| کد خبر: 190132 |

◄ تاثیر بهره‌برداری از آزادراه همت-کرج بر ترافیک؛ مثبت یا منفی؟

خودرو محورتر شدن مسیر تهران کرج و کاهش سهم راه‌آهن و مترو در جابه‌جایی این مسیر و افزایش ترافیک شهر تهران در پیک صبح و عصر و سایر اوقات از جمله آثار افتتاح این پروژه است.

تین نیوز

یک کارشناس حمل‌ونقل آزادراه همت-کرج را یکی از پروژه‌های اشتباهی دانست که در صورت افتتاح، اثر زیان‌باری در ترافیک خواهد داشت.

به گزارش تین‌ نیوز، مهرداد تقی‌زاده این مطلب را در کانال تلگرامی خود عنوان کرد و با بیان این‌که آزادراه همت-کرج یکی از پروژه‌هایی است که اجرای آن اشتباه بود، این پرسش را مطرح کرد که این مسیر در صورت افتتاح چه آثاری خواهد داشت؟

بیشتر بخوانید:

وی در پاسخ به این پرسش گفت: خودرو محورتر شدن مسیر تهران کرج و کاهش سهم راه‌آهن و مترو در جابه‌جایی این مسیر و افزایش ترافیک شهر تهران در پیک صبح و عصر و سایر اوقات از جمله آثار افتتاح این پروژه است.

معاون سابق حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی و دبیر فعلی انجمن صنفی شرکت‌های ریلی خاطرنشان کرد: افزایش ترافیک شهر کرج، افزایش ترافیک کرج-چالوس و برعکس و افزایش سوانح در آزادراه تهران کرج نیز از دیگر آثار منفی افتتاح آزادراه همت کرج است.

این کارشناس اظهار کرد: همچنین با ایجاد پروژه بسیار مشکل، پرکار و بسیار پرهزینه آزادراه تهران-شمال، ترافیک وحشتناکی در شهرهای شمالی و مسیرهای برون شهری به‌وجود خواهد آمد.

او در مورد راه‌حل مشکلات ناشی از ایجاد مسیر همت کرج گفت: با ایجاد سیستم BRT با دو لاین رفت و دو لاین برگشت، هم در آزادراه و هم در مسیر همت کرج به گونه‌ای که نقش Road Diet را داشته باشد، بخشی از مشکل تخفیف می‌یابد.

به گزارش تین نیوز، آزادراه در دست احداث همت-کرج به طول ۱۴.۵ کیلومتر از انتهای حوزه استحفاظی در منطقه ۲۲ شهرداری تهران آغاز می‌شود و با عبور از منطقه گرمدره و کلاک در منطقه حصار به جاده چالوس متصل می‌شود.

 قطعه اول این پروژه به طول پنج کیلومتر هم اکنون زیر بار ترافیکی قرار دارد و قطعات دو و سه به طول تقریبی ۹ کیلومتر در دست احداث است.

عملیات اجرایی در قطعه دوم این پروژه حدفاصل گرمدره تا شهرک جهان‌نما در مرحله تکمیل عملیات اجرای آسفالت و باقیمانده ابنیه فنی در محدوده پل‌های پادگان شهید مدرس است.

 همچنین عملیات اجرایی در قطعه سوم آزادراه همت- کرج در محدوده شهرک جهان‌نما تا جاده چالوس به طول ۴.۵کیلومتر در حال اجرا است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 2

    دقیقا درسته، با راه اندازی این مسیر، ترافیک صبحگاهی و عصرگاهی غرب تهران به طرز وحشتناکی زیاد میشه،

  • ناشناس 1 0

    گسترش حمل و نقل عمومی حرف درستیه اما راه های عمومی هم باید به سطح استاندارد برسد امروز شمال کرج یک بزرگراه و مسیر استاندارد و پرکشش ندارد بزرگراه تهران کرج مسیر مواصلاتی بین منطقه ایی با 1.5 برابر جمعیت کشور قطر (یعنی استان البرز+مناطق شهریار و ...) با تهران 10 15 میلیون نفری است ترافیک شرق به غرب کشور هم از همین جا می گذرد برای دسترسی به جاده چالوس و شمال کشور هم به اجبار باید وارد این بزرگراه شد برای همین این مسیر خیلی وقتا به پارکینگ تبدیل می شه حساب کنید چقدر وقت مردم ، سوخت و ... در این مسیر از بین می ره حالا به این وضعیت ، یک فاجعه طبیعی یا هر اتفاق دیگر را هم اضافه کنید ببینید چه طور می خواد جمع بشه ، اتفاقا با ساخت چندین پروژه ، ترافیک کاهش پیدا خواهد کرد چون مردم امکان انتخاب خواهند داشت ایراد تحلیل شما اینه که فقط پروژه آزادراه همت را درنظر گرفتین درحالیکه 4 پروژه با هم مکمل هستند 1 . قطعه اول آزادراه تهران شمال که دیگر از همان تهران وارد ادامه جاده چالوس می شن 2 . کنارگذر جنوبی تهران که بار ترافیکی شرق غرب را از روی بزرگراه تهران کرج برمی دارد 3 . ادامه همت + بزرگراه شمالی کرج که این امکان را فراهم خواهد کرد تا کسانی که مبدا یا مقصدشان شمال کرجه (عظیمیه جهانشهر گوهردشت و ...) از این پروژه بهره ببرند و کسانی که نیمه جنوبی کرج و پایین بزرگراه هستند (مهرشهر، مناطق شهریار،فردیس،صفادشت و ...) از بزرگراه تهران کرج یعنی ترافیک فعلی پخش خواهد شد هم باید به استاندارد راه برسیم هم طرح های حمل و نقل عمومی اجرایی بشه .

  • شهرام 1 0

    افكار پوچ ، اينگونه تراوشاتي دارد، اينان همان كساني هستند كه فاجعه اتصال نيايش به وليعصر و اتصال حقاني به ونك و البته ساخت همت بصورت نيمه كار را در كارنامه دارند، الته مترو با سرعت ٦٠ كيلومتر تهران تا كرج نيز در كارنامه شان هست