| کد خبر: 266695 |

◄ خطر حادتر شدن ابر ترافیک با اجرای طرح جامع حمل و نقل و ترافیک تهران

اگر قرار است پول را دور بریزیم، در حمل و نقل عمومی دور بریزیم.

تین نیوز

معاون اسبق حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی معتقد است اجرای طرح جامع حمل و نقل و ترافیک تهران ابرترافیک شهر تهران را بسیار حادتر می کند.

به گزارش تین نیوز، مهرداد تقی زاده افزود: من تمام گزارشات مشاور در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک تهران را دیده و مطالعه کرده ام.

او  در جمع متخصصان تین نیوز تاکید کرد:این طرح بسیار غیر کارشناسانه و خودرومحورانه تهیه شده است و اجرای آن اب بحران ترافیک شهر تهران را بسیار حادتر خواهد کرد.

وی که سابقه فعالیت مدیریتی در شهرداری تهران را نیز دارد، با اشاره به تصویب ایجاد تراموا در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک تهران گفت: قابل دفاع ترین بخش طرح جامع حمل و نقل تهران، از نظر من تراموا است. معتقدم " اگر قرار است پول را دور بریزیم، در حمل و نقل عمومی دور بریزیم ".

این اظهارات تقی زاده در حالی مطرح می شود که 13 دی ماه 1402  سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران  نیز بر الزام بررسی و تصویب طرح جامع حمل و نقل تهران در شورای شهر،تا کید کرد و گفت: تا زمانی که اشکالات برطرف نشوند؛ طرح قابل اجرا نیست.

 

وی با بیان اینکه درخصوص فایلی که شهرداری تهران به شورای شهر تهران ارسال کرده بود چندین جلسه تخصصی با متخصصان و خبرگان  برگزار شده است، گفت: در این جلسات با اشکالات جدی در طرح مواجه شدیم شاید اگر این اشکالات وجود نداشتند این چنین بر روی آن پافشاری نمی کردیم تا منجر به ایجاد چالش شود، اما وقتی طرح ناقص و دارای ایرادات را دیدیم و حتی خود مشاور طرح نیز به نقص و ایرادات اذعان کرد و از ما برای رفع آنها مهلت خواست دیگر نمی توانیم اغماض کنیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به احکام دیگر برنامه چهارم گفت: در حکم یازدهم برنامه چهارم  نیز تاکید کرده ایم که موضوعات ریلی شهر تهران همچون تراموا و آل ارتی باید به صورت مشخص در شورای شهر تهران به تصویب برسند؛ اما این موضوع  نیز در دل طرح جامع مطرح و تصمیماتی خارج از مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در حال انجام است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.