| کد خبر: 181704 |

یک کارشناس حمل‌ونقل:

◄ حریم راه‌ها نیاز به صیانت دارد

حریم راه‌ها بستری برای توسعه و افزایش ایمنی راه‌هاست و باید از آن صیانت شود.

تین نیوز

یک کارشناس حمل‌ونقل تاکید کرد: حریم راه‌ها بستری برای توسعه و افزایش ایمنی راه‌هاست و باید از آن صیانت شود.

به گزارش تین‌نیوز، رضا مرادی  گفت: امروزه گسترش شهرنشینی و دسترسی زندگی‌های شهری به خدمات وابسته به آن باعث شده تا حریم راه‌ها به‌عنوان سهل‌الوصول ترین روش جهت دستیابی به آن انتخاب گردد.

وی بیان کرد: از این رو به‌دلیل هزینه‌های تملک اراضی در توسعه پروژه‌های زیربنایی از جمله تاسیسات گاز، آب، برق، تلفن و... دستگاه‌های متولی مربوطه، بهترین گزینه کاهش هزینه‌های اجرایی را عبور تاسیسات مذکور از حرایم راه‌ها انتخاب می‌کنند.

او افزود: از آنجایی‌که با گسترش جمعیت و افزایش خودرو، ظرفیت موجود راه‌های کشور پاسخگوی حجم ترافیک‌ نیست، به‌ناچار توسعه راه‌های موجود نیز به تناسب افزایش خودروها به ضرورتی اجتناب‌ناپذیر و لازم تبدیل شده است.

مرادی اظهار کرد: این درحالی است که وجود تاسیسات زیربنایی در حریم راه‌ها، مانع بزرگی در توسعه آنها بوده و موجب بروز تاخیرات طولانی مدت در اجرای پروژه‌های توسعه‌ای راه و افزایش هزینه‌های جابه‌جایی آنها می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز، این کارشناس گفت: از طرفی ایجاد مستحدثات خدماتی در حریم جاده‌ها، افزایش ترددهای عرضی و وقوف وسایل نقلیه در حواشی آنها، ازدیاد ناامنی و حوادث جاده‌ای به همراه کاهش فضای نصب علائم و تجهیزات ایمنی راه‌ها را به همراه خواهد داشت.

مرادی افزود: بنابراین مسئولان کشور به ویژه متولیان راه‌ها باید ضمن اهتمام به اهمیت صیانت از حریم راه‌ها، وفق مواد اصلاحی قانون ایمنی راه‌ها و راه‌آهن (مصوب 1379/02/11) به‌ویژه ماده 17 قانون مذکور جهت  توسعه آتی آنها، از اثرات موثر حریم جاده‌ها در کاهش تصادفات و سوانح رانندگی غافل نشده و از بذل حریم راه‌ها تحت هر شرایطی جلوگیری کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.