| کد خبر: 258492 |

◄ کمیسیون عالی سوانح راه آهن کجاست؟

فعالان حمل و نقل ریلی کشور از عدم توضیحات رسمی و اطلاع رسانی کمیسیون عالی سوانح راه اهن در مورد حادثه ریلی روز دوشنبه گذشته، انتقاد کردند.

تین نیوز

 فعالان حمل و نقل ریلی کشور از عدم توضیحات رسمی و اطلاع رسانی کمیسیون عالی سوانح راه اهن در مورد حادثه ریلی روز دوشنبه گذشته، انتقاد کردند.

به گزارش تین نیوز، در حالی که پنج روز از وقوع حادثه ریلی بندرعباس گذشته که طی آن مرگ یک لکوموتیوران رقم خورده ، هنوز گزارشی از دلایل وقوع این حادثه به طور رسمی منتشر نشده است.

این در حالی است که در شبکه های اجتماعی واکنش های زیادی نسبت به این اتفاق  دیده می شود و برخی کاربران با توجه به شدت حادثه و دلخراش بودن آن، از له شدن لکوموتیوران قطار در این حادثه خبر داده  و خواستار رسیدگی فوری به این موضوع و عزل مدیران ناکارامد ریلی شده اند.

به گزارش تین نیوز، روز دوشنبه ۱۲تیرماه 1402، حدود ساعت ۴ صبح یک قطار باری با واگن های لبه بلند حامل گندله از ایستگاه انشعاب به سمت بارکو (محل تخلیه مواد معدنی توسط واگن برگردان) حرکت کرد، فاصله این دو نقطه حدود ۱۰ کیلومتر است، ۵ کیلومتر اول فراز و ۵ کیلومتر دوم شیب است، پس از گذر قطار از قسمت فراز خط، مشخص شد که قطار ترمز ندارد.

این گزارش حاکی است رئیس قطار و مانورچی (مسئولان اصلی آزمایش ترمز) از قطار بیرون می پرند اما راننده در لکوموتیو می ماند، قطار به سمت بارکو سرعت می گیرد و با سرعت حدود ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به واگن های متوقف در خطوط واگن برگردان برخورد می کند. در این سانحه لکوموتیو و بیش از ۳۰ واگن به شدت آسیب دیده اند و راننده نیز کشته شده است، خساراتی هم به یکی از واگن برگردان ها وارد شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 3 2

    کمیسیون سوانح راه آهن خوابه فعلا

  • محمد اکبری 1 1

    با شرایط حساس تحریم ها یک دستگاه لکوموتیو از بین رفت متاسفانه از زمانی کارخانه فولاد سازی لکوموتیو به بخش خصوصی واگذار
    شده بصورت صحیح بهره داری نمیشود نتیجه فولاد مبارکه اصفهان نتیجه فولاد هرمزگان

  • ناشناس 1 2

    کمیسیون سوانح داره قسط وام ها و مزایا میده وقتی برای سایر کارها نداره

  • کارشناس ریلی 15 2

    باسلام
    مشکل فعلی راه آهن اصلاح مصوبه کمسیون سوانح یا تغییرات در آن نیست بلکه مشکل فعلی در ابتدا پیدا کردن خبرگان ریلی در تخصص های مختلف برای عضو شدن ودر مرحله دوم راضی کرن آنها برای قبول مسئولیت است
    خبرگانی که بتوانند در کمسیون عالی سوانح عضو باشند کم هستند و از طرفی همگی شاغل در بخش خصوصی اگر مالک بخش خصوصی نباشند ولذا به شاغلین بخش خصوصی بایستی حقوق خوب داده شود تا وقت بگذارند وعضو کمسیون عالی سوانح شومد با این همه مسئولیت اما نگاه وزارت راه و راه آهن اینست که بیش از سی سال تجربه را با ماهی 4 تا 5 ملیون سر هم بیاورد قطعا در این صورت نفرات حاضر به همکاری نخواهند بود وزارت راه حقوق درست حتی بیش از یک مدیر کل را بایستی به اعضای این کمسیون پرداخت کند وجایگاهشان را هم در وزارت خانه تعیین کند با امکانات کامل مثل ماشین و راننده که هر زمانی بتوانند در محل سانحه حضور یابند آنگاه می توان یک کمسوین عالی سوانح درست خوب و سالم داشت تا اینها مهیا نشود شرایط همین است که می بینید یا آقایان علاقه ای به حضور ندارند یا اگر بیایند حضورشان بی اثر است وبیشتر هرچه رئیس گفت یعنی مدیر عامل راه آهن را تائید می کنند
    یک جا بایستی درست تصمیم گرفت و اقدام کرد تا کمسیون عالی سوانح بتواند مستقل عمل کند ونظر دهد. .

    • ناشناس 0 0

      این به نظر از زبون یکی از اعضای کمیسیون بود که گفته
      خسته نباشی