| کد خبر: 196837 |

◄ معضل حمل بار تجاری با اتوبوس‌های مسافربری + عکس

در برخی مواقع باید این پرسش را مطرح کرد که آیا اتوبوس‌های مسافری این شرکت‌ها، حمل‌ونقل مسافر نیز انجام می‌دهند یا باید تابلو و کاربری شرکت را به باربری تغییر داد؟

تین نیوز

یک فعال حمل و نقل مسافری جاده‌ای با انتقاد از شرکت‌هایی که حجم زیادی از بار را با اتوبوس‌ها حمل می‌کنند، گفت: در برخی مواقع باید این پرسش را مطرح کرد که آیا اتوبوس‌های مسافری این شرکت‌ها، حمل‌ونقل مسافر نیز انجام می‌دهند یا باید تابلو و کاربری شرکت را به باربری تغییر داد؟

به گزارش تین نیوز، این مطلب را مسعود افروزنیا یکی از رانندگان اتوبوس عنوان کرد و گفت: به نظر می‌رسد نظارت درستی بر عملکرد برخی شرکت‌ها از سوی دستگاه‌های مربوطه صورت نمی‌گیرد.

وی با انتشار تصویر زیر از میزان باری که قرار است با این اتوبوس حمل شود، افزود: چطور باحمل این همه بار (گونی‌های زرد رنگ)اجازه حمل مسافر به اتوبوس‌های یک شرکت داده می‌شود؟!

photo_2019-09-24_12-16-37

به گزارش تین نیوز، او تاکید کرد: زیاد بودن بار در اتوبوس‌ها موجب از بین رفتن تعادل اتوبوس می‌شود و این موضوع ایمنی مسافران و رانندگان را به خطر می‌اندازد.

رضا مرادی کارشناس حمل‌ونقل در مورد حمل بیش از اندازه بار توسط اتوبوس‌ها به تین نیوز گفت: حمل بار تجاری و بیش از ظرفیت اتوبوس، به تدریج به امری متداول در پایانه‌های مسافری کشورمان تبدیل شده است و مسافران گویا عادت کرده‌اند، بخشی از وقت‌شان را به بارگیری اتوبوس‌ها اختصاص دهند، اما شاید بسیاری از مسافران ندانند این مسئله خلاف آیین‌نامه‌های موجود است.

حسن رحمانی، کارشناس حمل‌ونقل نیز معتقد است: مشکلات فعلی کشور و عدم وجود مسافر و تکمیل نشدن مسافران هر اتوبوس و روند نزولی مسافران بخش عمومی در کنار هزینه‌های سرسام‌آور نگهداری اتوبوس و دستمزد راننده و کارگر و غیره، مالکان را مجبور به این امر که خلاف مقررات حمل‌و‌نقل عمومی است،  می‌نماید.

به گزارش تین نیوز، وی افزود: این چرخه در کل کشور وجود دارد و از بین رفتن حمل خرده بار در بخش حمل‌و‌نقل کالا هم ناشی از جذب این خرده بار توسط بخش مسافر است.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که کانال راهیران ایران چندی پیش از ابطال پروانه شرکت‌های حمل و نقلی برای حمل بار خبر داد.

بر اساس مطلب منتشر شده در این کانال، تداوم حمل بار با اتوبوس با باطل شدن پروانه شرکت‌ها همراه است و در این زمینه اخطار لازم به شرکت‌ها داده شده و در صورت تداوم با اعمال قانون توسط اداات کل حمل و نقل، ابطال پروانه شرکت‌ها انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مهدی حجتی 2 0

    نظارت به کنار حد اقل سازمان های مربوطه و پلیس به شکایت ها در این زمینه رسیدگی کنند. بنده در یک سفر از یزد مشاهده کردم که اتوبوس وظیفه جا به جایی کاشی ، ارده و ... رو داشت که اتوبوس کاملا به سمت چپ کج شده بود و همچنین بار زدن یک بار در مبدا صورت نگرفت بلکه در کل مسیر جاهای مختلفی اقدام به بار زدن و تخلیه کرد که باعث شد زمان سفر طولانی بشه.

  • مسعودافروزنيا 2 0

    درودفراوان خدمت تين نيوز كه صداي حمل ونقل هستند وهميشه مشكلات ومعضلات حمل ونقل رو اطلاع رساني ميكنند ،متاسفانه اين عكس مرتبط باپايانه حمل ونقل مسافربوشهرهست كه اين عكس ها به خدمت مسئول محترم اداره كل سازمان حمل ونقل بوشهر ازطريق فضاي مجازي ارسال گرديده ولي هيچ اعتناعي نگرديد مثال نامه نگاري هاي چندساله به سازمان كه هميشه بي جواب ميمانند