| کد خبر: 203764 |

◄ آینده تصادفات رانندگی با الزامی شدن سامانه FMS

سامانه FMS یک استاندارد ارتباطی جهت ارائه اطلاعات خودرو است.

تین نیوز

وزارت بهداشت کشورمان برای جلوگیری از تصادفات رانندگی، هزینه به‌کارگیری سامانه FMS در تولیدات اتوبوس را به شرکت‌های داخلی پرداخت کرده و بر این اساس نقص فنی خودرو به صورت آنلاین به مرکز کنترل و نظارت مخابره و بر اساس داده‌های سیستم قبل از وقوع حوادث رانندگی برطرف می‌شود.

به گزارش تین نیوز، حسین فرجی راننده  و مالک اتوبوس در مورد کمک مالی وزارت بهداشت به یک شرکت داخلی برای استفاده از  FMS یا Fleet Management System  که یک استاندارد ارتباطی جهت ارائه اطلاعات خودرو است، گفت: وزارت بهداشت میلیاردها تومان برای جلوگیری از تصادفات رانندگی برای نصب FMS بر روی اتوبوس‌های شرکت عقاب افشان هزینه کرده است.

وی اظهار کرد: با نصب این سامانه وقتی FMS خطای لنت و دیگر قطعات را داد مالک اتوبوس باید الزاماً به نمایندگی مراجعه و نسبت به رفع مشکل اقدام کند تا خطا در سیستم پاک شود.

او این مطلب را در شبکه‌های اجتماعی بیان کرد و افزود: با توجه به این که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز از این طرح حمایت می‌کند در صورت عدم مراجعه مالک به نمایندگی‌ها جهت خرید قطعه جدید، کارت هوشمند اتوبوس توسط این سازمان با این استدلال که با این کار شاهد کاهش تلفات خواهیم بود، قفل می‌شود.

به گفته فرجی وزارت بهداشت این مبالغ  را به عنوان کمک از سوی سازمان بهداشت جهانی برای کاهش تلفات رانندگی و هزینه درمان مصدومان که بار سنگینی برای این وزارتخانه است دریافت و به شرکت مذکور پرداخت می‌کند.

به گزارش تین نیوز، استانداردFMS که مربوط به ارائه وضعیت سلامتی خودرو برای کمک به کارکرد مناسب خودرو است حدود 18 سال است که در اروپا اجرا می‌شود و مواردی از قبیل سلامت خودرو (در تمام طول کارکرد)، سرعت خودرو (بر اساس لاستیک خودرو)، سرعت خودرو (از کیلومتر شمار)، موقعیت پدال گاز، میزان مصرف سوخت خودرو (لیتر کل طول عمر خودرو)، سطح سوخت، سرعت موتور، وزن محور، کل ساعت کاکرد موتور، مسافت طی شده خودرو با دقت بالا، فاصله سرویس خدمات خودرو، دمای مایع خنک کننده موتور و ... را کنترل می‌کند.

با نصب این سامانه در ناوگان اتوبوس بین‌شهری، نقص فنی خودرو به صورت آنلاین به مرکز کنترل و نظارت مخابره و این نواقص بر اساس داده‌های سیستم قبل از وقوع حوادث رانندگی برطرف می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.