| کد خبر: 201371 |

◄ پیشنهاد یک راننده اتوبوس بین‌شهری در مورد محدودیت سرعت رانندگی

بارها شاهد آن بودیم بعد از چند کیلومتر رانندگی جاده خشک بوده و ایمنی برقرار است اما رانندگان در دوراهی قرار گرفته‌اند که با چه سرعتی حرکت کند.

تین نیوز

یک راننده اتوبوس بین‌شهری به مسئولان پلیس راه کشور پیشنهاد داد در زمان بارندگی و یخبندان به جای درج محدودیت سرعت حداکثر سرعت ۷۰ کیلومتر در ساعت در دفترچه رانندگان، عبارت سرعت مطمئنه در دفترچه آنان قید شود.

به گزارش تین نیوز، حسین فرجی این پیشنهاد را در شبکه‌های اجتماعی مطرح و در توضیح آن بیان کرد: در   فصول بارندگی و یخبندان، ماموران پلیس راه‌های کشور برای حفظ امنیت جاده‌ها و جلوگیری از تصادفات احتمالی رانندگی، علاوه بر ثبت ساعت در دفترچه رانندگان، محدودیت سرعت (حداکثر سرعت ۷۰کیلومتر در ساعت) را نیز قید می‌کنند.

وی افزود: ضمن تشکر از احساس مسئولیت نیروهای پلیس، تقاضا می‌شود در صورت یخی بودن جاده‌ها، لزوم حرکت با «سرعت مطمئنه» در دفترچه قید شود.

این فعال حمل و نقلی تاکید کرد: اگر محدودیت سرعت در شرایط یخبندان به حرکت بر اساس «سرعت مطمئنه» تغییر یابد رانندگانی که در ناوگان عمومی مسافری و اتوبوس رانندگی می‌کنند با تجربه خود و موقعیت جاده رانندگی خواهند کرد و مسئولیت و عواقب احتمالی را به عهده‌دار خواهند شد.

فرجی ادامه داد: ولی زمانی که حداکثر سرعت قید می‌شود، بارها شاهد آن بودیم بعد از چند کیلومتر رانندگی جاده خشک بوده و ایمنی برقرار است اما رانندگان در دوراهی قرار گرفته‌اند که با چه سرعتی حرکت کند.

وی گفت: در چنین شرایطی اگر رانندگان با سرعتی که در دفترچه قید شده حرکت نکنند احتمال اعمال قانون در پلیس راه بعدی وجود دارد و اگر با سرعتی که در دفترچه قید شده حرکت کنند، تاخیر داشته و با اعتراض مسافران و احتمال اتمام ساعت رانندگی مواجه خواهند شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.