| کد خبر: 243518 |

◄ استراتژی؛ حلقه مفقوده حمل و نقل

نشست "از حمل و نقل چه خبر؟" پیرامون موضوعات حمل و نقلی در تاریخ 8 خرداد 1401 درکلاب هاوس تین نیوز برگزار شد.

تین نیوز

نشست «از حمل و نقل چه خبر؟» در مورد موضوعات حمل و نقلی در تاریخ 8 خرداد 1401 در کلاب هاوس تین نیوز برگزار شد. 

به گزارش تین نیوز، گفتگو با مبحثی در مورد نهمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی آغاز شد. در خصوص محصولات ارائه شده در نمایشگاه ریلی گفته شد که پرچم شرکت های دانش بنیان خیلی مشهود بود. گفته شد که چند شرکت موتور لکوموتیو را به نمایش گذاشته بودند که از اهمیت خاصی برخوردار بود.

ضعف همیشگی این نمایشگاه ها نبود کتاب یا کتابچه ای در پایان نمایشگاه است. کتابی که خلاصه فعالیت و راه های ارتباطی شرکت ها را ارائه دهد. وجود چنین کتابی می تواند به تعامل شرکت ها کمک کند.

افزوده شد که تین نیوز در این نمایشگاه حضور فعالی داشت. حضور شرکت ها متنوع تر و بهتر بود اما جای خالی غرفه های فعال بین المللی دیده می شد.

گفته شد در دوسال گذشته نمایشگاه به خاطر وجود کرونا و تحریم ها رو به افول رفته بود. اما امسال تقریبا از افول خارج شد.

افزوده شد که در نهمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی شرکت های حمل و نقل ریلی، شرکت های تعمیراتی و شرکت هایی که در کار واگن های باری هستند حضور داشتند.

اضافه شد که در سال های قبل مثل 93-94 شرکت های خارجی حضور گسترده ای در این نمایشگاه داشته اند.

گفته شد که سوزن صد درصد داخلی در نمایشگاه به نمایش گذاشته شد. همچنین قطار ملی در نمایشگاه اگرچه کم رونق جلوه کرد اما حضور داشت. کم رونقی هم به این دلیل است که خود مترویی که این کار را انجام داده است ارزش این کار را نمی داند.

تاکید شد که چندین قرارداد در نمایشگاه امضا شده است. اما اطلاعات اقتصادی شرکت ها و قراردادهای منعقد شده معمولا گزارش نمی شود.

اضافه شد که عدم مشارکت شرکت های خارجی در نمایشگاه به این دلیل است که با توجه به تحریم ها نمی توانند در معامله به نتیجه برسند.

در حوزه هوایی گفته شد: سعید چلندری به عنوان سرپرست شرکت فرودگاهی امام خمینی (ره) منصوب شده است.

گفته شد که اتوبوس تمام برقی در شیراز به کار گرفته شده است. این اتوبوس 9 میلیارد قیمت دارد.

در خصوص واردات 1000 اتوبوس بیان شد که به نتیجه رسیده اند به صورت اورهال شده وارد شود.

در خصوص ترانزیت افزوده شد که قرار شده است ترکمنستان راه را برای عبور و مرور کامیون های ایرانی باز کند.

گفته شد که تا یک وزارت حمل و نقل وجود نداشته باشد که  بقیه ارگان ها زیر نظر او عمل کنند، حمل و نقل پیشرفت نمی کند.

افزوده شد که بازدید مسئولان از نمایشگاه ها و شرکت ها باید به گونه ای باشد که پای صحبت و بیان مشکلات بنشینند و برای آنها چاره بیندیشند.

تاکید شد که تا شرایط تحریم برداشته نشود و گشایشی ایجاد نشود حمل و نقل نه تنها نوسازی نمی شود که سال به سال بدتر می شود.

گفته شد در کنفرانس های بین المللی باید وزیران شرکت داشته باشند و از شرکت های خصوصی حمایت کنند.

 هنوز در بخش خصوصی اتحادیه قوی وجود ندارد. بخش خصوصی خود را جدی نمی گیرد.

اضافه شد که باید برای واردات یا نوسازی، استراتژی دوجود داشته باشد. اگر هر وزیری برنامه های خاص خود را داشته باشد و یک استراتژی کلی و هماهنگ وجود نداشته باشد حرکت های رو به جلو بی نتیجه خواهد ماند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.