| کد خبر: 243528 |

◄ جابجایی مواد اولیه تولید فولاد نیازمند افزایش ظرفیت حمل و نقل است؟+ فیلم

در این فیلم تعداد زیادی کامیون متوقف و منتظر برای بارگیری مشاهده می شوند که به گفته رانندگان این توقف گاهی بین سه روز تا یک هفته طول می کشد.

تین نیوز

یکی از رانندگان کامیون که در بخش حمل بار چادرملو فعال است، فیلمی از انتظار تعداد زیادی کامیون برای بارگیری از این معدن منتشر کرده است.

به گزارش تین نیوز، در این فیلم تعداد زیادی کامیون متوقف و منتظر برای بارگیری مشاهده می شوند که به گفته رانندگان این توقف گاهی بین سه روز تا یک هفته طول می کشد.

بیشتر بخوانید:

این در حالی است که توقف ناوگان سنگین در مکان های بارگیری و تخلیه کالا نه تنها موجب افزایش هزینه و ضرر و زیان رانندگان و کامیونداران می شود بلکه با ایجاد وقفه در زنجیره تامین کالا به مصرف کننده نهایی هم ضرر می رساند.

به گزارش تین نیوز، اسفند ماه سال گذشته (اسفند 1401) سعید عابدی مدیر خرید مواد اولیه و انرژی شرکت فولاد مبارکه با اشاره به شیوه‌ های نوین حمل و نقل مواد اولیه در گفت‌ و گو با خبرنگار فولاد، خاطرنشان کرده بود: افزایش تعداد فولادسازان در کشور نیازمند زیرساخت‌ های ریلی و جاده‌ ای است، اذعان داشت: هیچ‌ کدام از این زیرساخت‌ ها در کشور تاب و توان کشش برای جابه‌جایی مواد اولیه جهت تحقق هدف نهایی چشم‌ انداز ۱۴۰۴ یعنی تولید ۵۵ میلیون تن فولاد را ندارد؛ در حال حاضر ۴۰ میلیون تن ظرفیت در کشور ایجاد شده اما حدود ۳۲ میلیون تن فولاد تولید می‌ شود، بنابراین دستیابی به تولید ۵۵ میلیون تن فولاد یعنی افزایش ۶۰ تا ۷۰ درصدی تولید که حداقل به همین میزان نیاز به افزایش ظرفیت حمل و نقل دارد.

فیلم پیوست را ببنید که مربوط به تاریخ پنجم خرداد ماه 1401 است:

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.