| کد خبر: 230363 |

◄ فراخوان اعزام ناوگان به مراکز تخلیه بار؛ رانندگان را پشیمان نکنید

صرف ارایه فراخوان به رانندگان و کامیونداران برای اعزام به این مناطق کافی نیست زیرا در صورتی که بدون برنامه ریزی و هماهنگی تعداد زیادی کامیون برای شرکت در فراخوان، به این مناطق عزیمت کنند، نه تنها مشکلی حل نمی شود بلکه به مشکلات اضافه نیز می شود.

تین نیوز

همزمان با آغاز سال جدید و افزایش فعالیت های اقتصادی در حوزه های مختلف کشاورزی، صنعتی و تجاری درخواست های متعددی نیز سوی ادارات استانی و انجمن های صنفی مرتبط با حمل و نقل جاده ای برای اعزام کامیون به بنادر، مناطق کشاورزی، پایانه های بار و ...  برای حمل کالاهای وارداتی و تولیدی صورت گرفته است.

به گزارش تین نیوز، این در حالی است که رانندگان می گویند صرف ارایه فراخوان به رانندگان و کامیونداران برای اعزام به این مناطق کافی نیست زیرا در صورتی که بدون برنامه ریزی و هماهنگی تعداد زیادی کامیون برای شرکت در فراخوان،  به این مناطق عزیمت کنند، نه تنها مشکلی حل نمی شود بلکه به مشکلات اضافه نیز می شود.

برای نمونه یکی از رانندگان گفته که برای حمل بار برنج (کالای اساسی) اقدام کرده اما چون هماهنگی لازم برای تخلیه این بار صورت نگرفته بود، در مقصد برای تخلیه بار چندین روز معطل شده است که این خود موجب بی اعتمادی رانندگان به این گونه فراخوان ها می شود.

بیشتر بخوانید:

کامیون انبار سیار نیست، رانندگان هم نگهبان کالاها نیستند

راننده دیگری نیز با توجه به تشکیل صف های طولانی در مراکز بارگیری از جمله بندر شهید رجایی از مسئولان درخواست کرده قبل از ارایه فراخوان های این چنینی،  یک بار همراه رانندگان به بنادر کشور سفر کنند تا با شرایط بنادر محل بارگیری کالا آشنا شوند.

این راننده کامیون می گوید ابتدا باید زیرساخت های بندر شهید رجایی درست شود و سپس فراخوان عزیمت به این بندر مطرح شود.

 به گزارش تین نیوز، از جمله مشکلاتی که این راننده به آن اشاره کرده، قطع شدن پیاپی دستگاه اسکن است که موجب می شود رانندگان 15 ساعت داخل صف اسکن متری جلو بروند.

وی همچنین عنوان کرده لازم است؛ دست اندازهای گمرگ ازجمله باسکول درب گندمی برطرف شود تا قطعات گران قیمت ناوگان رانندگان را خراب نکند، باسکول های غیر فعال باید فعال شود تا رانندگان ساعت ها در صف باسکول معطل نشوند و گیت های خروجی غیرفعال گمرک، فعال شود تا رانندگان موقع خروج از گمرک با بی نظمی و بی عدالتی وهرج و مرج مواجه نشوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.