| کد خبر: 256657 |

◄ فراهم سازی امکان رفع ناقصی سابقه بیمه تامین اجتماعی

کارگران پاره وقت می توانند با انعقاد قرارداد کسری بیمه با سازمان تامین اجتماعی، نسبت به رفع ناقصی بیمه خود اقدام نمایند.

تین نیوز

کارگران پاره وقت می توانند با انعقاد قرارداد کسری بیمه با سازمان تامین اجتماعی، نسبت به رفع ناقصی بیمه خود اقدام نمایند.

به گزارش تین نیوز، در حالی که رانندگان فعال در بخش حمل  و نقل جاده ای مسافر و کالا، در شبکه های اجتماعی از وجود نواقص در سابقه بیمه خود انتقاد کرده اند، یکی از رانندگان در تماس با خبرنگار ما گفت: برای کارگران پاره وقت این امکان فراهم شده است که با مراجعه به سایت تامین اجتماعی و انعقاد قرارداد کسری بیمه ا زان تاریخ به بعد مبلغ ناقصی بیمه خود را واریز نمایند.

بیشتر بخوانید:

این راننده در عین حال تاکید کرد: امکان تکمیل سوابق پرداخت حق بیمه به صورت کسری از ماه در سازمان تامین اجتماعی فراهم است و بیمه شدگانی که به دلیل ماهیت شغلی خود به صورت کسری از ماه اشتغال به کار دارند می توانند به طور اختیاری با پرداخت حق بیمه مدت باقی مانده، سوابق پرداخت حق بیمه خود را کامل کنند.

وی تاکید کرد: مشمولان تکمیل سوابق پرداخت حق بیمه به صورت کسری از ماه،  افرادی هستند که به صورت پاره وقت (کسری از ماه) در کارگاه های مشمول قانون تامین اجتماعی اشتغال به کار دارند و برای آنان در ماه مورد نظر، حداقل یک روز سابقه پرداخت حق بیمه لحاظ شده باشد.

وی عنوان کرد: ححداکثر سن پذیرش درخواست متقاضی تکمیل سوابق پرداخت حق بیمه برای مردان و زنان ۵۰ سال تمام در تاریخ ثبت تقاضا است و کسانی  بیش از 10 سال سابقه بیمه دارند از شرط سنی معاف هستند.

به گفته او، درصورتی که سن متقاضی در زمان ثبت تقاضا بیش از سن مذکور باشد، پذیرش درخواست وی منوط به داشتن سابقه پرداخت حق بیمه قبلی معادل مازاد سنی مقرر خواهد بود.

وی ادامه داد: وصول حق بیمه کسری از ماه جهت ماه های بدون کارکرد (صفر) امکان ندارد. فقدان کارکرد یا عدم پرداخت حق بیمه کسری از ماه به مدت یک سال از تاریخ آخرین ماه پرداخت حق بیمه (حسب مورد توسط کارفرما یا متقاضی) موجب لغو قرارداد می شود که در این صورت پذیرش درخواست مجدد منوط به احراز شرایط سنی و سایر شرایط مقرر خواهد بود.

وی همچنین توضیح داد: افرادی که به صورت پاره وقت مشغول به کار هستند و بیمه آنها ناقص پرداخت می شود می توانند کسری بیمه خود را در طول سال واریز نمایند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ظفرعظیمی مهر 2 0

    سلام درخصوص بیمه شدگان راننده که سالهای هفتادوچهار تا هشتاد با زور واجباز وتهدید سازمان تامین اجتماعی بیمه ی اجباری شدند و سازمان تامین اجتماعی شرکتهای حمل ونقل روکیل تام الاختیار سازمان کرده بود که حق بیمه از رانندگان دریافت میکردند و هفت هشت سال پول رانندگان دیافت شد اما سازمان تامین اجتماعی چرا از وکیل خود که باربری ها بودند هرگز بازخواست نکرد واگر بازخواست کرد وباربری ها حتی به زندان رفتن اما پول را به تامین اجتماعی ندادند تکیلف آن هفت سال چه میشود رانندگان دیوارکوتاهی هستند که همیشه مورد ستم قرارگرفته اند ازکارشناسان وقوه قضاییه درخواست ورود به این قضیه راداریم .هفت هشت سال سنوات رانندگان را تععین تکلیف کنید تا رانندگان مجبورنباشند چهل سال کارکنند که حادثه ساز ست.

  • راننده 2 1

    چراازسال72تا80راننده رامجبورننمودند مثل الان خودش برج به برج بیمه پرداخت نماید پس بدانید راننده مقصر نبوده است پس چراکارگران می توانند بیمه خود راکامل نمایند پس ترک فعل ازجانب کیست چرادادستان کل ودیوان ورود نمی نماید ومشکل راننده گان راحل نماید از72تا80درهربرج بجای سی روز ده روز یا کمتر یا بیشتر حق بیمه رد شده تازه دربرج هایی که حق بیمه بیشتری رد شده همان سی روز رد شده ولی دربرج های کمتر همان کمتر چرا سال راملاک قرار ندادند کی می خواهد به داد راننده برسد لطفا به گوش همه آقایان که دلسوز راننده هستند برسانید ازچه راهی باید هشت سال بیمه درست شود

  • رضا 1 0

    سلام ،درخصوص بیمه درسال 90الی 92من پرداخت نکرده بودم بعدازمراجعه به سازمان تامین اجتماعی گفتن اقساط شد،اماحالاپرینت گرفتم میبینم که بیشترانهاکه واریزکردم متاسفانه ماه 10روزوبعضی جاهاهست که کلا خالیه ،باوجوداینکه تمام قبوض دارم اما جای تأسف دارد که ماتامین اجتماعی امین خودمان میدانیم چرابابددرحق رانندگان که زحمتکش آرین قشر جامعه هستند اینقدر ظلم بشه،مابایدخدایی سختی کاربهمون میدادند،همان مسوولی که میگه رانندگی شغل تفریحی هست،فقط یکروز همراه یک راننده باشه ببینه تفریحی کجاست،چرااینقدرظلم درحق راننده میکنید،شبانه رو زبرای آسایش شماومردم نداریم،
    به امیدفریادرسی که به فریادرانندگان برسد،یاعلی

  • بهروز 0 0

    باسلام ضمن تفدیروتشکرازمسولان ذی ربط بیمه و حقوق و مزایای قشرزحمت کش شبانه روزی رانندگان که درجه اول گرانبهاترین هستی زندگی خود که جان است کف دست دارندومشغول خدمت وکسب درامدبرای خانواده هستند و آنچه را که شاهدیم اساس العدل درحق این قشراجرانمیشودوکجای این راه موردداردرانمیدانیم خواهشمند است کوتاهی درکارومزایای رانندگان را براساس عدل رسیدگی کنید باتشکر