| کد خبر: 209196 |

◄ دوچرخه؛ تغییر گرایش از خودرو محوری به زیست محوری

در شهرهایی که هنوز اقدام خاصی در خصوص دوچرخه سواری صورت نگرفته بهتر است قبل از هرگونه حرکت شتاب زده، نسبت به تهیه طرح مطالعات ترافیکی مربوطه جهت امکان سنجی دوچرخه سواری و ضوابط مورد نیاز اقدام شده تا با برنامه‌ریزی مناسب نتایج مطلوب حاصل شود.

تین نیوز

نتایج یک نظرسنجی در ارزیابی لزوم تهیه ضوابط پارکینگ دوچرخه نشان می‌دهد از نظر شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی،  تهیه ضوابط پارکینگ دوچرخه طی مطالعات طرح‌های فرادست توسعه شهری ضرورت دارد.

به گزارش تین نیوز، نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد از نظر مشارکت‌کنندگان، تهیه و اعمال ضوابط پارکینگ دوچرخه می‌تواند به نوعی تغییر گرایش از خودرو محوری به زیست‌محوری از جنبه سازمان افزاری باشد.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، در شهرهایی که اقدامات ترویجی و فرهنگی در خصوص دوچرخه سواری در جریان است، باید نسبت به تهیه ضوابط پارکینگ دوچرخه اقدام شود تا یکی از بسترهای لازم جهت نتیجه بخش شدن اقدامات ترویجی فراهم شود.

به گزارش تین نیوز، مشارکت کنندگان معتقدند در شهرهایی که هنوز اقدام خاصی در خصوص دوچرخه سواری صورت نگرفته بهتر است قبل از هرگونه حرکت شتاب زده، نسبت به تهیه طرح مطالعات ترافیکی مربوطه جهت امکان سنجی دوچرخه سواری و ضوابط مورد نیاز اقدام شده تا با برنامه‌ریزی مناسب نتایج مطلوب حاصل شود.

به گزارش تین نیوز، مشارکت کنندگان در این نظر سنجی که توسط کانال حمل و نقل و توسعه پایدار انجام شده، به این پرسش پاسخ داده‌اند که «با توجه به فعالیت‌ها و اقدامات برخی شهرهای کشور در حوزه ترویج دوچرخه سواری، تهیه ضوابط پارکینگ دوچرخه در کاربری های شهری (عمومی و خصوصی) را طی طرح‌های فرادست شهری چطور ارزیابی می کنید؟

40 درصد از شرکت‌کنندگان عنوان کرده‌اند «به موازات اقدامات ترویجی می‌بایست ضوابط پارکینگ دوچرخه تعریف و اجرا شود».

34 درصد گفته‌اند «قبل از هر گونه اقدامی باید ضوابط تهیه و در قالب یک طرح کامل به صورت یکپارچه اجرا شود»

16 درصد عنوان کرده‌اند «تعبیه جاپارک دوچرخه در پارکینگ‌های عمومی موجود و ایستگاه های مربوط به دوچرخه کفایت می‌کند» و 10 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی نیز گفته‌اند « تهیه ضوابط پارکینگ دوچرخه ضرورتی ندارد»

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.