| کد خبر: 247699 |

در چهارمین گردهمایی خیرین راه و ترابری؛

توسعه راه‌ ها نیازمند یک تعریف ملی

رئیس انجمن خیرین راه و ترابری گفت: سال گذشته بیش از ۴۲۰ میلیارد تومان در حوزه های راه سازی، پل سازی، رفع نقاط حادثه خیز، آشکارسازی و احداث پایگاه های اورژانس جاده ای در راستای کاهش تلفات در روستاهای محروم اقدامات خیرین صورت گرفته است.

تین نیوز

رئیس انجمن خیرین راه و ترابری گفت: سال گذشته بیش از ۴۲۰ میلیارد تومان در حوزه های راه سازی، پل سازی، رفع نقاط حادثه خیز، آشکارسازی و احداث پایگاه های اورژانس جاده ای در راستای کاهش تلفات در روستاهای محروم اقدامات خیرین صورت گرفته است.  

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  چهارمین گردهمایی خیرین راه و ترابری امروز با رونمایی از کتاب "پدر پل ها" با یاد مرحوم خسرو غنی زاده، در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

حسین میرشفیع، مشاور وزیر در امور زیر بنایی و مدیرعامل انجمن خیرین راه و ترابری، با حضور در این مراسم از امضای سه تفاهم نامه در حوزه راهسازی خبر داد و گفت: در این راستا تفاهم نامه ای با موضوع "الحاقیه احداث راه یزد - طبس" میان شرکت آرمین معدن ایساتیس و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور امضاء شد که هزینه یکصد میلیارد تومان از این پروژه برعهده خیر حاضر در این استان است؛ این خیر پیش از این ۳۰ کیلومتر را متقبل شده بود و امروز نیز قریب به ۱۰ کیلومتر به حجم این پروژه اضافه خواهند کرد. 

وی همچنین از در دستور کار قرار گرفتن تفاهم نامه ای با عنوان "احداث ۳۴ کیلومتر راه در دستگرد - بشاگرد" خبر داد و گفت: این تفاهم نامه میان یک شرکت و اداره کل راهداری استان هرمزگان به امضاء می رسد و ۳۴ کیلومتر راه بسیار دشوار و کوهستانی در منطقه بشاگرد اجرا خواهد شد که حدود یک میلیون متر مکعب عملیات خاکی دارد و شرکت مذکور هزینه ها را تامین خواهد کرد.

مدیرعامل انجمن خیرین راه و ترابری با بیان اینکه امروز تفاهم نامه دیگری میان جامعه مهندسان مشاور و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور امضاء شد، اظهار کرد: گسترش فرهنگ مهندسی ارزش و اقداماتی که می توان در راستای بهینه سازی مطالعات پروژه های عمرانی انجام داد از موضوعات این تفاهم نامه است تا نتایج مطلوب تری حاصل شود.

میرشفیع خاطرنشان کرد: تفاهم نامه دیگری فردا در حضور معاون اجرایی رئیس جمهور به امضاء می رسد که در قالب اجرای ۲۳ کیلومتر از راه های روستایی در ارومیه خواهد بود.

حسین میرشفیع در این نشست با بیان اینکه خیرین در همه عرصه ها می توانند کمک کنند، گفت: یکی از موضوعاتی که باید فرهنگ سازی شود این است که هیچ کاری بدون مشارکت مردم به نتیجه مطلوب نمی رسد. در این زمینه خیرین در حوزه راه و ترابری هم فعالیت خوبی داشتند.  

وی ادامه داد: سال ۱۳۹۳ که اقداماتمان را آغاز کردیم، خیرین حدود ۸۰۰۰ کیلومتر راه های روستایی را مشارکت کرده و پروژه های متنوعی از جمله ساخت ۵۰۰ پل اجرا شده و نقاط حادثه خیز بسیاری اصلاح شده است. سال گذشته بیش از ۴۲۰ میلیارد تومان توسط خیرین در حوزه های راه سازی، پل سازی، رفع نقاط حادثه خیز، آشکارسازی و احداث پایگاه های اورژانس جاده ای در راستای کاهش تلفات در روستاهای محروم صورت گرفته است.  

مشاور وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: کسانی که مایل به اقدامات خیر هستند حتما لازم نیست در این حوزه هزینه کنند، آنها حتی می توانند در حوزه مطالعات فنی، مدیریت پروژه ها و کاهش هزینه پروژه ها و کاهش زمان هم اقدامات خوبی انجام دهند. البته ما در انجمن از خیرین پولی دریافت نمی کنیم برای اینکه برای اجرای پروژه ها پیمانکار بگیریم، خود آنها را مستقیما به پروژه ها وصل می کنیم.

ایجاد پایگاه های هلال احمر و اورژانس در محورهای مواصلاتی

در این مراسم همچنین عبدالله نوروزی - رئیس هیات مدیره انجمن خیرین راه و ترابری - با بیان اینکه این انجمن با هدف ارائه خدمات و کاهش حوادث فعالیت خود را دنبال می کند، عنوان کرد: پیش از این ظرفیتی را شاهد بودیم که نیاز به وحدت و انسجام داشت، لذا این انجمن ایجاد شد تا در حوزه زیرساخت های جاده ای، ناوگان ها و دیگر امور این چنینی گره گشایی کند.

وی ارتقاء ایمنی، کاهش زمان سفر و کاهش هزینه ها را جزو اهداف این انجمن برشمرد و اظهار کرد: این انجمن نیازهای مناطق محروم را به خیران و نیک اندیشان معرفی می کند تا با ایجاد راه های ارتباطی معضلات این مناطق کاهش یابد. 

رئیس هیات مدیره انجمن خیرین راه و ترابری همچنین به ایجاد پایگاه های هلال احمر و اورژانس در محورهای مواصلاتی اشاره کرد و گفت: ۹۴ عدد از این پایگاه ها بهره برداری خواهد شد و این انجمن در راستای احداث نمازخانه نیز گام برداشته است تا رانندگان بتوانند از این امکانات بهره مند شوند. انجمن خیرین راه و ترابری دو دوره آموزش ایمنی را در دانشگاه علم و صنعت برگزار کردند و تاکنون ۸۰۰۰ کیلومتر راه توسط این انجمن احداث شده است و در ساخت ۵۰۰ پل مشارکت داشتند. 

نوروزی خاطرنشان کرد: این انجمن با ایجاد پل بر رودخانه اروند راه ارتباطی برخی از روستاها که در برخی از فصول سال مسدود می شد را بازگشایی کردند و در دیگر استان ها نیز اقدامات این چنینی بسیاری انجام شده است که آثار آن در سال های آتی مشاهده می شود. لذا امیدوارم توفیقی داشته باشیم تا آینده کشور که متعلق به خود و نسل آینده است را بهتر بسازیم.

توسعه راه ها نیازمند یک تعریف ملی

در ادامه این همایش، احسان قاضی زاده هاشمی، رئیس فراکسیون محرومیت زدایی و گروه های جهادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سال گذشته در برخی از حوزه ها همچون حوزه گازرسانی ریل گذاری هایی را انجام دادیم، گفت: سهم ۱۴.۵ درصد از شرکت های نفت و گاز وجود دارد که که از این میزان گازرسانی روستایی نیز باید در اقصی نقاط کشور انجام شود؛ همچنین در حوزه آب روستایی نیز طی این چندسال کار قرارگاهی با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) شکل گرفت. 

وی خاطرنشان کرد: در حوزه راه روستایی نیز در قرارگاه محرومیت زدایی سال گذشته در دو بودجه ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ رقمی بالغ بر ۳۲ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شد؛ اما در حوزه راه نیازمند یک عزم مضاعف هستیم. 

قاضی زاده هاشمی با تاکید براینکه باید یک تعریف ملی پیدا شود و تمامی استان ها همگام توسعه یابند، اظهار کرد: شاید در برخی از استان ها شرکت توسعه محور قوی وجود نداشته باشد؛ با این حال اما نباید استان از تمامی شاخص ها بی بهره بماند. لذا این تناسب سازی می  تواند جزو مولفه هایی باشد که در این مجمع برای آن یک نگاه ملی وجود داشته باشد.

رئیس فراکسیون محرومیت زدایی و گروه های جهادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نقاط حادثه خیز کاملا شناسایی شده است که باید به آن توجه شود. ما نیز در مجلس همچون گذشته عزم خود را بر این گذاشته ایم پس از پایان پروژه های گازرسانی و آب رسانی توجه به امر راه را به عنوان اولویت در دستور کار قرار دهیم.

شایان ذکر است این جلسه با حضور ایمان اسلامیان،  معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی، سردار مومنی فرمانده پلیس راه کشور، حشمت الله قنبری مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت سیاحتی و مراکز تفریحی پارسیان و اعضای انجمن خیرین راه و ترابری برگزار شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.