| کد خبر: 255693 |

تشکیک در زنده ماندن سرنشین خودرو در تصادفات با سرعت بالای 60کیلومتر+ فیلم

در حالی هر ساله ترددهای زیادی با سرعت غیر مجاز در کشور ثبت می شود که به گفته آگاهان، تولید کنندگان معتبر خودرو، معمولا زنده ماندن سرنشینان را در تصادفات بالای 60 کیلومتر در ساعت تضمین نمی کنند.

تین نیوز

نگاهی گذرا به آمارهای اعلام شده از سوی مسئولان امر نشان می دهد در حالی هر ساله ترددهای زیادی با سرعت غیر مجاز در کشور ثبت می شود که به گفته آگاهان، تولید کنندگان معتبر خودرو، معمولا زنده ماندن سرنشینان را در تصادفات بالای 60 کیلومتر در ساعت تضمین نمی کنند.

به گزارش تین نیوز، این در حالی است که  هر چند وقت تیک بار تیترهایی همچون « سرعت غیرمجاز؛ مهمترین علت وقوع تصادفات در جاده های استان ...»، «ثبت ۳۰ درصد ترددها با سرعت غیرمجاز در استان ..»، « ثبت بیش از ۷ میلیون تردد سرعت غیرمجاز در محورهای مواصلاتی استان ...»،  «ثبت بیش از ۵۰۰ هزار تردد سرعت غیرمجاز در ...» و ... در رسانه ها منتشر می شود.

بیشتر بخوانید:

در عین حال یوسف حجت استاد دانشگاه مدتی پیش به تین نیوز گفته بود: ...متاسفانه، برداشت برخی از مردم و حتی مسئولان در مورد علل و عوامل مرگ و میر در رانندگی، کاملا با واقعیت زاویه دارد. مهمترین اشتباه این است که مرگ و میر در حوادث رانندگی را «فقط» به «کیفیت خودروها» ربط می دهند.

وی افزوده بود: بدون شک «کیفیت خودرو» در حفظ جان سرنشینان موثر است، اما این همه موضوع نیست، آدرس اشتباهی است که ما را از رسیدن به مقصد باز می دارد چرا که علت قریب به اتفاق تصادفات به «پایین بودن کیفیت رانندگی» یعنی عدم رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی بر می‌گردد.

حجت عنوان کرده بود: تولید کنندگان معتبر خودرو، معمولا زنده ماندن سرنشینان را در تصادفات بالای 60 کیلومتر در ساعت تضمین نمی کنند.  برای نجات جان انسان ها «کیفیت رانندگی» عامل اصلی و به مراتب موثر تر و مهم تر از «کیفیت خودرو» است. خوب است در کنار تلاش برای ارتقای کیفیت خودروها، گوشه چشمی هم به کیفیت رانندگی، یعنی میزان اجرای مقررات، نیز داشته باشیم.

حجت  گفته بود: اگر کیفیت خودروهای ما «بد» است، کیفیت رانندگی ما بسیار «بدتر» است. با وجود این فقط «کیفیت خودروها» برای ما پر رنگ شده اما به «کیفیت رانندگی» توجه نداریم.

محمد اتحادی  عضو جمعیت طرفداران ایمنی راه ها و راننده کامیون نیز چندی پیش در گفت و گو با تین نیوز، در مورد عوامل موثر بر حوادث رانندگی ، عامل انسانی‌( راننده ) یکی از مهمترین این عوامل برشمرده و ارزیابی این موضوع به موارد زیر اشاره کرده بود:

1. عدم آشنایی و عدم توانایی رانندگی در جاده های برون شهری.

2. بی توجهی به مقررات راهنمایی و رانندگی، از جمله  سبقت و سرعت غیر مجاز، عدم توجه به جلو و حواس پرتی، عدم رعایت فاصله طولی با خودروهای جلویی، خستگی و خواب آلودگی.  این تخلفات 60 درصد تصادفات را به خود اختصاص داده است

3. عدم اطلاع از رانندگی تدافعی

4. عدم آشنایی از رانندگی در شرایط نامساعد جوی‌، باران، برف، یخبندان، طوفان

5. همراه نداشتن تجهیزات ایمنی هشدار و زنجیر چرخ

6. رانندگی با سرعت زیاد‌، عجله و شتاب در 30 کیلومتری شهرها برای رسیدن به مقصد

7. مصرف مواد مخدر و مصرف داروهای خواب آور

به گزارش تین نیوز فیلم پیوست نیز تاثیر سرعت زیاد در شدت تصادف را نشان می دهد:

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.