| کد خبر: 239373 |

◄ بی توجهی دستگاه های ناظر به تخلف حمل غیر اصولی بار

یک راننده کامیون با ارسال چند تصویر از حمل غیر اصولی بار توسط برخی رانندگان کامیون و همچنین بی توجهی پلیس و دیگر دستگاه های ناظر به این موضوع، انتقاد کرد.

تین نیوز

یک راننده کامیون با ارسال چند تصویر از حمل غیر اصولی بار توسط برخی رانندگان کامیون و همچنین بی توجهی پلیس و دیگر دستگاه های ناظر به این موضوع، انتقاد کرد.

به گزارش تین نیوز، وی با بیان این که در تصویر (پیوست) مشاهده می شود بشکه های قیر برای حمل به درستی مهار نشده است، گفت: چنانچه یکی از این بشکه ها در حین حرکت، جلوی خودروهای سواری یا اتوبوس بیفتد، فاجعه رخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: این کالا، از خراسان برای کارخانجات قیر بندرعباس بارگیری شده و سوال اینجاست که آیا آموزش مهار بار به رانندگان توسط دستگاه های متولی انجام شده است؟ ناوگانی که این گونه بارگیری کرده از مقابل پاسگاه های پلیس راه چگونه عبور می کند؟

به گزارش تین نیوز، پیش از این نیز یک راننده کامیون در مورد آموزش رانندگان حرفه ای گفته بود: در تصادفات جاده ای کشور، سالانه جان هزاران انسان گرفته می شود و خسارت زیادی به جامعه و نظام وارد می کند.

وی با ابراز تاسف از این که در هر یک از تصادفات در اولین اظهار نظر، کارشناسان تصادفات، از ناتوانی یا سهل انگاری رانندگان حرفه ای به عنوان عامل وقوع تصادف یاد می کنند، افزوده بود: این موضوع اغلب منجر به غیر فعال شدن کارت هوشمند رانندگی و مختل شدن معیشت رانندگان حرفه ای نیز می شود.

او تاکید کرده بود: در این بین هیچ گاه کسی سوال نکرده که یک راننده حرفه ای در کدام آموزشگاه فنی حرفه ای آموزش دیده و هیچ گاه کسی نپرسیده وقتی یک راننده حرفه ای مدارک آموزشگاه فنی رانندگی و مهار بار و مواد خطرناک را دریافت می کند، آیا مدارک کارشناسان فنی و اساتید آن آموزشگاه، مورد تایید سازمان فنی و حرفه ای است؟

این راننده گفته بود: چرا کارشناسان تصادفات قبل از اینکه اظهار نظری بکنند، سراغ مراکز آموزشی و مدارک تحویلی به راننده نمی روند که ایشان کجا و به چه نحو‌ و با چه مبالغی و با کدام کارشناس و تاییدیه از کدام سازمان فنی حرفه ای آموزش دیده است و سپس راننده را از لحاظ عدم توانایی و سهل انگاری مقصر حوادث خطاب کنند.

تصاویر پیوست را ببینید:

حمل قیر
حمل غیر اصولی بار قیر
حمل بار قیر
حمل غیر اصولی بار 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.