| کد خبر: 231311 |

◄ کارنامه حمل و نقل جاده ای سه سال پس از اعتراضات سال 97

رانندگان و کامیون داران پس از گذشت سه سال، از بزرگترین اعتراض سراسری به حق صنفی، مطالبات بر زمین مانده ای دارند ! سنوات بیمه ای سال های گذشته ! بریده شدن دست دلالان از جیبشان ! تن کیلومتر واقعی…

تین نیوز

1-سازمان راهداری به عنوان متولی، با برگزاری جلسات هفتگی ماهیانه و کمیته های راهبردی، از بدو اعتراض سعی در حل و فصل مشکلات داشته، تن کیلومتر واقعی، به عنوان خواسته عمومی و ملی همچنان در صدر مشکلات و خواسته ها، دارای ابهاماتی است! بیمه تکمیلی، همچون شکلاتی پر رنگ و لعاب از جیب راننده و در اخبار و رسانه ها منعکس می گردد! به بخشنامه های سازمان  بی توجهی می شود و هنوز دلالان حمل و نقل جاده ای پر مزد و بی مالیات، برای راننده مظلوم خط و نشان می کشند!

2-مسئولان تشکل ها، همچنان پر امید و پرانرژی سامسونت به دست، از این دفتر به آن دفتر، نامه های خواهش و تمنایی رد و بدل می کنند! در تشکل های صنفی آنچنان رخداد پرمعنا و چشمگیری حاصل نشده ! سمت ها و کرسی ها به صورت چرخشی بین اعضا جابجا می شود! انشاالله نویسی، دعوت به صبر و امید به آینده درمکاتباتشان پابرجاست ! الحق و الانصاف، مطالبه گرند! اما چاقویشان بیشتر از این برش ندارد!

3-رانندگان و کامیونداران، در طی سه سال گذشته، با افزایش سطح آگاهی صنفی، به رغم مشکلات و وعده و عیدهای دروغین مسئولان صنفی و تشکلاتی با حرکات جهادی خود به دولت و ملت خدمت کردند ! اما پس از گذشت سه سال، از بزرگترین اعتراض سراسری به حق صنفی، مطالبات بر زمین مانده ای دارند ! سنوات بیمه ای سال های گذشته ! بریده شدن دست دلالان از جیبشان ! تن کیلومتر واقعی…

حال سوال اینجاست در این مدت، راننده چه کار کرد شما چه کار کردید؟سوختیم و ساختیم، آیا راننده و کامیون دار همچنان بدهکار شماست یا طلبکار؟

* فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا و راننده کامیوندار

** این یاداشت با اندکی تغییر از کانال تلگرامی «علیرضا سمنانی» نقل شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سیددلاورموسوی 3 0

    با سلام .
    دولتها و مسئولین بایستی گروه یا صنف خدماتی و خدمتگزار را از سیاست جدا کرده و حقوق این صنف را برای خدمت بهتر و شایسته پایمال نکند و ساده تر بگویم خدمتگزاران مردم نباید از نظر مالی دچار مشکل شوند و این مهم راههای زیادی دارد .
    ۱ . راه در رو درامد اینگونه صنوف باید به حداقل برسد .
    مثل کمسیونهای ظالمانه شرکتهای بدون کامیون و کاغذی . انعامهای بی مورد که در اکثر مراکز بارگیری و تخلیه از راننده دریافت میکنند . عوارضهای مختلف از جاده ای گرفته تا شهرداریها وووو
    ۲ ۰ پرداخت کرایه یا دستمزد منطبق با هزینه ها و تورم مربوط به بخش مربوطه (تن بر کیلومتر واقعی)
    ۳ ۰در بخش حمل و نقل برداشتن عوارض گمرک جهت واردات کامیون
    در حقیقت خدماتی ارائه شود تا نوسازی ناوگان و اسایش رانندها تامین شود .
    ۴ ۰ مشکلات بیمه و خدمات تامین اجتماعی را برطرف نمایند و اساس ارتقاء شغلی راننده را در پرداخت حق بیمه رانندها مرتفع و گنجانده شود .
    یعنی یک راننده تازه وارد با یک راننده ۲۰ سال کارکرده حقوق و مزایا و حق بیمه و حقوق بازنشستگی یکسانی نداشته باشند . مثل کارمندان دولت یا نیروهای مسلح .
    در آخر از تمام دوستانیکه شبانه روز برای احقاق حقوق این صنف زحمت میکشند کمال تشکر را دارم .
    جامعه ای سالم خواهد بود که افراد صالح بر آن جامعه مسلط شوند.
    منتظر افراد صالح بوده و هستیم و کمک کنیم تا این مهم محقق شود .
    پایدار باشید

  • راننده 1 0

    فقط وعده الکی مثل اینکه بچه ها راگول می زنند هیچ وعده ای درست نشد سختی کار راننده گان واحد شهری سختی کار دارند ولی راننده گان که شب وروز گرما وسرما تنها اسیر جاده ها بامرگ دست وپنجه می زنند سختی کار ندارند آن از سنوات 72تا80که باربریها بالا کشیدند ودفاعی از حق راننده انجام نشد سه سال هرهفته جلسه چه مشکلی حل شده کسی اطلاعی ندارد

  • راننده 1 0

    اگه اعتصاب کنی ، میگن ضدانقلابی...اگه صبر کنی ،فکر میکنند هالویی.! اخه ما راننده‌ها چیکار کنیم تا مسئولین صدای ما رو بشنوند؟ الان بیشترین چوب رو راننده‌های بدون کامیون میخورند که با حقوق کم و شرایط سخت باید ۳۰ سال خدمت کنند و اگر از تصادف زنده بمونند بعد از بازنشستگی باید به درمان کلیه ، معده و دیسک کمر بپردازند..بخدا این ظلم ، جواب دادن داره....اگه مسئولی میدونه و میتونه کاری انجام بده و انجام نمیده خدا بدترین بلا رو به سر خودش و خانواده‌ش بیاره که بفهمه یک راننده تو این اوضاع بد اقتصادی دور از خانواده چی میکشه...!