| کد خبر: 204415 |

◄ ایجاد اتوماسیون‌ بار در ترمینال‌ مسافری و جریمه رانندگان در جاده‌ها

با اخذ دفترچه رانندگان اتوبوس مشکل حل نخواهد شد و مسئولانی که از این اتوماسیون‌ها حمایت کرده‌اند، باید جوابگوی این قشر زحمتکش باشند.

تین نیوز

یک راننده خودمالک اتوبوس از مسئولان مرتبط درخواست کرد به مشکل ایجاد اتوماسیون‌های بار در ترمینال‌ها که ضمن نقض ضوابط حمل و نقل مسافر، موجب ضرر و زیان رانندگان نیز شده است، رسیدگی کنند.

به گزارش تین نیوز، حسین فرجی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی مردم که منجر به کاهش سفر شده و همچنین تزریق مدیریت نشده اتوبوس به جاده‌های کشور، ناوگان مسافری با کم بود مسافر مواجه است.

وی افزود: در این میان برای جبران این چالش، اتوماسیون‌های حمل بار در پایانه‌های مسافربری راه‌اندازی شده اما سوال این است که نظارت بر این اتوماسیون‌ها بر عهده کیست؟ آیا این کار قانونی است؟

بیشتر بخوانید:

این راننده اتوبوس تاکید کرد:  اگر حمل بار تجاری قانونی است پس چرا ماموران پلیس راه‌ در این زمینه اعمال قانون می‌کنند؟ اگر قانونی نیست چه فرد یا سازمان یا ارگانی در پایانه‌ها اتوماسیون ایجاد کرده است و در ازای باری که به رانندگان می‌دهند نزدیک ۸۰ درصد کمیسیون دریافت می‌کنند؟

وی اظهار کرد: به‌تازگی ابلاغیه‌ای از پلیس راه ناجا درخصوص ممنوعیت حمل بار تجاری صادر شده که بیشترین فشار اهرم آن بر دوش رانندگان اتوبوس است.

به گزارش تین نیوز، فرجی با اشاره به ضوابط حمل و نقل مسافر و مواد ۲۴ و۳۲ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی گفت: در ماده ۲۴ تبصره ۲ حداکثر وزن مجاز قابل حمل توسط اتوبوس ۱۶۰۰کیلوگرم ذکر و در ماده ۳۲ به ممنوع بودن حمل بار تجاری اشاره شده است.

او تاکید کرد: بر این اساس لازم است مشخص شود متولی اصلی ایجاد این اتوماسیون‌ها چه کسی است که ضوابط حمل و نقل مسافر را زیر پا گذاشته و با ایجاد انبارهای بار در ترمینال‌های کشور به‌نفع خود سودجویی کرده و رانندگان را متضرر کرده است.

این راننده خودمالک با بیان این‌که اگر این اتوماسیون‌ها نباشد اتوبوسی هم  بار تجاری حمل نخواهد کرد، ادامه داد: با اخذ دفترچه رانندگان اتوبوس مشکل حل نخواهد شد و مسئولانی که از این اتوماسیون‌ها حمایت کرده‌اند، باید جوابگوی این قشر زحمتکش باشند.

فرجی خاطرنشان کرد: زمانی عدالت انجام خواهد شد که این انبارها جمع‌آوری شده و به‌صورت مکانیزه و  برای جبران کمبود مسافر با استناد به ماده ۲۴ ضوابط حمل و نقل مسافر، هزینه حمل  قانونمند به ناوگان حمل و نقل اتوبوسی،  پرداخت شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.