| کد خبر: 237707 |

ایمنی راه‌ها با اقدامات زودبازده و کم‌هزینه پیگیری می‌شود

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: ارتقای ایمنی راه‌ها با توجه به اعتبارات و با اجرای طرح‌های زودبازده و کم‌هزینه مورد توجه و پیگیری است.

تین نیوز

حمیدرضا شهرکی روز سه‌شنبه در دومین جلسه راهبری وضعیت تصادفات رانندگی استان سمنان در سالن جلسات یادگار امام(ره) استانداری ابراز داشت: تحقق مولفه ایمنی جاده ای، نیازمند یک اقدام همه‌ جانبه همراه با آسیب شناسی جامع است و در این بین ارائه خدمات حین سفر در کاهش تصادفات نقشی مهم دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، وی خاطرنشان کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای حمایت از سرمایه گذاران به منظور احداث مجتمع‌های خدماتی رفاهی آمادگی امضای تفاهم نامه همکاری دارد.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تاکید کرد: استان سمنان به دلیل موقعیت جغرافیایی از شریان‌های اصلی کشور به شمار می‌رود و کاهش تلفات سانحه‌های رانندگی در محورهای مواصلاتی استان با ارتقای ایمنی راه‌ها پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه محورهای ارتباطی موجود در استان سمنان، یکی از شاهراه های مهم در بحث حمل و نقل کالا به حساب می آید، ادامه داد: بر اساس گزارش ها استان سمنان امسال با وجود افزایش ۱۱ درصد تردد در محورهای مواصلاتی، کاهش ۱۱ درصدی تلفات را تجربه کرد.

وی بیان کرد: خستگی و خواب آلودگی یکی از مولفه های مهم و عمده در تصادفات جاده ای استان سمنان است و رفع این موضوع، با اولویت در دست بررسی و رفع است و استان سمنان نیازمند احداث مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی کوچک‌مقیاس است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اظهار داشت: این سازمان ۱۰ ‌میلیارد ریال برای آسفالت رمپ‌ها و نصب تابلوهای اطلاع رسانی مجتمع های خدماتی و رفاهی بین راهی استان سمنان هزینه می‌کند.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: افزایش ضریب پوشش دوربین‌های کنترل سرعت و ثبت تخلف در محورهای مواصلاتی استان سمنان به منظور کاهش تصادفات نکته مهمی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

 سرهنگ تقی کبیری رئیس پلیس راه سمنان چندی پیش از کاهش تصادفات جاده‌ای فوتی از ابتدای سال ١۴٠٠ تا پایان مهر خبرداد و گفت: تصادفات جاده‌ای سمنان با مرگ ۱۴۷ نفر همراه بود که ۹۳ نفر از این تعداد در صحنه تصادف جان باختند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.