| کد خبر: 244488 |

◄ نیروی دریایی ارتش با کج‌خلقی دریایی مقابله می‌کند

دریادار ایرانی با یاداوری این مهم که سربازان مردم در نیروی دریای ارتش با هرگونه کج خلقی دریایی با اقتدار مبارزه می‌کند. کمک رسانی سربازان نیروی دریایی ارتش به سایر شناورهایی که در دریا گرفتار می‌شوند را ستایش کرد.

تین نیوز

مراسم بزرگداشت روز دریانوردی در حالی برگزار شد که مسئولان بلند پایه حوزه دریایی ارتش، سپاه، سازمان بنادر، وزارت راه، انجمن های صنفی، اتحادیه کشتیرانی ، وزارت تعاون و رفاه اجتماعی و شیلات کشور در آن حضور داشتند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، سردار علیرضا تنگ‌سیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در این مراسم ضمن اشاره به همبستگی مقتدرانه بخش‌های مختلف نیروی دریایی کشوردر تمامی حوزه‌ها، گفت: اقتدار نیروی دریایی و دریانوردی کشور در سایه حمایت‌های مقتدرانه رهبر انقلاب اسلامی شکل گرفت و نمونه بارز آن در توقیف اخیر نفت‌کش‌های کشورهایی است که نفت‌کشهای حامل سوخت ایرانی تعرض کردند.

او با بیان این که توقیف دو نفتکش ایرانی در آب‌های خلیج فارس توسط نیروی دریایی سپاه انجام شد، افزود:پیش از این یونانی‌ها نفتکش ما را به سواحل این کشور بردند و نفت آن را خالی کردند و با پررویی دادگاه حکم به توقیف آن داد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه، ایران را کشوری ذوالبحر و دارای دریای شمال و جنوب در آن عنوان کرد و افزود: ما جزایر راهبردی در خلیج فارس داریم که مانند ناو هواپیمابر غرق شدنی نیستند.

وی با اشاره به حمایت و پشتیبانی رهبر معظم انقلاب از توقیف نفتکش آنها در آب‌های خلیج فارس افزود: در یک زمان و یک لحظه اما در دو جغرافیای متفاوت در شرایط نامساعد جوی با سرعت وزش ۲۷ نات که بالگرد امکان راپل نداشت این دو نفتکش را توقیف کردیم. یکی از آنها در هرمزگان و دیگری در استان بوشهر بود.

 سردار دریایی سپاه با تاکید بر دریافت ۴ هزار پیام مردمی در پی توقیف کشتی استینا یادآور شد: علاوه بر حمایت مردم یکی دیگر از عوامل اقتدار ما نیروی دریایی قدرتمند ما است که در مقابل دشمن ایستاده است.

تنگسیری دیگر عامل اقتدار نیروی دریایی سپاه را دانش بنیان بودن اقتصاد دریایی دانست و گفت: قایق‌های پرسرعت سپاه امروز در داخل ساخته می‌شوند. دو فروند نفتکش تولید داخل به ونزوئلا تحویل دادیم.

به گفته وی امروز در تنگه هرمز و به عنوان نمایندگان مردم هر شناوری تردد می‌کند از آنها سوال می‌کنیم و آنها پاسخ می‌دهند؛ مجبورند جواب بدهند چون آبراهه ورودی و خروجی در اختیار ما است.

نیروی دریایی ارتش با کج‌خلقی دریایی مقابله می‌کند

نیروی دریایی ارتش با کج‌خلقی دریایی مقابله می‌کند

شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در همایش گرامیداشت روز جهانی دریانوردی با گرامیداشت دریانوردان جان باخته سانحه سانچی گفت: این دریانوردان تا آخرین لحظه جان خود ایستادند گرچه می‌دانستند جان خود را فدا خواهند کرد.

وی با اشاره به اسکورت مستقیم و غیرمستقیم کشتی‌های تجاری توسط ناوشکن‌های نیروی دریایی ارتش افزود: این در حالی است که نیروهای ما در اقیانوس هند و نزدیکی دشمنان مستقر هستند و با اقتدار امنیت را برقرار می‌کنند.

دریادار ایرانی در بخش دیگری از سخنان خود با یاداوری این مهم که سربازان مردم در نیروی دریای ارتش با هرگونه کج خلقی دریایی با اقتدار مبارزه می‌کند. کمک رسانی سربازان نیروی دریایی ارتش به سایر شناورهایی که در دریا گرفتار می‌شوند قابل تقدیر است اگرچه شناورهای آن کشور در محل حضور دارند اما اقدامی در یاری هموطنان خود نکرده و این نیروهای دریایی با غیرت ایرانی هستند که به آنها کمک می کنند.

امیرسردار ایرانی با تاکید بر اینکه سربازان نیروی دریایی ارتش در هر اقیانوسی که لازم باشد حاضر می‌شوند تصریح کرد: ایرانی‌ها فقط و فقط حافظ صلح هستند و خواهان جنگ نیستند جز در مواقعی که دشمنان کشور ما بیش از قد و قواره خود سخنی بر لب جاری کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.