| کد خبر: 247110 |

◄ چشم انداز تیره تصویب سختی کار رانندگان بین شهری

چندین سال است که تشکل های صنفی پیگیر موضوع سختی کار رانندگان حمل و نقل عمومی بین شهری هستند.

تین نیوز

یک فعال صنفی بخش ناوگان سواری کرایه بین شهری کشور گفت: چندین سال است که تشکل های صنفی پیگیر موضوع سختی کار رانندگان حمل و نقل عمومی بین شهری هستند و این درخواست تا صحن مجلس هم پیش رفت اما به خاطر برخی خلاها و ایرادات قانونی به تصویب نهایی نرسید.

به گزارش تین نیوز، این فعال صنفی افزود: در حال حاضر هم جدای از مطالبه آن توسط تشکل های صنفی، تاکنون ده ها کارزار امضا جهت تصویب سختی کار رانندگان ایجاد و نتیجه به ارگان های مرتبط تحویل شده است.

او عنوان کرد: البته اکثر کارزارها که یکی دوتا هم در حال حاضر در جریان است و رانندگان در حال امضا،  از آنجا که نامه کارزارها اکثرا توسط رانندگان سنگین باری و مسافری تنظیم می شود، فقط مطالبه سختی کار برای رانندگان سنگین  بوده و هستند و سواری کرایه را اصلا به حساب نیاورده اند.

این فعال صنفی تاکید کرد: این در حالی است که اصل طرح سختی کار شامل همه رانندگان جاده ای و شهری بوده و در متن آن نیز ذکر شده است.

وی در شبکه های اجتماعی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و مقروض بودن تامین اجتماعی و به بهانه های نداشتن کارفرما برای رانندگان و وجود بانوان در میان رانندگان، این طرح تصویب نشده است.

این فعال صنفی افزود: بعید است در این شرایط که دولت در فکر حذف تدریجی یارانه رانندگان برآمده است چشم انداز روشنی برای تصویب این طرح باشد.

او ادامه داد: به همین دلیل نظر بنده بهتر است رانندگان ناوگان سواری کرایه بین شهری، مطالبات قابل وصول در بخش سواری کرایه را که کم هم نیستند  به طورجدی تر دنبال کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 2 0

    متاسفانه بیمه رانندگان هم گران و هم بدرد نخور است
    واسه همین خیلی از رانندگان بخصوص آنهایی که آزاد پرداخت میکنند از این بیمه منصرف شده و به بیمه روستایی و عشایری که خدمات درمانی ندارد ولی ارزانتر است روی می آورند

  • راننده 0 0

    مشکل اینجاست که راننده گان باری ومسافری ازسال72تا80بجای هشت سال سابقه سه چهارسال موجود است وبقیه را شرکت ها بالا کشیدند اگر همان هشت سال حتی با گرفتن دوباره ازراننده کامل می نمو دند مشکل راننده گان قدیمی حل می شد