| کد خبر: 195390 |

◄ انتقاد شدید یک فعال صنفی از وضعیت بیمه تکمیلی رانندگان

چرا باید کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی شرکت‌های حمل و نقل، قیم رانندگان شده، به‌جای رانندگان تصمیم گرفته و شرکت بیمه را انتخاب، طرف قرارداد شرکت بیمه شده و اقدام به عقد قرارداد نمایند؟

تین نیوز

رئیس هیئت مدیره انجمن رانندگان کامیون‌های یخچال‌دار استان تهران گفت: مصوبه شماره 205 شورای عالی هماهنگی ترابری پرداخت حق بیمه تکمیلی درمان رانندگان را از محل دریافت کمیسیون 8 درصدی و بر عهده شرکت‌های حمل و نقل گذاشته است ولی قرائن و شواهد موجود این‌گونه نشان می‌دهد که بخشی از هزینه‌های بیمه تکمیلی درمان از دسترنج رانندگان و از طریق بارنامه و بخشی دیگر از طریق کمک سازمان راهداری پرداخت می‌شود.

به گزارش تین نیوز، عبدالله خانعلی این مطلب را در شبکه‌های اجتماعی بیان کرد و افزود: اگر این برداشت درست باشد، چرا باید کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی شرکت‌های حمل و نقل، قیم رانندگان شده، به‌جای رانندگان تصمیم گرفته و شرکت بیمه را انتخاب، طرف قرارداد شرکت بیمه شده و اقدام به عقد قرارداد نمایند؟

این فعال صنفی در توضیح اظهارات خود به طرح چند پرسش از مسئولان سازمان راهدرای و حمل و نقل جاده‌ای پرداخت و گفت: استفاده کنندگان یا بیشترین استفاده کنندگان از بیمه تکمیلی درمان رانندگان، خود رانندگان هستند یا شرکت‌های حمل و نقل؛ هزینه‌های بیمه تکمیلی درمان رانندگان را چه کسانی پرداخت می‌کنند؟ رانندگان یا شرکت‌های حمل و نقل؟

وی افزود: کدام ارگان، سازمان، کانون کشوری برای بیمه تکمیلی درمان رانندگان تصمیم گیری می‌کند؟ سازمان راهداری؟ کانون کشوری رانندگان؟ کانون کشوری شرکت‌های حمل و نقل؟ آیا رانندگان ناوگان جاده‌ای حمل کالا دارای کانون کشوری رانندگان هستند یا خیر؟ شرکت بیمه آتیه‌ساز حافظ را چه کسی یا چه کسانی به عنوان طرف قرارداد بیمه رانندگان انتخاب و به رانندگان تحمیل کرده است؟ آیا در انتخاب شرکت بیمه‌ای از نمایندگان رانندگان، انجمن‌های صنفی و کانون کشوری رانندگان نظرخواهی شده است یا خیر؟

خانعلی اظهار کرد:  اگر هزینه‌های بیمه تکمیلی درمان رانندگان را پرداخت می‌کنند، چرا باید کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی شرکت‌های حمل و نقل طرف قرارداد با شرکت بیمه شود؟ آیا هیئت مدیره کانون کشوری رانندگان متوجه اهمیت موضوع نشده‌اند یا برایشان اهمیتی نداشته است؟ آیا کانون انجمنهای صنفی کارفرمایی شرکت‌های حمل و نقل هزینه‌های بیمه تکمیلی درمان رانندگان را از جیب خود پرداخت می‌کنند؟ آیا قبل از عقد قرارداد با شرکت بیمه هیچ‌گونه تحقیقاتی در مورد این شرکت صورت گرفته است؟ چرا با واسطه و از طریق بازاریاب با بیمه طرف قرارداد شده‌‌اند؟ وقتی قرار است هزینه را راننده پرداخت کند، چرا نباید با شرکت‌های بیمه‌ای برند، بزرگ، قوی و مطرحی طرف قرارداد شوند؟

به گزارش تین نیوز، رئیس هیئت مدیره انجمن رانندگان کامیون‌های یخچال‌دار استان تهران تاکید کرد: نقش سازمان راهداری به عنوان متولی امور رانندگان و کانون انجمن‌های صنفی رانندگان ناوگان حمل کالای جاده‌ای سراسر کشور در این میان چیست؟

او بیان کرد: آزموده را دوباره آزمودن خطاست، آیا فراموش کرده‌اید که در دهه هفتاد همین شرکت‌های حمل و نقلی متولی دریافت حق بیمه از رانندگان و واریز آن به حساب تامین اجتماعی بابت بیمه رانندگان ناوگان جاده‌ای حمل کالا شده بودن، و به دستور سازمان راهداری، رانندگان با مشکلات فراوان، معاینات پزشکی و کمیسیون‌های پزشکی با هزاران امید اقدام به تشکیل پرونده در سازمان تامین اجتماعی،  سازمان راهداری و تهیه مهری مخصوص خود با شماره پرونده بیمه‌ای خود نمودند، تا در هنگام صدور بارنامه بر روی بارنامه زده شود، نتیجه چه شد؟ حق بیمه پرداختی رانندگان توسط همین شرکت‌های حمل و نقلی بلعیده شد و بقیه ماجرا!

خانعلی تاکید کرد: علت این‌که با وجود سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و کانون کشوری رانندگان با عنوان طولانی و آن ید و بیضا، کانون شرکت‌های حمل و نقل قیم رانندگان می‌شوند، چیست؟ مگر رانندگان صغیر هستند؟

رئیس هیئت مدیره انجمن رانندگان کامیون‌های یخچال‌دار استان تهران گفت: پیشنهاد می‌شود ماده‌ای، تبصره‌ای یا متممی به مصوبه 205 شورای عالی هماهنگی ترابری اضافه شود تا این مصوبه را اصلاح فرمایند و شرکت‌های حمل و نقلی بابت بیمه تکمیلی درمان رانندگان، سهمی از کرایه راننده نداشته باشند، نه از کرایه راننده بر دارند نه هزینه بیمه ایشان را پرداخت کنند.

 وی افزود: عطای شرکت‌های حمل و نقل را به لقایشان بخشیدیم، سیستمی طراحی بفرمایید که یا خود سازمان راهداری یا خود رانندگان و تشکلات صنفی رانندگان متولی امور شوند.

photo_2019-08-28_21-05-31

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • raziyeh 0 0

    سلام
    والا ما راننده ها که صدامون بجایی نمیرسه این که میگم اگه به گوش مسؤلان برسه که خیلی خوبه وگرنه واسه دلخوشی خودم میگم من حدود ده ساله که راننده وکامیون دارم اما تا اومدیم بیمه تکمیلی ثبت نام کنیم گفتن دیگه قبت نام نمیکنیم اونایی هم که ثبت نام کردن دارن کم کم حذفش میکنن اینو اتحادیه کامیون داران اصفهان گفتن اومدیم سهمیه لاستیک بگیریم میگن سایز لاستیک درخواستی شما(8/25-16) را نداریم تو بازارم که سه برابر قیمت میدن آخرشم تعرفه تن بر کیلومتر که اصلا عملا برای باربری ها اضاف شده وکمیسیونای وحشتناک دریافت میکنند به اتحادیه صنف هم که میبریم میگن خب بار نبر. حالا جای سوالی که میمونه اینه که چرا ادعای بیجا میکنید که ما خواسته های رانندگان برآورده کردیم.

  • ناشناس 0 0

    سلام تهدات بیمه تکمیلی مسخره است آزمایشات جزوتهدات بیمه نبود سال گذشته تاببینیم امسال چی میشه