| کد خبر: 251364 |

◄ خدمه سانچی زنده از کشتی سانچی خارج شده اند؟+ تصاویر خروج خدمه

به تازگی تصویری توسط برخی کاربران شبکه های اجتماعی منتشر و ادعا شده این تصاویر مربوط به خروج خدمه کشتی سانچی از این کشتی پس از حادثه است.

تین نیوز

به تازگی تصویری توسط برخی کاربران شبکه های اجتماعی منتشر و ادعا شده این تصاویر مربوط به خروج خدمه کشتی سانچی از این کشتی پس از حادثه است.

به گزارش تین نیوز ، این کاربران مدعی شده اند تصاویر مربوط به فایل های طبقه بندی شده ارتش آمریکا است که  توسط وکلای پرونده در ایران و آمریکا که به اسناد دسترسی پیدا کرده اند منتشر شده است.

این تصاویر و ادعای خروج خدمه سانچی از کشتی در حالی مطرح می شود که مدتی پیش و در آستانه سالگرد این حادثه رسانه انصاف نیوز نیز در گزارشی نوشت: بر اساس اعلام وکیل برخی خانواده ها، طبق حکم قطعی دادگاه، گواهی فوت ۹ نفر از سرنشینان سانچی ابطال و شرکت ملی نفتکش موظف به برقراری حقوق و مزایای آنان شده است. معنای حکم دادگاه این است که از نظر قانون، ۹ دریانورد سانچی زنده اند.

بیشتر بخوانید:

سانچی را بیرون بکشند، هر چه بود می پذیریم

عبدالله عبداللهی، پدر سجاد، یکی از سرنشینان کشتی سانچی به انصاف نیوز گفت: بر خلاف آن چه گفته شده که بچه ها در همان ثانیه های اول به دلیل تنفس گاز سمی از بین رفته اند، مدارکی وجود دارد که ثابت می کند سرنشینان کشتی حداقل ۱۵ دقیقه وقت داشته و در این مدت طبق دستورالعمل هایی که از قبل می دانستند، عمل کردند.

عکس های سانچی
عکسی که گفته می شود مربوط به خروج خدمه سانچی از کشتی است

پدر سجاد عبداللهی با بیان این که خانواده ها توانسته اند به محتویات جعبه سیاه کشتی دست یابند اما نه از کانال شرکت ملی نفتکش، اضافه کرد: طبق آن چه ثبت شده، کاپیتان کشتی پس از تصادف بلافاصله دستورات لازم را صادر می کند. آژیر خطر به صدا درمی آید و سرنشینان هر کدام به اقداماتی دست می زنند که هر روز تمرین می شده است.

عبداللهی به اتفاقات کابین کاپیتان کشتی اشاره کرد و گفت: با وجود آن که سه چهار دقیقه از مکالمات کابین ضبط شده است، شرکت ملی نفتکش اصرار دارد که همه سرنشینان کشتی در همان لحظات ابتدایی فوت کره اند و برای این که ادعای خود را ثابت کنند، در گزارشی که به دادسرای بین المللی ارائه داده اند، بخش مهمی از مکالمات مانند دستور به صدا درآوردن آژیر خطر را حذف کرده اند.

عکس خدمه سانچی پس از خروج
عکسی که گفته می شود پس از خروج خدمه سانچی از کشتی را نشان می دهد

او از نحوه برخورد دولت با این حادثه چنین انتقاد کرد: آقای ربیعی، وزیر وقت کار به همراه گروهی از شرکت ملی نفتکش به عنوان نماینده دولت ایران، بجای بررسی میدانی و حاضر شدن در محل، به شانگهای سفر کردند و از آن جا پیگیر حادثه بودند در حالی که محل حادثه با شانگهای ۳۰۰ کیلومتر فاصله دارد.

عبداللهی فیلم های منتشر شده از آتش سوزی سانچی را مربوط به ۱۲ ساعت پس از تصادف دانست و گفت: بچه ها برای نجات خود حداکثر ۱۵ دقیقه وقت نیاز داشته اند بنابراین در زمان آن آتش سوزی بزرگ، اصلا در کشتی حضور نداشته اند.

عکس خدمه سانچی
عکسی که گفته می شود مربوط به زنده بودن خدمه کشتی سانچی است

او ادامه داد: ما باور داریم که بچه های مان زنده از سانچی خارج شده اند. تعداد زیادی سند و مدرک هم وجود دارد که این حرف را ثابت می کند اما دولت اراده ای برای شنیدن این حرف ندارد.

عبداللهی به این پرسش خبرنگار انصاف نیوز که «اگر بچه ها زنده از کشتی خارج شده اند، کجا رفته اند و چرا اثری ازشان نیست» پاسخ داد: ما هم می خواهیم جواب این سوال را پیدا کنیم اما هم مطمئن هستیم بچه ها زنده از کشتی خارج شده اند اما به دلایلی که نمی توان درباره شان حرف زد، دچار مشکل شده اند. یعنی به نظر ما این قضیه ابعاد دیگری دارد.

به گزارش تین نیوز، روز شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ (۶ ژانویهٔ ۲۰۱۸) ام‌وی سانچی متعلق به شرکت ملی نفت‌کش ایران که از عسلویه حرکت کرده بود و قرار بود جهت تحویل میعانات گازی عازم داسان کرهٔ جنوبی شود، در راه با یک کشتی فله‌ بر چینی با ۶۴ هزار تن بار غله به نام «کریستال» در سواحل چین برخورد کرد.

بر اثر برخورد این نفتکش با یک کشتی باربری در ۳۰۰ کیلومتری بندر شانگهای در سواحل شرقی چین، ۳۰ ایرانی و دو تبعهٔ بنگلادشی ناپدید شده‌ اند که بعد از چند روز جستجو جسد سه نفر از ایرانیان مفقود در این حادثه پیدا شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.