| کد خبر: 260262 |

◄ آیا شاهد رونمایی از قیمت بنزین سوم در بازار آزاد خواهیم بود؟

چه دولت قیمتی برای بنزین در مصارف بالای ۲۰۰ لیتر در ماه اعلام کند و چه نکند، به زودی شاهد رونمایی از قیمت بنزین سوم در بازار آزاد خواهیم بود.

تین نیوز

 دولت اعلام کرده است برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد. سهمیه ها ۶۰ لیتر با قیمت آزاد ۱۵۰۰ تومانی و بنزین آزاد در جایگاه هم لیتری ۳۰۰۰ تومان عرضه خواهد شد. اما برخی کارشناسان در شبکه های اجتماعی از احتمال رونمایی از بنزین سه نرخی در آینده ای نزدیک خبر داده اند.

به گزارش تین نیوز، چنان که کارشناسان در شبکه های اجتماعی عنوان کرده اند، با وجود وعده های دولت در مورد گران نشدن بنزین، اما این روزها تغییر مهمی در توزیع سوخت بنزین رخ داده و آن تغییر  این است که در گذشته بنزین آزاد بدون محدودیت و با کارت جایگاه قابل دریافت بود.

اما در حال حاضر بنزین آزاد دارای محدودیت ۱۵۰ لیتر در ماه و تنها با کارت شخصی قابل دریافت است. این سهمیه بر خلاف سهمیه ۶۰ لیتری قابل ذخیره و انتقال به ماه های بعدی نیست. بنابراین اگر در کارتی ذخیره سهمیه ۶۰ لیتری وجود داشته باشد امکان استفاده از سهمیه ۱۵۰ لیتری با قیمت ۳۰۰۰ تومان فراهم نیست. از این رو تنها بعد از به پایان رسیدن سهمیه اول امکان استفاده از سهمیه دوم فراهم خواهد شد.

با توجه به این شرایط، کارشناسان پیش بینی می کنند  به زودی ذخایر سهمیه اول کارت ها خالی شود و مصرف کنندگان پرمصرف که بیش از ۲۰۰ لیتر در ماه مصرف دارند چون امکان دولتی برای تامین بنزین بیشتر مورد نیاز آنان معرفی نشده است، بنابراین شاهد ظهور یک قیمت سوم در بازار آزاد خواهند بود.

این بنزین ممکن است با مکانیسم زیرمیزی توسط متصدیان پمپ بنزین و یا با عرضه بنزین در کنار جاده ها صورت گیرد.

چه دولت قیمتی برای بنزین در مصارف بالای ۲۰۰ لیتر در ماه اعلام کند و چه نکند، به زودی شاهد رونمایی از قیمت بنزین سوم در بازار آزاد خواهیم بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • شهباز 0 0

    آب از بنزین گرانتره ابنو بچهم میدونی