| کد خبر: 1176 |

۳۰ دستگاه واگن باری لبه بلند شش محوره تولید واگن پارس اراک تحویل شد

تین نیوز | 30 دستگاه واگن باری لبه بلند شش محوره ساخت شرکت واگن پارس اراک روز یکشنبه با حضور جمعی از مسوولان ریلی کشور به شرکت توکاریل تحویل شد.
مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک در آیین ویژه تحویل این واگن ها گفت: واگن های مذکور اولین سری از قرارداد ساخت 400 دستگاه واگن باری لبه بلند شش محوره به ارزش 800 میلیارد ریال است که با موفقیت به شرکت توکاریل بهره بردار آن تحویل شد.
مختاری افزود: این پروژه با همکاری و حمایت مالی راه آهن جمهوری اسلامی ایران انجام شده و آورده نقدی شرکت سرمایه گذار آن 20 درصد و مابقی از طریق تسهیلات اعطایی بانکی تامین شده است.
وی عنوان کرد: هر یک از این واگن های لبه بلند شش محوره دارای 30 تن وزن، 19 هزار و 190 میلیمتر طول و بار محوری 22 و نیم تن است که قابلیت بارگیری مواد معدنی به میزان 60 متر مکعب را دارد.
مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک خاطر نشان کرد: حداکثر سرعت این واگن ها با بار یکصد کیلومتر در ساعت و بدون بار 120 کیلومتر در ساعت است و با تحویل آنها به بهره بردار در ناوگان ریلی کشور افزایش حمل بار به میزان یک و نیم میلیون تن در سال محقق می شود.
مختاری در بخشی از سخنانش گفت: فعالیت های صادراتی واگن پارس از سال 74 آغاز شده و این شرکت تاکنون 954 دستگاه واگن باری در سه مدل به سوریه، 67 دستگاه واگن مسافری به بنگلادش، 180 دستگاه واگن باری به سودان، 164 دستگاه بوژی به چین و 550 دستگاه واگن باری در پنج مدل به کوبا صادر کرده است.
وی نبود سفارش تولید، پایین بودن توان مالی شرکت های بهره بردار برای خرید واگن، کمبود نقدینگی و پایین بودن رقم پیش پرداخت ها، رقابت ناصحیح بین تولید کنندگان ریلی و نبود متولی قوی برای ساماندهی نیازها و تقسیم بازار داخلی را از مشکلات عمده تولیدکنندگان ریلی عنوان کرد.
مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک ادامه داد: کشور تا سال 1404 به 20 هزار واگن باری، 700 دستگاه لکوموتیو و دو هزار و 500 دستگاه واگن مسافری نیاز دارد که شرکت واگن پارس اراک با توجه به زیرساخت های قوی و کارگاه های تولیدی در صورت حمایت تصمیم سازان کلان کشوری آمادگی دارد تولید 50 درصد این نیاز را عهده دار شود.
شرکت واگن پارس اراک در سال 1363به بهره برداری رسیده و ظرفیت اسمی تولید یکهزار دستگاه واگن باری، 150 دستگاه واگن مسافری و 40 دستگاه لکوموتیو را در سال دارد.
این شرکت با یکهزار و 457 نیروی انسانی متخصص و ماهر بزرگترین واحد سازنده انواع خودروهای ریلی در خاورمیانه و یکی از واحدهای کلیدی تعمیرات اساسی واگن کشور است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.