بازدید سایت : ۷۲۲۷۵
تخلف در نوسازی کامیون های فرسوده:

◄ کامیون های اسقاطی طرح نوسازی دوباره به چرخه حمل و نقل بازگشتند

رانندگان و کامیونداران معتقدند رویدادهایی که سالیان متمادی برای حمل و نقل جاده ای اتفاق افتاده است، بیانگر تنگ تر شدن عرصه بر این صنف است و بر همین اساس ممکن است این صنعت به پایان کار خود نزدیک شود.

تین نیوز |

رانندگان و کامیونداران معتقدند رویدادهایی که سالیان متمادی برای حمل و نقل جاده ای اتفاق افتاده است، بیانگر تنگ تر شدن عرصه بر این صنف است و بر همین اساس ممکن است این صنعت به پایان کار خود نزدیک شود.

به گزارش تین نیوز ، آن چنان که فعالان بخش حمل و نقل جاده ای کالا در شبکه های اجتماعی عنوان کرده اند: تصمیمات اخیر در خصوص اندک افزایش هزینه حمل در قبال کوهی از تورم لوازم یدکی، روان کننده ها، لاستیک، خدمات، حقوق دولتی، بیمه ها و ... از جمله رویدادهایی است بیانگر افزایش بیشتر فشار مشکلات بر این قشر است.

برای دریافت سریعتر اخبار و گزارش های مرتبط با تولید و قیمت کامیون، اینستاگرام تین نیوز را دنبال کنید. برای عضویت در اینستاگرام «تین نیوز» اینجا کلیک کنید.

همچنین تصمیمات غیر کارشناسی در خصوص سوخت، توزیع بار و بومی گرایی ها، جاده ها، ایست های بازرسی، توقف های بارگیری و تخلیه، دلالان و ....نیز بر مشکلات این صنف افزوده است.

بیشتر بخوانید:

قاتلان آشکار شهروندان تهرانی در حاشیه اتوبان ها! + تصاویر

فیلم| بارش ۲۰ دقیقه‌ ای؛ سیل ۶ متری!

آنان فساد در مبانی مبارزه با موضوع فساد کامیون‌های فرسوده و اسقاط را یکی دیگر از اساسی ترین معضلات و مشکلات حمل و نقل از سالیان مدید تاکنون دانسته و عنوان کرده اند: فعالیت کامیون‌ های فرسوده از یک طرف جان و مال و سرمایه مالکان و رانندگان و امنیت جاده ها را به مخاطره انداخته و از طرف دیگر به دلیل  تکنولوژی قدیمی و مستهلک، این کامیون ها مصرف سوخت بالایی دارند که خود منتج به هدر رفت سرمایه های ملی و آلایندگی محیط زیست می شود.

رانندگان و کامیونداران همچنین تاکید کردند: در همین راستا سالیانی است که دولتمردان در جهت جایگزینی کامیون‌ های فرسوده طرح هایی ارائه و تصمیماتی اتخاذ نموده اند که اولا این تصمیمات موفق نبوده و ثانیا در طرح جدید اخیر نیز صرفا تصمیم به نفع تاجر و بازرگان بوده و حتی اندک در صدی گوشه کار کامیون‌های فرسوده را نگرفته است و ثالثا در طرح اسقاط که در بعضی موارد اجرا شده متاسفانه شاهد فسادهای قابل تامل بوده ایم و نه تنها  کمک به نوسازی ناوگان نشده است بر عکس موجبات انهدام کل مجموعه حمل و نقل را فراهم خواهد کرد.

خبر مهم روز:

آنان خاطرنشان کردند: مالکان کامیون‌ های فرسوده که بدون تردید در این موضوع با محاسبات ریاضی نیز دلالان و تاجران هستند، ضمن فرسوده اعلام نمودن کامیون و اخذ گواهی های اسقاط با دریافت تسهیلات و امتیازات واردات کامیون‌ های جایگزین نو و یا کم کارکرد که تعداد آن هم بستگی به نوع تناژ مثبوت در کارت کامیون فرسوده دارد به دلیل قصور و کوتاهی و فساد مالی و اداری، این کامیون ها را بدون اینکه به طور کامل و اساسی و طبق ضوابط اسقاط گردند مجددا به چرخه حمل و نقل برگشت داده اند.

رانندگان بیان کردند که این اقدام بدون تردید خود تخلفات عدیده و اعمال غیر قانونی دیگری را به دنبال خواهد داشت که تعداد این تخلفات نیز بسیار بوده و در استان هایی از جمله اصفهان این موضوع بسیار مشهود است.

رانندگان و کامیونداران با اعلام این که در صورت صلاحدید سازمان های قضایی و انتظامی، فساد در موضوع اسقاط را علنا با مدارک افشا می کنند، ابراز امیدواری کردند این مهم هر چه سریعتر توسط مراجع ذیصلاح انتظامی و قضایی مورد بررسی قرار گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ظفرعظیمی مهر پاسخ

    درطرح نوسازی و واردات کامیونهای فقط چندنفر از انجمن صنفی ها وکانون رانندگان پولهای تریلیون تومانی به جیب زدن که درود بر سربازان گمنام که رییس کانون کامیونداران را به عنوان سردسته مفسدان دستگیر وزندانی کردند .هیچ کامیونداری بجز مفسدان ودلالان از واردات فایده نبردن.

  • جباری پاسخ

    کامیون که دستمان هست و کار می کنم بالای ۵۵سال هست فقط سوخت مصرف بیهوده و محیط زیست

    • عبدلی

      خیلی راحتیم با ماشین قدیم حوصله قسط دادن نداریم

  • آرش پاسخ

    پایتخت وسایل نقلیه عمومی و شخصی جهان هستیم و این اموال سلاحهای مناسب برای مرزها و متعلق به مرزبانی است هزینه وسایل نظامی بسیار بالاست تا کی فرصت سوزی

  • عبدلی پاسخ

    خواهشا بی خیال حوصله قسط دادن نداریم

  • مهرداد پاسخ

    کدوم مالک یا راننده ماشین اسقاطی توانسته با این ترفندهای دلالان و وزارت راه خودش مستقیم یک کامیون بدون دردسر وارد کنه تااین خونخواران و امت خواران وجود دارند ما که تا 70 درصد کارها رو انجام دادیم جهت تعویض بلايی به سرمون آوردن که مفت ماشینمون رو هاز دست دادیم

  • کاظم استیری پاسخ

    ما صاحبان کامیون های فرسوده یک شب راحت بر زمین نگذاشتیم خون جگر کردید مارا شما را بخدا مارا باکامیونمون ذوب کنید که دیگر نباشیم هرروز یک وعده که هیچ کدام جامه عمل‌نپوشید همانطور که ماراسرگردان کرده اید انشاالله در صحرای محشر سرگردان شوید هرکه مقصراست

  • ناشناس پاسخ

    بله دیگه تاجران اقازاده هایه خودشونه

  • علی پاسخ

    این صنف خیلی وقته نابود شده دنبال اسقاط نگردید.قسط به دلال .یعنی نابودی همون خودرو فرسوده داشتی ازدست میدهی.

  • ناشناس پاسخ

    من اویکو ۹۶ تن داشتم اصفهان با حقه بازی ماشینو از دستم در اوردن بعد بمن گفتن اسقاطش کردیم ولاشه اونم مرکز اسقاط خوردش کرد اما دروع میگفتن چون هم سود چن ملیاردی از وارداتش کردن هم دوباره لاشه اونو به نصف قیمتی که ازمن خریده بودن فروختن پش این چه اسقاطی هست که هم سر راننده رو کلاه بزارن هم ازچرخه خارج نشه

  • قربان پاسخ

    بنده. 27 ساله تو جادها هستم الان به زور شکم زن وبچه ام را سیر می کنم با یک کامیون فرسوده مال 1356 ولی دلال ها باربری وفروشندهای کامیون.همشان میلیاردر وزندگی شاهانه دارند چون مسئولان ودولتمردان کشور ما پشتیبان انها هستند وما رانندگان بیابان با یک زندگی ساده علی «ع» گونه وکمردرد شدید به امید خدا ول شده از خدا می خواهیم اتقام ما را از گرگهای ادم نما بگیرد

  • زمانی پاسخ

    رانندگان و کامیونداران از سال 1397 پدری از ملت درآوردن که تاریخی آخه کجای دنیا به اندازه قیمت خود بار کرایه میگیرند عامل گرانیها همین کرایه کاش میشد صدای من به گوش آقای رئیسی برسد تا بگم علت گرانی کرایه ماشین هستش خون ملت کردن به شیشه

    • سلطان

      اره ولله گل گفتی همین کامیونداران بی وجدان همشون تاجر شدن .فقط راننده مظلومه البته تاوقتی که شوفره وقتیکه ماشیندار شد میشه شمر

  • ساسان‌علیون پاسخ

    سلام‌ مگر‌ نه‌ اینکه‌ قراربود که‌ ثبت‌ سفارش‌ مبنی‌ بر‌ اسقاط‌کردن‌ کامیون‌ باشد‌ پس‌ چرا‌ کامیونهای‌ از رده‌ خارج‌ اسقاط‌ نشدند‌ و این‌ همه‌ کامیون‌ نو‌ و کهنه‌ به این‌ ناوگان‌‌ تزریق‌شد‌.
    چی‌ شد که‌ کلا‌ همه‌ چی‌عوض‌شد‌ والان‌ نه‌ جاده‌ برای‌ این‌ همه‌ ماشین‌ داریم‌ نه‌ بار‌.
    خواهش‌ من‌ اینه‌که‌ فقط در صورت‌ اسقاط‌ یک ماشین‌ یک‌ ماشن‌ پلاک شود‌ یعنی‌ همان‌ چیزی که‌ قرار‌ بود‌ از‌ اول‌انجام شود. سپاس‌گزارم‌ از‌تمامی‌ زحمت‌ کشان‌این‌ صنعت

  • محمد پاسخ

    این طرح ها فقط برای تاجر ودلال سودهای میلیاردی به وجود آورد ودست رنج بالای ده سال یک ماشین دار را به راحتی کشیدن بالا و مالک مونده و بی باری و کوهی از قسط و بدهکاری که اگر بتونه بده بالای۵ سال طول میکشه که روی هم میشه نصف دوران کاری این مالک پس چرا بیاد خودشو زندگیشو و... بندازه توی مشقت که بخواد چرخ حمل ونقل بچرخه فقط باید به فکر گریز از این شغل سخت و طاقت فرسا با کوهی از درد سر بود هر جا میری فقط مثل کفتار میخوان تیکه تیکه ات بکنن و ازت به عناوین مختلف بگیرن متاسفم واسه خودم و همکارام شدیم بازیچه یک عده مفت خور دزد

  • قدرت طهماسبی پاسخ

    دولت باید وام ، امتیازات ، سهمیه سوخت ، لاستیک ، روغن موتور و سایر امکانات مرتبط به قشر راننده بدهد و از حق کمیسیون حمل و نقل کسر کند تا ایجاد انگیزه در این حرفه بشود

  • عبدلعلی پاسخ

    تا حالا هرچی طرح بوده بنفع سرمایه دار بوده حالا اگه یه لگنم دست راننده زحمتکش بوده اونم به بهانه طرح اسقاط گرفته شده واندک پولی داده شدهوراننده بعد سالها که با همین کامیون فرسوده چرخ مملکت را راه انداخته وبا بی خوابی گرما سرم مواد اولیه کارخانها را برده باید کنار برود وخانه نشین یا برای این شرکتهای مافیای شبانه روز بدود تا به بتواند چرخه زندگی خود و فرزندانش را بده فقط شعار زیبا برای نو سازی تاوگان ولی در اصل نابودی رانندگان زحمت کش

  • حسینی پاسخ

    متاسفانه فساد در همه ادارات نهادینه شده. چرا چون حقوق های،عده ایی بسیار پایین و تورم نجومی و هیج نظارتی هم وجود تدارد.

  • حمیدرضارحمانخواه پاسخ

    سلام اونقدری که تمامی بلایای جاده رو انداختید گردن کامیونهای قدیمی که دور از انصاف هستش درمورد سوخت هم که خیلی سوخت میدین به کامیون که به فکر هدر رفتنش هم هستید کمی خنده داره بعدشم میخواهید نوسازی کنید خوبه ولی باید جوری باشه که هردوطرف راضی باشند ماشین بگیرین ماشین تحویل بدین دوهفته بیکار بمونیم بی پولی ما شروع میشه و وضع زندگیمون خراب میشه. باید دولت جوری قسطها رو بگیره که راننده هم بتونه مبلغ رو برسونه نه اینکه اقساط بمونه و هرماه بیشتر عقب بیفته چون نمیشه گفت که هیچ اتفاقی در حین کار پیش نمیاد به هزاردلیل شاید ماشین خرج اضافه داشته باشه تصادفی یا حادثه ای و..... دراخر راننده با دولت طرف حساب باشه بهتره تا با دلال یا نزول خور و بنگاه دار چون این قشر پدرراننده رو درمیارن این شرایط رو دولت درنظربگیره هم حمل ونقل نوسازی شده وهم مالک به ماشین نو رسیده ودلخوش به کار امیدوارم که همه چی یکطرفه نباشه

  • افقانی پاسخ

    دولت و ملت دزد خوب به همدیگه میان.بپای هم پیر شین انشاالله

    • امیر

      ملت ودولت افغان وطن فروش شما بیشتر به هم میخورید

  • رضا زیاری نسب پاسخ

    اون نادانی که میگه کرایه باعث گرونی کارشناسی بهت اثبات میکنم سهم کرایه به قیمت کالا ۱درصد هم نیست فقط یه موردمیل گرد دویست درصد تو این یه سال اخیر افزایش داشته پس لطفا از معده حرف نزنید

  • حسن پاسخ

    اونی که میگه رانندگان پدرملتو دراوردن بااین کرایه ها اصلا توحساب کتاب حالیته می دونی سال ۹۷لاستیک چندبودالان چنده یالوازم یدکی اون موقع ببین میلگرد چند بود الان چنده برو حساب بکن بعدبیا نظر بده ببین سرمایه ای که راننده رو کامیون خوابونده با کرایه ای که میدن صرف نمی کنه .

  • کوروش محمدی پاسخ

    هرچیز را باید خدا بخواهد که برایت درست کند

  • لاری پاسخ

    باسلام.اونی که حرف از روی معده میزنه وهیچ اطلاعی ازصنعت حمل ونقل وکامیون واصلاحلاک نداره بی مورد نظر یخواهی میکنه.یک تریلی چند سال پیش میرفت تهران یک سکه کرایه داشت الان ربع سکه هم کرایش نمیدن واز پس مخارج وبر نمیاید یه پنجری ساده شدهد۷۰۰ هزارتومان حالا برو تا اخرش

  • احدسلیمانی پاسخ

    باسلام بنده راننده کامیون ومالک کامیون ماک که با زحمت شبانه روزی ورانندگی وحمل باربه تمام نقاط کشور با این وضعیت گرانی استهلاک و به صرفه نبودن کار با ماشین الان چهار ماه هست که ماشینم تصادف کرده درگاراژ بخاطر بی پولی و گرانی وسایل یدکی قادربه هزینه بازسازی کامیون نیستم اگر هم از اشخاص یا بانک پول قرض بگیرم که سودها سربه فلک کشیده بعد ازبازسازی و شروع کار این قانون اسقاط جلوی کارکردن و قرض وام و گذران زندگی رو میگیره با توصیف بنده الان چهارماهه خانه نشین شدم و اسقاط هم مال پولدارها ودلال هاست سود کلانی عایدشان می‌شود مسولین ودست اندرکاران چه مصوبه و قانونی واسه من راننده فلک زده تصویب کرده یا با این همه زحمت تلاش توبابری و جاده باید بیکار و شرمنده زن و بچه باشم؟...