◄ فاجعه حذف شرط اسقاط کامیون های فرسوده / سود را دلالان بردند، ضرر را رانندگان کامیون
عاقبت این تجمعات به همراه لابی های گسترده افراد ذی نفوذ، سرانجام نتیجه داد و منجر به حذف شرط اسقاط کامیون های فرسوده برای واردات و شماره گذاری کامیون های دست دوم خارجی شد.
چند ماه پیش وقتی عده ای با عنوان راننده کامیون در مقابل مجلس ، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و ... تجمع برگزار کرده و با سر دادن شعار و آه و ناله، خواستار شماره گذاری کامیون های دست دوم وارداتی خارجی بدون اسقاط کامیون های فرسوده شدند و تصاویر آنان نیز به سرعت سر از رسانه های فارسی زبان خارج از کشور در آورد، تنها رانندگان واقعی و افراد آشنا به وضعیت حمل و نقل جاده ای کالا بودند که می دانستند این کار عاقبت خوشی ندارد.
به گزارش تین نیوز، عاقبت این تجمعات به همراه لابی های گسترده افراد ذی نفوذ، سرانجام نتیجه داد و منجر به حذف شرط اسقاط کامیون های فرسوده برای واردات و شماره گذاری کامیون های دست دوم خارجی شد.
نگاهی به شرایط آن روزها نشان می دهد برای رسیدن به این هدف، خیلی ها تلاش کردند از دلالان گرفته تا نمایشگاه داران و نمایندگان مجلس و برخی دولتمردان و سود این تلاش خود را به سرعت با فروش این کامیون ها به قیمت های باور نکردنی به دست آورند ، اما کسانی که متضرر شدند، رانندگان واقعی و فرسوده سواران بودند که واردات کامیون های دست دوم به بهانه نوسازی ناوگان آنها انجام شده بود.
گزارش خبرنگار تین نیوز حاکی است: با حذف شرط اسقاط کامیون فرسوده، فرسوده سواران موفق به نوسازی ناوگان فرسوده خود نشدند چرا که هزینه واردات یا خرید کامیون دست دوم خارجی را نداشتند و رانندگان واقعی که شغل شان رانندگی است و از این راه امرار معاش می کنند نیز به دلیل از بین رفتن تعادل بین عرضه و تقاضا و ورود انبوهی از کامیون به بازار، با کمبود بار و طولانی شدن فرآیند بارگیری کالا مواجه شدند و در این زمان نه از آن نمایندگان مجلس که خود دستی در واردات کامیون داشته و می خواستند هرچه سریع تر کامیون های وارد شده را بفروشند خبری بود و نه از افرادی که بروند پشت در مجلس و دستگاه های دولتی داد و فریاد سر بدهند که چرا اجاره شماره گذاری به کامیون های وارداتی بدون حذف فرسوده ها را نمی دهید. آخر همه آنها به آنچه می خواستند رسیده بودند.
به گزارش تین نیوز، اکنون اما تبعات حذف شرط اسقاط کامیون فرسوده یقه حمل و نقل جاده ای را بدجوری گرفته است.تعداد زیادی کامیون وارد چرخه حمل و نقل جاده ای شده اما کامیون فرسوده ای از این چرخه بیرون نرفته است.
از طرفی به دلیل شرایط اقتصادی و تحریم ها و ... حجم بار موجود در کشور با تعداد ناوگان همخوانی ندارد. زمان بارگیری کالا و توقف کامیون ها در مراکز توزیع و بارگیری کالا طولانی شده و رانندگان باید مدت ها در انتظار بمانند تا بتوانند لقمه ای نان بر سر سفره خود بیاورند.
فیلم پیوست شاهدی براین مدعاست. این فیلم در شبکه های اجتماعی منتشر شده و انبوهی از کامیون هایی را نشان می دهد که در بندر امام خمینی توقف کرده اند تا به نوبت بارگیری کنند. نوبتی که معلوم نیست زمان آن کی است.
فیلم را ببینید:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.