| کد خبر: 221972 |

تن کیلومتر بروزرسانی شد؛

◄ تخلفات شرکت‌های حمل و نقلی به کجا اطلاع رسانی شود؟

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای متولی حمل و نقل است و کف کرایه حمل را محاسبه و در سیستم بارنامه نویسی درج می کند پس هیچ شرکت حمل و نقلی و یا صاحب کالایی حق کمتر پرداخت کردن را ندارد، وظیفه ما رانندگان است که از این موضوع حفاظت و صیانت کنیم.

تین نیوز

یک فعال بخش حمل و نقل کالا خواستار حفاظت و صیانت رانندگان از اقدامات انجام شده در مورد به روز رسانی شاخص تن کیلومتر شد.

به گزارش تین نیوز، علیرضا سمنانی گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای متولی حمل و نقل است و کف کرایه حمل را محاسبه و در سیستم بارنامه نویسی درج می کند نه صاحبان کالا  یا شرکت های حمل و نقلی،  پس هیچ شرکت حمل و نقلی و یا صاحب کالایی حق کمتر پرداخت کردن را ندارد، وظیفه ما رانندگان است که از این موضوع حفاظت و صیانت کنیم.

وی این مطلب را در کانال تلگرامی خود بیان کرد و افزود: نرخ و مبلغی که الان در سیستم بارنامه نویسی بارگزاری شده بر اساس نرخ شاخص جدید (آبان99) و بر مبنای 22 تن بار است، رانندگان و کامیونداران دقت کنند که این نرخ برای بارهای 26 تنی اعمال نشود که بازهم وظیفه حفاظت از این موضوع بر عهده خودمان است.

این راننده کامیون عنوان کرد: بر اساس نامه 99.04.14 نرخی که در سیستم قرار گرفته (نرخ تن کیلومتر) صافی راننده است و نرخ کمیسیون شرکت های حمل و نقلی باید به تن مبلغ کرایه تن کیلومتری اضافه شود که بازهم حفاظت و صیانت از این موضووع برعهده رانندگان و کامیونداران است.

سمنانی خاطرنشان کرد: هر یک از رانندگان اگر در این روزهای حساس و حیاتی با مشکلی روبرو شدندمی‌توانند ابتدا با شرکت های حمل و نقلی به صورت دوستانه صحبت کنند و در صورت اصرار بر تخلف به شماره 141 اعلام تخلف نموده و اگر بارنامه دریافت کرده‌اند به شماره  09025369644 در واتس آپ اسناد را ارسال نمایند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.