| کد خبر: 235029 |

◄ چند نکته مهم برای عبور از جاده های کویری

راننده حرفه ای؛ حتی علیرغم آشنایی به جاده، باید این مورد را مد نظر قرار دهد که احتمال ورود آنی حیوانات در هر نقطه به جاده وجود دارد و با کاهش سرعت و در نتیجه افزایش فرصت واکنش و عکس العمل از حادثه احتمالی جلوگیری کند.

تین نیوز

 برخورد وسایل نقلیه سنگین اعم از تریلر، کامیون، اتوبوس و...  با گله، رمه، احشام و حیوانات وحشی در جاده ها هر از چندگاهی مشاهده می شود.

 راننده حرفه ای (عموم رانندگان) وقتی در جاده های برون شهری و به خصوص نواحی کویری رانندگی می کند، (در صورت مشاهده تابلو عبور حیوانات اهلی) و یا  با مشاهده تعدادی شتر، گاو و گاومیش یا دیگر حیوانات اهلی کنار جاده و حریم جاده و... لازم است سرعت خود را کاهش دهند و با سرعت مطمئنه  و آمادگی، رانندگی تدافعی داشته باشند (تا فرصت کافی و زمان عکس العمل بیشتری برای جلوگیری از برخورد با این حیوانات داشته و با کاهش تدریجی سرعت، ترمز گیری، به صدا در آوردن بوق اخطار و حتی تغییر مسیر و مانورهای کم خطر و... داشته باشند).

یادآوری می شود؛ وسایل نقلیه سنگین نسبت به وسایل نقلیه سواری و سبک به مسافت طولانی تری برای توقف نیاز دارند. به خصوص با توجه به امکان بارگیری محموله سنگین و فوق سنگین، حتی در جاده های خشک و با وجود لاستیک با عاج مناسب و ترمزهای استاندارد و بدون نقص، مسافت طولانی تری  نسبت به حالت بدون بار نیاز است که به سلامت و به دور از حادثه، از این  محدوده  عبور کنند.

بیشتر بخوانید:

راننده حرفه ای؛ حتی علیرغم  آشنایی به جاده، باید این مورد را مد نظر قرار دهد که احتمال ورود آنی حیوانات در هر نقطه به جاده وجود دارد و با کاهش سرعت و در نتیجه افزایش فرصت واکنش و عکس العمل  از حادثه احتمالی جلوگیری کند.

متاسفانه حوادثی مبنی بر برخورد تریلر و دیگر ناوگان سنگین و فوق سنگین با حیوانات اهلی اتفاق افتاده که (علت تامه) آن سرعت زیاد و عدم توجه به جلو، گزارش شده است.

رانندگان حرفه ای باید بدانند که شتر  از جمله حیواناتی است که با مشاهده خودرو احساس خطر نمی کند و با مشاهده خودرو به راه خود ادامه می دهد.

تصادف کامیون با گله شتر

تصادف کامیون با گله گوسفندان

* راننده و عضو جمعیت طرفداران ایمنی راهها

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.