تخلف در نوسازی کامیون های فرسوده:
◄ کامیون های اسقاطی طرح نوسازی دوباره به چرخه حمل و نقل بازگشتند
رانندگان و کامیونداران معتقدند رویدادهایی که سالیان متمادی برای حمل و نقل جاده ای اتفاق افتاده است، بیانگر تنگ تر شدن عرصه بر این صنف است و بر همین اساس ممکن است این صنعت به پایان کار خود نزدیک شود.
رانندگان و کامیونداران معتقدند رویدادهایی که سالیان متمادی برای حمل و نقل جاده ای اتفاق افتاده است، بیانگر تنگ تر شدن عرصه بر این صنف است و بر همین اساس ممکن است این صنعت به پایان کار خود نزدیک شود.
به گزارش تین نیوز ، آن چنان که فعالان بخش حمل و نقل جاده ای کالا در شبکه های اجتماعی عنوان کرده اند: تصمیمات اخیر در خصوص اندک افزایش هزینه حمل در قبال کوهی از تورم لوازم یدکی، روان کننده ها، لاستیک، خدمات، حقوق دولتی، بیمه ها و ... از جمله رویدادهایی است بیانگر افزایش بیشتر فشار مشکلات بر این قشر است.
برای دریافت سریعتر اخبار و گزارش های مرتبط با تولید و قیمت کامیون، اینستاگرام تین نیوز را دنبال کنید. برای عضویت در اینستاگرام «تین نیوز» اینجا کلیک کنید.
همچنین تصمیمات غیر کارشناسی در خصوص سوخت، توزیع بار و بومی گرایی ها، جاده ها، ایست های بازرسی، توقف های بارگیری و تخلیه، دلالان و ....نیز بر مشکلات این صنف افزوده است.
بیشتر بخوانید:قاتلان آشکار شهروندان تهرانی در حاشیه اتوبان ها! + تصاویر
فیلم| بارش ۲۰ دقیقه ای؛ سیل ۶ متری!
آنان فساد در مبانی مبارزه با موضوع فساد کامیونهای فرسوده و اسقاط را یکی دیگر از اساسی ترین معضلات و مشکلات حمل و نقل از سالیان مدید تاکنون دانسته و عنوان کرده اند: فعالیت کامیون های فرسوده از یک طرف جان و مال و سرمایه مالکان و رانندگان و امنیت جاده ها را به مخاطره انداخته و از طرف دیگر به دلیل تکنولوژی قدیمی و مستهلک، این کامیون ها مصرف سوخت بالایی دارند که خود منتج به هدر رفت سرمایه های ملی و آلایندگی محیط زیست می شود.
رانندگان و کامیونداران همچنین تاکید کردند: در همین راستا سالیانی است که دولتمردان در جهت جایگزینی کامیون های فرسوده طرح هایی ارائه و تصمیماتی اتخاذ نموده اند که اولا این تصمیمات موفق نبوده و ثانیا در طرح جدید اخیر نیز صرفا تصمیم به نفع تاجر و بازرگان بوده و حتی اندک در صدی گوشه کار کامیونهای فرسوده را نگرفته است و ثالثا در طرح اسقاط که در بعضی موارد اجرا شده متاسفانه شاهد فسادهای قابل تامل بوده ایم و نه تنها کمک به نوسازی ناوگان نشده است بر عکس موجبات انهدام کل مجموعه حمل و نقل را فراهم خواهد کرد.
خبر مهم روز:
آنان خاطرنشان کردند: مالکان کامیون های فرسوده که بدون تردید در این موضوع با محاسبات ریاضی نیز دلالان و تاجران هستند، ضمن فرسوده اعلام نمودن کامیون و اخذ گواهی های اسقاط با دریافت تسهیلات و امتیازات واردات کامیون های جایگزین نو و یا کم کارکرد که تعداد آن هم بستگی به نوع تناژ مثبوت در کارت کامیون فرسوده دارد به دلیل قصور و کوتاهی و فساد مالی و اداری، این کامیون ها را بدون اینکه به طور کامل و اساسی و طبق ضوابط اسقاط گردند مجددا به چرخه حمل و نقل برگشت داده اند.
رانندگان بیان کردند که این اقدام بدون تردید خود تخلفات عدیده و اعمال غیر قانونی دیگری را به دنبال خواهد داشت که تعداد این تخلفات نیز بسیار بوده و در استان هایی از جمله اصفهان این موضوع بسیار مشهود است.
رانندگان و کامیونداران با اعلام این که در صورت صلاحدید سازمان های قضایی و انتظامی، فساد در موضوع اسقاط را علنا با مدارک افشا می کنند، ابراز امیدواری کردند این مهم هر چه سریعتر توسط مراجع ذیصلاح انتظامی و قضایی مورد بررسی قرار گیرد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.