| کد خبر: 239203 |

یک راننده:

یک فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا با برشمردن چند نمونه از مشکلاتی که رانندگان کامیون با آن رو به رو هستند و هزینه ماهانه یک کامیون، از مسئولان صنفی و دولتی خواست قبل از توقف کامل ناوگان باری، برای حل مشکلات کامیونداران چاره ای بیندیشند.

تین نیوز

یک فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا با برشمردن هزینه ماهانه یک کامیون،  از مسئولان صنفی و دولتی خواست قبل از ورشکستگی کامل ناوگان باری، برای حل مشکلات کامیونداران چاره ای بیندیشند.

به گزارش تین نیوز، این راننده کامیوندار با بیان این که رقم های اعلام شده در این مطلب در خوش بینانه ترین حالت ممکن برآورد شده است، در شبکه های اجتماعی نوشت: هزینه محاسبه شده مربوط به هزینه ماهانه ناوگان سنگین باری بر اساس چهار سرویس رفت و برگشت بندرعباس به تهران در بهترین حالت ممکن است.

وی افزود:  در حال حاضر بی کیفیت ترین لاستیک جفتی ۱۵ میلیون تومان است و هر دو ماه یک جفت لاستیک مورد نیاز بوده که این یعنی ماهی ۷و نیم میلیون هزینه لاستیک می شود.

این راننده ادامه داد: هزینه روغن (با فیلتر) برای هر سرویس میانگین 3.5 میلیون تومان می شود و هزینه تعمیر موتور و گیربکس هر سه سال یک بار ۳۰۰میلیون تومان خواهد بود که این یعنی ماهانه نزدیک به  8 میلیون 500 هزار تومان هزینه تعمیر موتور و گیربکس خواهد شد.

وی خرج راه، خرابی دیگر وسایل ناوگان و گازوئیل را به طور میانگین ماهانه  6 میلیون تومان  و حقوق راننده را 8 میلیون در ماه برآورد کرد و گفت:  جمع این هزینه ها در ماه با یک حساب سر انگشتی ساده، نزدیک به 33.5 میلیون تومان است. 

او تاکید کرد: این هزینه ها، در حالی برای مالکان ناوگان سنگین وجود دارد که درآمد صافی رفت و برگشت تهران بندرعباس در ماه نزدیک ۱۷میلیون تومان است.

این راننده کامیوندار ادامه داد: با احتساب تعطیلات و بی باری و توقف و خواب کامیون برای انجام تعمیرات باید پرسید درآمد یک کامیون چند میلیون تومان است که نزدیک ۳۴میلیون هزینه، دارد؟

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده 0 0

    چراخبرنگاران مشکل سختی کارراننده گان راکه هنوز اجرایی نشده ومشکل هشت سال سنوات 72تا80راننده گان راکه حتی قبول ندارند که بقیه رادوباره ازخودراننده بگیرند وهشت سال راکامل نمایند به گوش رییس جمهور نمی رسانند مگر دولت مردمی نیست مگرراننده گان هم ازمردم نیستند پس باتشکر ازخبرنگاران این دومشکل قابل حل شدن رابه گوش رییس جمهور برسانید

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین
    0 رویداد‌های ۱۰ روز آینده
    helptinn

    تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
    ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

    از ما حمایت کنید