| کد خبر: 206468 |

◄ انتقاد از نحوه انجام اقدامات پیشگیرانه مراکز اعلان بار در مورد کرونا

یک فعال بخش حمل و نقل جاده‌ای با انتقاد از اقداماتی که برای مقابله با شیوع بیماری کرونا در برخی مراکز توزیع بار رخ داده، از طبقاتی شدن صنف حمل و نقل با این گونه اقدامات خبر داد.

تین نیوز

یک فعال بخش حمل و نقل جاده‌ای با انتقاد از اقداماتی که برای مقابله با شیوع بیماری کرونا در برخی مراکز توزیع بار رخ داده، از طبقاتی شدن صنف حمل و نقل با این گونه اقدامات خبر داد.

به گزارش تین نیوز، خداداد بکرانی در بخشی از مطلبی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد، نوشت: قرار نیست رسماً کسی از استثمار دفاع کند ولی نتایج برخی اقدامات در بخش حمل و نقل جاده‌ای دقیقاً بیانگر استثمار رانندگان و کامیونداران کشور بوده است.

وی افزود: در این چند هفته با ورود کرونا ویروس، شاهد آن بودیم که چطور تمام ارگان‌ها برای حفظ و رعایت بهداشت تمهیداتی اندیشیده و مراکز تجمع افراد را مدیریت نمودند تا از اشاعه این ویروس جلوگیری شود،  ولی بی‌اعتنایی در سیستم حمل ونقل و مدیریت آن نشان داد که اصلاً نه جایگاه صنفی رانندگان برای مسئولان و متولیان مهم است و نه بهداشت آنان.

این راننده کامیون اظهار کرد: در حالی‌که دستگاه‌های مختلف اعم از مذهبی ودولتی و اصناف دیگر هر کجا که تشخیص داده شد خطر اشاعه ویروس کرونا زیاد است از جمله مراکز آموزشی، دانشگاه، مدارس، امام زاده‌ها و ... را تعطیل اعلام کردند گویا تلاشگران حمل و نقل جاده‌ای برای کسی اهمیت نداشته و انگار از نظرها پنهان مانده‌اند در صورتی‌که می‌توانند مهمترین ناقلان این ویروس در کل جامعه باشند.

وی خاطر نشان کرد: در عین حال در برخی از  سالن‌های اعلان بار با وجود این‌که از شیشه‌های سکوریت و ضخیم برای محصور شدن کارمندان توزیع بار استفاده شده و برای پاسخگویی فقط یک پنجره بسیار کوچک باز است بعد از شیوع بیماری کرونا با ایجاد نرده‌های فلزی در اطراف دفاتر توزیع بار، اقدام به اعلام بار می‌شود.

بکرانی بیان کرد: در حالی شاهد چنین اقدامی از طرف تعدادی از مراکز اعلان بار هستیم که در معابر عمومی به‌خصوص مترو و اتوبوس‌های شهری، تمام میله‌های داخلی بازگشایی شده تا از تماس افراد با آنها و اشاعه ویروس از طریق این میله‌ها جلوگیری شود!

او ادامه داد: آیا این‌گونه اقدامات نشان از بی عدالتی نیست؟ چرا صنف رانندگان را این‌قدر توسری خور و دست کم جلوه می‌دهند؟ چرا چنین اقداماتی که به جایگاه اجتماعی رانندگان و کامیونداران کشور لطمه وارد می‌کند هرروز تکرار می‌شود؟

بکرانی افزود: آیا سازمان راهداری اقدامی جهت سم پاشی و ایزوله کردن پایانه‌ها و یا سالن‌های اعلان بار کرده است؟

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.