| کد خبر: 189013 |

◄ تعویق دوباره راه‌اندازی ادامه آزادراه همت - کرج

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد که با افتتاح آزادراه همت-کرج حدود 35 درصد ترافیک به این آزادراه منتقل می‌شود.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی زمان جدیدی برای افتتاح افتتاح آزادراه همت-کرج عنوان کرده و گفته که حدود 35 درصد ترافیک غرب کشور به این آزادراه منتقل می شود.

مسیر آزادراه همت کرج

به گزارش تین نیوز، ادامه ساخت آزادراه شهید همت در البرز به طول 15 کیلومتر که از سال 88 تاکنون به درازا کشیده شده در ایستگاه پایانی قرار دارد و قرار بود که با تعهد پیمانکار باند شمالی این آزادراه تا تیرماه 98 زیر بار ترافیک برود.

حالا خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور می گوید: طی چند ماه گذشته روند اجرایی این پروژه سرعت چشمگیری داشته است و «تلاش می شود» طبق برنامه ریزی های صورت گرفته «تا پایان تابستان» آماده بهره برداری شود.

ببینید: وضعیت باند شمالی آزادراه همت-کرج

در همین حال، خیرالله خادمی امروز در بازدید از آزادراه همت-کرج عنوان کرد: امیدواریم با اتمام این پروژه مردم استان تهران،  البرز و کلیه محورهایی که از محور غرب مانند قزوین، زنجان و تبریز و همچنین استان های شمالی که به این محورها اتصال پیدا می کند از گره هایی که در محدوده کرج و تهران داشتیم رها شوند.

به گفته وی، با افتتاح این پروژه حدود 35 درصد ترافیک آزادراه کنونی تهران-کرج به این آزادراه تازه ساخته شده منتقل می شود و مردم می توانند در زمان کمتری سفر کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 4 0

    3 ابرپروژه اگر افتتاح بشه مستقیما بر زندگی و اعصاب و روان جمعیتی بیش از جمعیت "کشور قطر" تاثیر مثبت خواهد گذاشت به اقتصاد کشور هم کمک شایانی خواهد کرد 1 . آزادراه جنوبی تهران که بار ترانزیت شرق و غرب را از روی آزادراه تهران کرج برخواهد داشت تا بار ترافیکی آزادراه کم بشه 2 . قطعه 1 آزادراه تهران شمال تا از تهران بشه مستقیم وارد جاده چالوس شد این باز به کم کردن بار ترافیکی آزادراه کمک خواهد کرد 3 . ادامه بزرگراه شهید همت+بزرگراه شمال کرج که در صورت ساخت ، مردمی که مقصد یا مبداشان شمال کرجه (عظیمیه ، جهانشهر ، گوهردشت و ...) دیگر کاری به آزادراه تهران کرج نخواهند داشت و ساکنین نیمه جنوبی آزادراه مثل فردیس ، اندیشه ، محمدشهر و ... بیشتر از آزادراه استفاده خواهند کرد ، کاملا واضحه که این 3 پروژه چقدر مهمن و چقدر لازمه که بودجه و امکانات بیشتری بگیرند تا سریعتر افتتاح بشن ، پروژه همت (که نقشتون هم اشتباهه) تا آخر تابستان هم افتتاح نخواهد شد شاید بره تا آخر سال و بزرگراه شمال کرج اصلا پیشرفت مطلوبی ندارد این پروژه ها کاملا بهم مرتبطن تا همگی افتتاح نشن آن کارکرد واقعی شان را نشان نخواهند داد مثلا همین بزرگراه همت ساخته شد قراره آن حجم ترافیک به درون خیابان ها و کوچه پس کوچه های باریک شمال کرج منتقل بشه ؟! ای کاش بودجه و امکانات بیشتری به این طرح ها داده بشه بجای اینکه سر فشارهای بعضی سیاسیون سر از پروژه های الویت پایین مملکت دربیاره ، در کنار این طرح ها ، طرح های حمل و نقل عمومی ضروری هم نیازه مثلا تعریف خط مترو جدیدی به طول حدودا 45 کیلومتر که از ایستگاه آزادی (خط 4) شروع شود به موازات بزرگراه لشگری ادامه پیدا کند تا مخصوصا قشر کارگری که در کارخانه های این منطقه حضور دارند را پوشش دهد سپس وارد قلعه حسن خان ، اندیشه ، فردیس ، مشکین دشت ، محمدشهر و نهایتا مهرشهر بشه این خط به جمعیتی حدودا 1.5 میلیون نفری خدمات خواهد داد منطقه ایی که رشد جمعیتی بالایی هم دارد و اگر امروز فکری به حال حمل و نقل عمومی اش نشود باز یک آزادراه و بزرگراه قفل شده خواهیم داشت .