| کد خبر: 206541 |

کرونا و جدیت همگانی در احساس خطر

کرونای جاده‌ای در شبانه روز جان بیش از 40 نفر از هموطنان ما را می‌گیرد و سالانه ده‌ها هزار نفر مجروح و مصدوم به همراه دارد.

تین نیوز

 یکی از روش‌ها و متدهای موثر در نتیجه بخش بودن پدیده‌های اجتماعی احساس شور، هیجان و ترس از آن پدیده می باشد.

خوشبختانه هشدارها و هیجانات این روزهای کشور در اثر بیماری کرونا، این احساس خطر را در مردم ایجاد کرده که بدون رعایت مسائل بهداشتی فردی و اجتماعی، اثرات این بیماری خطرناک دامن‌گیر شخص و گاهی پیرامون و جامعه خواهد شد.

اما شوربختانه باید یادآوری نمود که کرونای جاده‌ای سالیان سال است که دامن گیر کشور شده، اما همگان به سادگی از کنار آن عبور کرده و هشدارها و اخطارهای لازمه را فقط به یکسری ایام خاص (تعطیلات نوروز و قسمتی از فصل تابستان) محدود کرده‌ایم.

 کرونای جاده‌ای در شبانه روز جان بیش از 40 نفر از هموطنان ما را می‌گیرد و سالانه ده‌ها هزار نفر مجروح و مصدوم به همراه دارد.

 آیا زمان آن فرا نرسیده که با بسیج همگانی حال حاضر بیماری کرونا، کرونای جاده‌ای را همانند کرونای ویروسی جدی بگیریم که افراد با رعایت بهداشت فردی و خانوادگی (گذاشتن ماسک، شستن دستها، ضدعفونی کردن محیط و...)  و دولت با ایجاد قرارگاه مرکزی مقابله با این ویروس، اختصاص بیمارستان اختصاصی برای این بیماری و... مقابله جدی را با آن برنامه‌ریزی کردند.

بنابراین برای کرونای جاده‌ای هم باید با نصب علائم عمودی افقی به روز و مورد نیاز، نصب تابلوهای هوشمند، ایجاد حفاظ مستحکم در محل پرتگاه‌ها، خط کشی استاندارد جاده‌ها و... ، تجهیز خودروها به وسائل ایمنی مورد نیاز و الزام در بستن کمربند ایمنی برای همه سرنشینان، کنترل و بازرسی به‌هنگام ناوگان حمل و نقل مسافری و باری و... را با عزم همه متولیان امر به‌طور مداوم  رصد و اجرایی نماییم.

* کارشناس حمل و نقل

منبع:@Citizen_of_Journalists

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.