| کد خبر: 199116 |

◄ سهم کامیون‌ها در تلفات رانندگی نیمه اول امسال چقدر بود؟

وسیله نقلیه مورد استفاده ۴۷ درصد از افراد متوفی خودرو سواری، ۲۰.۷ درصد موتورسیکلت، ۶.۶ درصد وانت بار، ۳ درصد کامیون، کامیونت و تریلی و ۱.۱ درصد اتوبوس و مینی‌بوس بود.

تین نیوز

سازمان پزشکی قانونی کشور آمار کشته‌شدگان حوادث رانندگی در نیمه نخست امسال را منتشر کرد.

به گزارش تین نیوز، بر اساس آمار پزشکی قانونی در 6 ماه نخست امسال، ۹هزار و ۳۶۰ نفر در حوادث رانندگی کشته شده‌اند که وسیله نقلیه مورد استفاده ۴۷ درصد از افراد متوفی خودرو سواری، ۲۰.۷ درصد موتورسیکلت، ۶.۶ درصد وانت بار، ۳ درصد کامیون، کامیونت و تریلی و ۱.۱ درصد اتوبوس و مینی‌بوس بوده و یک هزار و ۸۴۷ نفر از متوفیان تصادفات ( ۱۹.۷ درصد) نیز عابر پیاده بودند.

بیشتر بخوانید: آمار تکان‌دهنده از تصادفات نیمه اول سال: ساعتی 2 کشته در جاده‌ها

همچنین نحوه وقوع تصادف ۴۴.۳ درصد از افراد متوفی ناشی از برخورد وسایل نقلیه به یکدیگر، ۱۹.۷ درصد ناشی از برخورد وسیله نقلیه به عابر متوفی و ۲۶.۶ درصد واژگونی وسیله نقلیه بوده است.

به دنبال انتشار این خبر، یک فعال حمل و نقل جاده‌ای در مورد این آمار، در شبکه‌های اجتماعی نوشت: همان‌طور که در آمار پزشکی قانونی مشخص است سهم انواع کامیون‌ها در این تصادفات ۳ درصد است.

کوروش فلاحی افزود: البته در این آمار نسبت مقصر بودن طرفین مشخص نشده که پس از بررسی حتی ممکن است درصد مقصر بودن کامیون‌ها کمتر از طرف مقابل باشد.

این راننده کامیون با یادآوری این‌که در زمان بررسی موضوع سختی کار رانندگان کامیون در مجلس، این طرح به بهانه بار مالی آن به تصویب مجلس نرسید، تاکید کرد: با توجه به آمار مذکور باید از مجلسیان پرسید این ۹۷ درصد بار مالی و جانی به‌وجود آمده از سوی خودروهایی دیگر در وقوع تصادفات رانندگی و تبعات بی‌سرپرست شدن خانواده‌ها و هزاران مشکلات دیگر از کجا تامین می‌شود؟

وی اظهار کرد:  اگر هزینه‌های هنگفتی که موسسات بیمه متقبل می‌شوند هم به این‌ها اضافه کنید کما اینکه این هم قبلاً از بیمه‌گذار گرفته شده با یک حساب سرانگشتی متوجه وخامت اوضاع خواهیم شد.

فلاحی گفت: طبق آمار ارائه شده، ۹ هزار و 300  نفر در شش ماه نخست امسال جان باخته‌اند که دیه قانونی هر یک از متوفیان در ماه‌های حلال ۲۷۰ میلیون تومان و در مجموع ۲۵۱۱ میلیارد تومان(9300*270000000) خواهد شد و این مبلغ جدای از هزینه‌های دیگری است که به خانواده‌ها وارد می‌شود.

به گفته وی، دیه یک شخص در ماه‌های حرام( چهار ماه از سال) 360 میلیون تومان است.

او افزود: آیا نمی‌توان مجموع این هزینه‌ها یک بار برای پیشگیری از چنین حوادثی در سطوح مختلف به طور تخصصی به‌کار گرفته شود تا جان و مال مردم تباه نشود؟

فلاحی خاطرنشان کرد: آیا هزینه بازسازی جاده‌ها و معابر، حذف نقاط پرحادثه و جایگزین کردن معابر امن، نوسازی ناوگان مسافری و باری و همچنین از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و یا نظارت کامل بر تردد انواع خودروها با سیستم‌های پیشرفته و به‌روز دنیا و یا کنترل جمعیت ناوگان زمینی بر اساس ظرفیت جاده‌ها وشهرها  و...بیشتر از جان این انسان‌ها بیشتر است؟

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • پاکزادیان 0 0

    سلام
    متاسفانه کامیونداران وشرکت های حمل ونقل ساکت ترین و بیتوجه ترین بخش های کشورهستند
    مثلا چرادرباره شهر پاکدشت که غیرقانونی دربزرگراه تهران _سمنان_مشهدایجادشده تاالان هیچ یک ازتشکیلات کامیونداران وحمل ونقل وحتی مسافربری وحتی شخصی اعتراضی نکرده انددرصورتی که حداقل نیم ساعت وقت همه را هدرمدهدتاازاین ۵کیلومترعبورکنیم
    من چندین باربصورت پیامکی به وزیرراه ودیگروزرا نامه زدم وخیلی هم تنداین موضوع راازآنها خواستم اما تابحال غیرمن فکرهیچ کس نرسیده.
    چرافکرمیکنیداین مسئله بایدباشد؟
    روزبروزهم اوضاع دراین محدوده بدترمیشود انجمن های حمل ونقا ل بایدمدام اعتراض کننداین مشکل برطرف شود

  • پاکزادیان 0 0

    ببینید وزارت دفاع توانسته است موتورهای بسیارپیشرفته وقدرتمندی تولیدکندبرای هلیکوپترها وهواپیما که کلا هزارتابیشترنیستندکه بالای ۲۵۰۰ اسب بخارداشته باشد
    جامعه حمل ونقل بیاییم برای رهبری معطم ووزیردفاع نامه بنویسیم که وزارت دفاع کمک کند کامیونهای سنگین تولیدکندکه مشکلات مابرای قطعه و تعمیر کامیون هاحل شود
    فقط به عزم مابستگی داردکه به گوش مسئولین برسانیم
    من ازوزارت دفاع خبردارم که چه توانایی های زیادی دارندبخدا میتوانندبهترین تریلی های جهان رابا کمترین قیمت ولیدکننداما برنامه برای بخش خصوصی ندارنداگرهمه انجمن های مادرخواست بدهندحکومت وخصوصا دولت رئیسی خیلی هم استقبال میکند