| کد خبر: 237998 |

◄ سومین تغییر دستگاه اجرایی؛ این بار قطارحومه ای تهران-ورامین-پیشوا

شنیده ها و اخبار منتشر شده حاکی از طرح موضوع انتقال سومین بار جابجایی دستگاه اجرایی مترو یا قطار حومه ای تهران-ورامین-پیشوا از شرکت راه آهن به شهرداری تهران مطرح شده است!

تین نیوز

مدت زمان زیادی از دستور وزیر راه و شهرسازی برای بررسی تغییر دستگاه اجرایی پروژه های ریلی از شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل به شرکت راه آهن نمی گذرد و بحث ها و انتقادات کارشناسان در مورد همچنان ادامه دارد که شنیده ها و اخبار منتشر شده حاکی از طرح موضوع انتقال سومین بار جابجایی دستگاه اجرایی مترو یا قطار حومه ای  تهران-ورامین-پیشوا از شرکت راه آهن به شهرداری تهران مطرح شده است!

بر اساس اعلام مدیر عامل شرکت قطار شهری تهران یا همان متروی تهران، هفته گذشته جلسه ای با حضور وزیر راه و شهرسازی، شهرداری تهران و شرکت راه آهن برای تصمیم گیری در خصوص تغییر دستگاه اجرایی این پروژه که بیش از 12 سال از شروع آن می گذرد، تشکیل شده است.

این پروژه که در حریم راه آهن در حال اجرا است، تا کنون 2 بار دستگاه اجرایی آن عوض شده که آخرین بار در سال 94 پروژه به شرکت راه آهن منتقل گردیده است و اکنون برای سومین بار قرار است مدیریت آن تغییر کند!

این در شرایطی است که تاسیس شرکت قطارهای حومه ای به عنوان یک تکلیف به وزارت راه و شهرسازی از سوی مجلس واگذار و بخشی از این پروژه نیز یک بار در سال 1396 - خط سوم پروژه تهران-پیشوا-گرمسار- توسط وزیر وقت راه و شهرسازی افتتاح شده است.

بدیهی است که راه اندازی هر چه سریع تر این پروژه و بهره مندی از امکان جابجایی ایمن و ارزان با مترو شبیه آنچه که مردم کرج و گلشهر از آن بهره مند هستند، مطالبه به حق مردم منطقه می باشد، اما سوال این است که آیا تغییر دستگاه اجرایی می تواند موجب پیشرفت و حتی افتتاح و بهره برداری زودتر پروژه شود؟! و وقتی 2 بار تغییر دستگاه اجرایی موثر نیافتاده است، چگونه انتظار داریم تغییر سوم موثر واقع شود؟

به نظر می‌رسد علت موضوع را در جای دیگری باید جستجو کرد! محتمل ترین دلیلی که برای این پاس دادن‌ها و تصمیمات می‌توان برشمرد، تصمیمات غیرتخصصی و غیرکارشناسی است! تصمیماتی که نتیجه و حاصل آن فقط سرگرم شدن بدنه کارشناسی به جابجایی سوابق و پرونده‌ ها، تشریفات اداری و تحمیل هزینه اضافی و اتلاف منابع تخصصی و فرصت‌ ها است.

از آفتابه لگن تصمیمات غیرکارشناسی بکاهیم و بر شام و نهار خدمت به ملت بیافزاییم!

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.