| کد خبر: 208768 |

◄ چرا موعد تسلیم اظهار نامه‌های مالیاتی شرکت‌ها تمدید نشد؟

اگرچه رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران در نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور تمدید موعود تسلیم اظهار نامه‌های مالیاتی شرکت‌ها را خواستار شده اما برخی فعالان اقتصادی بخش خصوصی از دریافت پیامک‌هایی با مضمون لزوم تسلیم اظهارنامه‌های خود، تا تاریخ 31 فروردین خبر داده‌اند.

تین نیوز

اگرچه رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران در نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور تمدید موعد تسلیم اظهار نامه‌های مالیاتی شرکت‌ها را خواستار شده اما برخی فعالان اقتصادی بخش خصوصی از دریافت پیامک‌هایی با مضمون لزوم تسلیم اظهارنامه‌های خود، تا تاریخ 31 فروردین خبر داده‌اند.

به گزارش تین نیوز، غلامحسین شافعی در نامه‌ای که در تاریخ 11 فرودین ماه امسال به اسحاق جهانگیری ارسال کرد، در خواست تمدید موعد تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی عملکرد 1398 و برگزاری مجامع عمومی شرکت‌هایی که حسابرسی می‌شوند را تا «سه ماه پس از موعد مقرر در قانون» مطرح کرد.

مطابق متن نامه ارسالی، این درخواست با توجه به ابهام دوره ماندگاری و شیوع ویروس کرونا و غلبه بر آن و همچنین آشکار شدن تدریجی آثار آن بر فضای کسب و کار، تصمیمات اعلامی شامل فاصله‌گذاری اجتماعی، محدودیت تردد، تاکید بر ماندن در خانه‌ها و تعطیلی بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی (مگر ضروری و استنایی) مطرح شده است.

در بخشی از این نامه تاکید شده است: با توجه به این‌که این اتفاقات با زمان خاتمه دوره کاری شرکت‌ها و سایر اشخاص حقوقی مصادف شده و متعاقب آن تکالیف قانونی و مقرراتی مشتمل بر انبار گردانی، رسیدگی و بستن حساب‌ها و تاییده‌ها و رفع مغایرت بین حساب‌ها با بنگاه‌های دیگر، تهیه و گزارش‌های مالی و فعالیت‌ها، پاسخگویی به حسابرسان و انجام فرآیند حسابرسی صدور گزارش حسابرسی، تهیه و تنظیم اظهارنامه‌های مالیات بر ارزش افزوده ... طبق قوانین و مقررات بر عهده هیئت مدیره‌ها و حسابرسان و بازرسان قانونی، مدیران میانی، کارشناسان و سایر پرسنل قرار دارد ... امکان انجام تکالیف مزبور توسط بنگاه‌های اقتصادی به طور کامل امکان‌پذیر نیست.

با وجود ارایه چنین درخواستی، برخی فعالان بخش خصوصی خبر داده‌اند در چند روز اخیر پیامی دریافت کرده‌اند که در این پیام آمده است: «مودی گرامی آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه دوره زمستانی 98 ، مورخ 31 فروردین 1399 است. بدیهی است بدهی مالیات  ابزاری ارزش افزوده صرفاً می‌بایست به حساب‌های اداره کل ارزش افزوده استان تهران به شرح ذیل واریز شود..  اداره کل مالیات بر ارش افزوده شهر تهران».

photo_2020-04-06_15-06-09

 

photo_2020-04-06_15-06-16

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.