| کد خبر: 224854 |

◄ نرخ حق توقف کامیون ها کارشناسی نیست

یک راننده کامیون دستورالعمل نرخ حق توقف انواع کامیون ها را از جمله توافقنامه های مورد انتقاد در حوزه حمل ونقل جاده ای دانست.

تین نیوز

یک راننده کامیون دستورالعمل نرخ حق توقف انواع کامیون ها را از جمله توافقنامه های مورد انتقاد در حوزه حمل ونقل جاده ای دانست.

به گزارش تین نیوز، کوروش فلاحی گفت: در این دستورالعمل مدت زمان بارگیری  ۱۲ ساعت و مدت زمان تخلیه هفت ساعت مقرر شده و تعلق گرفتن حق خواب منوط به حاضر بودن کامیون در وقت اداری  شده است.

این فعال بخش حمل و نقل جاده ای عنوان کرد: اگر بناست عدالت برقرار باشد زمان بارگیری هم باید هفت ساعت در نظر گرفته شود؛ چرا پنج ساعت از وقت راننده بدون حق توقف در اختیار صاحب کالا یا شرکت قرار گیرد اما ملاک حق خواب، رسیدن در ساعات اداری باشد.

انتقاد از نحوه محاسبه نرخ حق توقف ناوگان باری+جدول ارقام

وی با بیان این که این موضوع یک اجحاف محرز در حق کامیونداران است، افزود: حق توقف باید طبق هزینه های تحمیل شده بر کامیون و راننده در ۲۴ ساعت محاسبه شود و کلیه عوامل هزینه طی این مدت در نظر گرفته شود در حالی که نرخ های مندرج در جدول حق توقف هیچ تناسبی با هزینه های واقعی ندارد و کارشناسانه نیست و مانند نرخ  شاخص تن کیلومتر برای رفع مسئولیت تعیین و بر اساس آن کامیون ها به انبار سیار مجانی برای صاحبان کالا تبدیل شده اند.

فلاحی گفت: طی محاسبه ای که چندی پیش از طرف فعالان صنفی در این مورد انجام شد حق خواب یک کشنده با کاربری کفی برآورد شده بود که با نرخ جدول فعلی اختلاف فاحش دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.