| کد خبر: 212680 |

◄ حمل کالا و هزینه‌هایی که قابل توافق نیست

هزینه‌های تحمیلی ناوگان برای خدمات دهی جهت حمل کالا و حق خواب راننده اصلاً قابل توافق نیست.

تین نیوز

یک فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا گفت: رسیدن به عدد واقعی مبلغ کرایه، وقتی کامیون مدت طولانی برای تخلیه بار متوقف می ماند، نیازمند محاسبه تمام هزینه های تحمیلی است که ناوگان در طول مدت حمل و توقف بار متحمل می شود.

به گزارش تین نیوز، خداداد بکرانی این مطلب را در بخش نظرهای کاربران این شبکه خبری بیان کرد و افزود: این هزینه ها شامل حقوق راننده، بیمه، مخارج روزانه و هزینه های تحمیلی بر کامیونی است که به عنوان یک انبار باید در کنار وزن خود، وزن بار هم را باید تحمل کند.

 نتیجه یک توافق ناشیانه؛ سرمایه رانندگان انبار مفت صاحبان کالا شد

این راننده کامیون خاطرنشان کرد: در زمان ساکن بودن کامیون، فشار بر روی لاستیک ها وکمک فنرها و شاسی کامیون چند برابر بوده و این موضوع موجب می شود برخی قطعات و لوازم زودتر از موعد مقررمستهلک گردد.

وی اظهار کرد: همچنین حق توقف و خواب باید حالت یک اهرم در دست راننده و کامیوندار باشد تا صاحبان کالا و برخی شرکت های حمل و نقل محموله حمل شده را در اولین زمان ممکن در انبار و یا مکانی مناسب تخلیه کنند.

بکرانی عنوان کرد: یک کامیون 18 چرخ با وزن ۴۲ تن کل تناژ، وقتی در یک مکان به طور ثابت توقف کند، به علت فشار وارده بر چرخ ها، لاستیک در حالت شکنندگی قرار خواهد گرفت به نحوی که این لاستیک پس از چند ساعت حالت اولیه خود را عوض می کند.

او افزود: حتی در حرکت های اولیه که لاستیک ها سرد هستند و هنوز گرم نشده اند، وقتی راننده  وارد جاده می شود به خوبی شکسته شدن لاستیک را زیر پای خود در کامیون احساس می کند و این مشکل زمانی برطرف می شود که مسافت زیادی طی و لاستیک گرم شود و حالت اولیه خود را به دست آورد.

این راننده کامیون  گفت: حال این پرسش مطرح است که اگر ماهی یک بار لاستیک این فشار را تحمل کند آیا از انعطاف پذیری آن کاسته نمی شود؟

بکرانی عنوان کرد: بنابراین با توجه به گرانی لوازم و قطعات و لاستیک، هزینه های هنگفتی از توقف طولانی مدت کامیون ها برای تخلیه بار به ناوگان تحمیل می شود.

وی تاکید کرد: بر این اساس هزینه های تحمیلی ناوگان برای خدمات دهی جهت حمل کالا و حق خواب راننده، قابل توافق نیست و باید به گونه ای محاسبه شود که صاحب کالا را ترغیب به تخلیه سریع کند و به عبارت دیگر برای صاحب کالا یک مقوله بازدارنده باشد تا هرچه زودتر بار خود را تخلیه کرده و زمان را از دست ندهد تا متحمل خسارت نشود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.