| کد خبر: 265635 |

◄ خلف وعده تامین اجتماعی؛ یارانه بیمه رانندگان جدید الورد به کما رفت

روند حذف یارانه بیمه رانندگان نیز بدین شکل بوده که آذر ماه سال 1396 در جلسه مسئولان سازمان تامین اجتماعی با اعضای تشکل های صنفی رانندگان عمومی جاده ای، این سازمان اعلام کرد از ابتدای سال 1397 قرار است بیمه رانندگان جدید الورود بدون سوبسید باشد که با مخالفت تشکل های صنفی این کار محقق نشد، ولی از خرداد 1397 یارانه به تدریج قطع شد.

تین نیوز

انجمن صنفی کارگری رانندگان و دارندگان ناوگان مسافر برون شهری استان کرمانشاه در نامه ای به مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای این استان از خلف وعده تامین اجتماعی این استان در مورد یارانه بیمه رانندگان جدید الورود، خبر داد.

به گزارش تین نیوز، مختار داوودی رئیس هیئت مدیره این انجمن، در نامه مذکور که تاریخ آن 19 آذر ماه 1402 است، تاکید کرد: در طرح جایگزینی رانندگان بازنشسته و پاکسازی رانندگان صوری، سازمان تامین اجتماعی مکلف به برقراری بیمه رانندگان جدید الورودی بود  که از سال 1397 سهم 13.5 درصدی آنها قطع شده بود و به صورت آزاد بیمه پرداخت می کردند و این رانندگان باید از یارانه دولتی برخوردار می شدند.

مختار داودی در ادامه عنوان کرد که متاسفانه سازمان تامین اجتماعی در اقدامی غیر معمول، به جای رانندگان جدید الورود، فهرستی از رانندگان فعال را که در سال 1394 تا 1395 به این حرفه ورود کرده اند، به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام نموده و هیچ راننده جدید الورودی شامل یارانه بیمه نشده است.

وی در بخش دیگری از نامه مذکور خاطرنشان کرد: این انجمن به عنوان نماینده قانونی رانندگان و دارندگان ناوگان مسافر استان کرمانشاه و بر اساس ماده 131 قانون کار در دفاع از حقوق این قشر تلاشگر، اعتراض شدید خود را اعلام نموده و استدعا دارد موضوع پیگیری شود.

داوودی ادامه داد: رانندگان در این شرایط سخت اقتصادی قادر به پرداخت مبلغ 2 میلیون و 150 هزار تومان حق بیمه ماهانه خود نیستند و مجبور به تغییر صندوق های بیمه خود شده اند.

نامه بیمه

به گزارش تین نیوز، یارانه بیمه تامین اجتماعی رانندگان ناوگان جاده ای، از سال 1397 قطع شده و رانندگان جدید الورود از این تاریخ دیگر، مشمول یارانه بیمه دولتی نیستند.

روند حذف یارانه بیمه رانندگان نیز بدین شکل بوده که آذر ماه سال 1396 در جلسه مسئولان سازمان تامین اجتماعی با اعضای تشکل های صنفی رانندگان عمومی جاده ای، این سازمان اعلام کرد از ابتدای سال 1397 قرار است بیمه رانندگان جدید الورود بدون سوبسید باشد که با مخالفت تشکل های صنفی این کار محقق نشد، ولی از خرداد 1397 یارانه به تدریج قطع شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ظفرعظیمی مهر 0 0

    هفته قبل ارومیه بودم لوازم الکترونیکی وموبایل از بندر به ارومیه بردم‌شخص صاحب کالا مهندس الکترونیک بود پس ازپذیرایی ومجالست با ما نتیجه گرفتیم جناب مهندس چهارده ساله بیمه رانندگان پرداخت میکند وگفتند پنج سال مانده به بازنشست شدنشان بیمه را از رانندگان به شغل خود تغییر میدهند وچندصباحی بیمه مهندسی واریز و حقوق بازنشستگی مهندسی دریافت میکنند چنین مهندسانی ما داریم که همکار ما هستند و موقع بازنشستگی همکار ما نبوده ونیستند.ایقد سازمان حمل ونقل بی در وپیکر است با این همه تکنولوژی که رانندگان واقعی باید بیمه بدون یارانه واریز کنند و دکتر ومهندسان از یارانه رانندگان بهره مند شوند.