| کد خبر: 182237 |

◄ نتیجه نصب تابلوهای اخباری؛ تسهیل تردد در راه‌ها

امروزه و با افزایش تعداد خودروها و گسترش سفرهای جاده‌ای، وجود تابلوهای اخباری و اطلاعاتی، باعث تسهیل ترافیک راه‌ها و عدم سردرگمی بهره‌برداران جاده‌ای می‌شود.

تین نیوز

یک کارشناس حمل‌ونقل بر ضرورت نصب تابلوهای اخباری در راه‌های کوهستانی تاکید کرد.

به گزارش تین‌نیوز، رضا مرادی  گفت: علایم و تابلوهای اخباری ابزارهای کنترل ترافیک بوده و از جمله ضرورت‌های مهندسی راه و تامین ایمنی ترافیک جاده‌ها محسوب می‌شوند.

وی افزود: مطابق ماده 19 قانون اصلاح ایمنی راه، مسئولیت نصب کلیه علایم (انتظامی، اخطاری و اخباری) به‌عهده وزارت راه و شهرسازی است.

این کارشناس خاطرنشان کرد: امروزه و با افزایش تعداد خودروها و گسترش سفرهای جاده‌ای، وجود تابلوهای اخباری و اطلاعاتی، باعث تسهیل ترافیک راه‌ها و عدم سردرگمی بهره‌برداران جاده‌ای می‌شود.

او گفت: وجود تابلوهای اخباری پمپ بنزین و تعمیرگاه‌های مجاز در محورهای کوهستانی با فواصل معین قبل و بعد از پمپ بنزین‌ها، در همه محورها به‌ویژه محورهای کوهستانی و در ایام زمستان که تابلوهای مرتفع قابل دید هستند، از ضروریات مهم تسهیل ترافیکی راه‌ها است.

به گزارش تین‌نیوز، این کارشناس اظهار کرد: با توجه به این‌که اکثر محورهای اصلی کشور گسترش یافته و یا در حال ارتقا هستند، به‌روز رسانی علایم در این محورها بر اساس نوع راه جدید (فرعی به اصلی، اصلی به بزرگراه و...) جزو لاینفک بهره‌برداری از این راه‌ها محسوب می‌شود.

مرادی تاکید کرد: بر این اساس نصب علایم اخباری به خصوص علامت‌های پمپ بنزین در فواصل مشخص آیین نامه‌ای و همچنین تعمیرگاه‌های مجاز خودرویی می‌تواند موجب تسهیل تردد و افزایش کیفیت بهره‌برداری از این راه‌ها شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.