این استان به ۴۰ درصد افزایش یابد.

به گزارش تین نیوز، به دنبال انتشار تصویر نامه این توافقنامه در شبکه های اجتماعی، ابراهیم علیاری راننده فعال در بخش حمل و نقل جاده ای کالا، در این زمینه گفت: اگر نظارت نباشد و متولی حمل و نقل به رسالت و وظیفه ذاتی خود بی توجهی کند، هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد.

وی با بیان این که برخی از انجمنها خودشان در بحث بومی گرایی آتش بیار معرکه شده اند، افزود: بارهایی که توسط شرکت های بزرگ مقیاس از سفره رانندگان در بندرعباس دزدیده می شد، حالا رانندگان بومی می خواهند به روش دیگر و به اصطلاح قانونی و به دست تشکل های صنفی همین بارها را از سیستم توزیع عادلانه بار خارج و حمل کنند.

نامه شرکت تعاونی تریلی داران هرمزگان در حمایت از بومی گرایی

وی با بیان این که که این کار یعنی قانونی کردن علنی بومی گرایی در مراکز توزیع بار حمل و نقل جاده ای، تاکید کرد: مگر  می شود سهمیه رانندگان یک استان 40 درصد  باشد و رانندگان استان های سراسر کشور 60 درصد؟  

به گزارش تین نیوز، این اظهارات در حالی مطرح شده که در‌ بخشی از نامه شرکت تعاونی تریلر داران هرمزگان در توجیه این اقدام، آمده است: به لحاظ این که رزرو نوبت بار ناوگان سراسر کشور در بندرعباس به صورت مجازی انجام می شود و ناوگان غیر هرمزگانی تا زمان فرا رسیدن نوبت بارشان در بندرعباس،  دو تا سه سرویس بار بین استانی خودشان را حمل می کنند در حالی که تنها راه حمل بار ناوگان هرمزگان از سیستم پایانه است و در صورت دریافت یک سرویس بار نوبت آنها ابطال می شود ...۱۰ درصد سهمیه، کفایت بیش از ۲۰۰۰ دستگاه ناوگان این استان را نمی دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس پاسخ

    خدا لعنتشون کنه
    تو این مملکت هر کسی هر غلطی دوست داره انجام میده
    هیچ نظارتی هم وجود نداره

  • ناشناس پاسخ

    خیلی بی جا کرده هر کی این کار را اجرا کرده

  • ناشناس پاسخ

    اگه اینجوریه شهرهای مقصد هم باید به رانندگان هرمزگانی بار ندن

  • حسین پاسخ

    یعنی‌کل‌ایران‌60درصدیه‌استان‌که‌دوسال‌شدن‌ماشین‌دار40درصدبنده‌خودم‌کامیون‌ماک‌‌دارم‌کجامیدانم‌دوسه‌تابارجابه‌جاکنم‌‌کی‌اینه‌گفته‌بعدشم‌نوبت‌روزرو‌شعاشو‌کم‌کنن‌‌س‌300کیلومتر

  • تقی رمضو پاسخ

    عرض سلام و احترام حدود نود درصد ناوگان تریلر غیر از نوبت بندرعباس هیچ باری جابجا نمی‌کنند ماشین بنده یدکش تیغه هست و به جز نوبت بندرعباس جای دیگه نمی‌تونم برم تو شهر ما هم که هیچ باری نیست از مسیولین خواهش می‌کنم جلو این بی عدالتی ها را بگیرن که ادامه این روند آغازیست برای درگیری‌های بی پایان

  • مهدی پاسخ

    اولا روزی که به خاطر حفظ منافع یک عده دلال و وارد کننده بدون توجه به صحبتهای دلسوزان صنف اسقاط رو در مقابل واردات کشنده حذف کردند بایستی منتظر چنین اقدامات و نامه‌های در تمامی استانها باشیم که در صورت تایید این درخواستها کلیه کامیونها مجبور به حمل یکسره بار خواهند بود. ثانیا کامیونهای استان هرمزگان که اکثرا کشنده کفی یا تیغه می‌باشند غالبا اقدام به حمل بارهای کانتینری بصورت رفت و برگشت می‌نمایند و تصویب قانون جدید ابطال نوبت بندر تاثیری به کار کرد آنها نخواهد داشت که می‌توان با بررسی آماری صحت این ادعا را ثابت کرد و این درخواست تعاونی تریلی‌داران بندرعباس ماهیگیری از آب گل‌آلود می‌باشد .

  • محمد مهدی هراتی زاده پاسخ

    سلام بومی نگری حسب احکام آمایش در قانون برنامه و قانون توسعه حمل و نقل اجتناب ناپذیر است چون رابطه توانمندی و استقرار در بستر و محور رشد اقتصادی لازم و ملزوم یکدیگرند البته برای بهینه سازیها و افزایش بهره وری با توجه به دو دیدگاه خرید و فروش زمان باید متناسب سازی با توجه به نسبیت میزان واردات و صادرات هر استان صوات پذیرد.
    توقف کامیونها در پایانه عمومی متوازن نیست ، واردات بندر عباس یک چهارم محموله های صادراتی است پس راننده اگر ده هزار کیلومتر محموله به استان آورد یک محموله برای تبریز ببرد. تاکنون بومی بندر تردد دو سر بار با گزینش برتر و حداکثر ممکن داشته است.
    بعکس در یزد صادرات چند برابر است

  • ناشناس پاسخ

    آقای انجمن یک سفره ای به. لطف خدا پهن شده برای مردم ایران پس چه پر چه خالی باید برای همه یکی باشه

  • ناشناس پاسخ

    کاش دادستان اصفهان یکم یادبگیره چطوری پشت مردم شهرش باشه

  • اسکانیا ۱۱۲ پاسخ

    لعنت به این بومی گرایی که اول از شهرهای مثل زنجان قزوین تبریز اراک، ،،،غیرهدشروع شد بعد همه استانها یاد گرفتن با این وضعیت زیاد شدن ماشين که از هر صنفی کاری وارد شغل رانندگی شدند ۴ تا ۵ دستگاه تریلی هر ماشين سنگین نيمه سنگین درآمد دوم آنهاشده است شدند جوری شود هر کس باری از شهر استان خود بزند دوباره خالی برگردد شهرخودش شغل رانندگی از سال ۹۸ به این طرف سوخت که سوخت وارد میسوزدکجا بود قبل از سال ۹۷ بومی غیره بومی چون وضعیت بار با ماشين سنگین متناسب بود 🤔🤔😔😔💔💔💔💯💯

    • علی

      تبریز بومی غیربومی از اول نداشته و ندارد مشکل شما اینجاست که مثل تبریزیها ۲۰روز نمیتونی بخوابی پایانه تبریز، تا یک نوبت بار بزنی.

  • ا پاسخ

    چرا یکی نیست یه نظارت به سیستم بومی گرایی کارخانه های سیمان استان فارس بکنه

  • سعید پاسخ

    اول شهر خودتون درست کنین بعد بچسبید بندر

  • ناشناس پاسخ

    پس چجوره که تمام ایران بار میارن کرمانشاه و از کرمانشاهم بار میبرن اگه اینجوره تا اینجام نزارن احدی از شهر دیگه بار بیاره یا بار ببره

  • ناشناس پاسخ

    همکاران عزیز بشدت با بومی سازی مخالفت کنید انجمنهای صنفی رانندگان لطفا اجازه ندید بومی سازی انجام بگیره رانندگان هرمزگانی همشون برای ما عزیزن ولی آیا هرمزگانیها بار برای هر استانی میبرن آیا خالی برمیگردن ، خیر و این کار کمال بی عدالتیه از رانندگان هرمزگانی خواهش میکنم قبول نکنید زیرا براتون مشکل بوجود میاد ودر شهرهای دیگه باهاتون برخورد میشه ازما گفتن بود جلوی این تنش رو بگیرید به امید یک روز و روزگار خوب

  • ناشناس پاسخ

    فقط فقط از شهرستان و استان باید انجمن صنفی داشته باشیم خدا برکت پول قاچاق گازییل بدهد و نوبت بومی اگر ماشین بندری و دزدان بی غریت بار دزد و مفسدین نجس را اعدام کنند همچی درست میشود امیدوارم حق این رنندگان فقط تو حلقتون بشه چرک و خون سرطان برای عزیزانتان حالا بی غیرت برو بار ببر بی نوبت یا به اسم بومی و قاچاق سوخت من خودم شخصا فقط خوشحال میشم هر پلاک ۸۴ که تصادف میکند سپاسگذار خداوند متعال هستم و بس انشالله خانه خراب باشی بار دزد همیشه چه به اسم بومی چه بار دزدی داغ عزیزت را با پولش ببینی و بس

    • Adai

      شما بشدت فکرت معبوبه، چه ربطی داره به پلاک ۸۴ که تصادف کنه شما خوشحال میشی؟شما گل گهر سیرجان برو هر سیرجانی بدون نوبت میاد بار میزنه میره، همه شهرها اکثریت اول بومی خودشون راه میندازن، من نمیگم کار خوبیه، اگه میتونید شماهم برید فقط شهر خودتون کارکنید و اصلا نیاید بندر، در ضمن من بندری مثل تو بی شعور نیستم که از تصادف هموطنام خوشحال بشم، انشاالله هیچوقت تصادف نکنی میگم

  • ناشناس پاسخ

    هر استان و شهرستان باید در انجمن بندرعباس نماینده و میز خدمت داشته باشد باید لب تاپ بذارن تو گمرک عین روزی که اقای محمدی همه دزدان را قفل کرد باید مفسدین به اصطلاح انجمن بندرعباس را رسوا کرد که هر کدام چندین و چند دستگاه ماشین دارند و همین تعداد انگشت شمار با لابی و دزدی حق و حقوق دیگر رانندگان را پایمال میکنند فقط وزارت اطلاعات و دولت باید ورود کند خود سازمان حمل و نقل بندرعباس هم با انجمن صنفی شریک است و تماما افراد ناشایست هستند با پول و باج و لابی همکاران بیدار باشید

    • ناشناس

      اگر مطلب و سوء استفاده با مدرک و مستند داشته باشید، برای تین نیوز ارسال کنید که منتشر کند

  • محسن پاسخ

    بیشترین این بی عدالتیها فقط زیر سر اکثراین کارمندهاس که دارن داخل اسکله ها.پالایشگاها.پتروشیمیها.ووو کار میکنند .صاحب ماشین سنگین هم هستند.خیلی از رانندها هستند که در شهرهای خودشان ازاین قبیل افراد رو دیدن ومیشناسند. برای ماشین هاشون خارج از نوبت بارهای تپل و سفارشی دست کش میکنند.بله بردار

  • علی پاسخ

    اول بدعت گذاشتن بعد میخوان قانونی کنن،این آغاز یک فتنه خطرناکه،بومی و بومیگری نداریم،همه جای ایران سرای ماست،مسئولین بهوش باشن نفوذی های ضد اتحاد نقشه می‌کشن بین راننده ها تفرقه بندازن،

  • عباس پاسخ

    با عرض سلام
    این اقدام انجمن تریلی داران بندرعباس باعث میشود که شهرستان های دیگه هم مقابل به مثل کنند ونتیجه ان تنش و درگیری بین همکاران زحمتکش رورقم خواهد زد

  • ناشناس پاسخ

    بی لیاقتی تا کی؟

  • ناشناس پاسخ

    پس فردا طرف نذاره بار از جاده بومی اون استان رد بشه .چرت و پرت میگن

  • رضا عابدینی پاسخ

    باسلام چرا انجمنها نمیتوانند کرایه حمل را پيگيري کنند نقدی بشه کل کشور شده نسیه یک ماهه. ولی بلدن بین رانندگان اختلاف بندازن همین ماه گذشته به علت بومی‌گرایی چند نفر در قطرویه کشته شدند یعنی باید تو هر شهری چند نفر کشته شوند تا مشکل حل شود اگر مسئولان اداره راه توان ساماندهی وضعیت موجود رو ندارند خود رانندگان میتونند این مشکل رو بین خودشان حل کنند فقط انجمن‌های بی عرضه کنار بکشن روزی که این همه ماشین وارد کردین باید فکر اینو میکردین الان راننده مونده با اقساط سنگین وبه خاطر آبروش دست به هر کاری میزنه پس لطفا مسئولین امر زودتر فکری کنند تا دوباره اتفاق بدتری نیفته

  • ناشناس پاسخ

    اشکالی نداره هر غلطی میخوان بکنن
    اتفاقا هر چی بدتر بشه وضعیت بهتر...
    بزار اینا ک شغلشون چیزه دیگست و ماشین دس راننده دارن ...

  • بازنشسته پاسخ

    من یک راننده بازنشسته هستم از ۴۰ سال پیش همین بود بار ما را بردن از سمت تهران سوخت آوردن قاچاق کردن بندر فروختم نرسیده به شهید رجایی سوخت را تخلیه خونه نرفته میرفت بارکیری

  • بازنشسته پاسخ

    انجمن هم بندری هست اکر هم نباشه خریدن یکسر از شهرستان نیامد بارگیری

  • مصطفی پاسخ

    سلام خدمت مسئولین محترم
    از شما تقاضا داریم بحث بومی گرایی ک باعث ایجاد نزا و عدم اجرای عدالت هست را متوقف کنید پایانه مبارکه اصفهان شهر سیرجان شهر اردکان استان یزد شهر تبریز.... و غیره غیره خواهشمند است نسبت به توزیع عادلانه بار اقدام کنید وتیشه ب ریشه خودمان نزینیم باعث ایجاد هرج و مرج نشویم

  • سید پاسخ

    یکی نیست بگه بچه های بندر تابخواد نوبت بقیه استانها برسه شما دوتابار ۴۰فوت رفت و برگشت از گل بار ازهمون پایانه بندر مییرید.فقط تنها فرقی که داره بقیه استانها باید کرایه پایین برن شما بهترین کرایه هارو میبرید.

  • ناشناس پاسخ

    خیلی ناراحت کننده بود

  • ناشناس پاسخ

    تریلی های شخصی همه باید تحت پوشش شرکت‌ها ی حمل ونقل باشند و هیچکس نباید پلاک شخصی باشد مثل ترکیه واینجوری بسیاری از مشکلات حل خواهد شد نه راننده درکیربار و فلان میشن نه شرکت‌ها دنبال بار واضافه کمیسیون و فرصت طلبی و... نرخها هم که مشخص بشه دیگه دلال بی دلال