| کد خبر: 179348 |

◄ بهترین راه برای ساماندهی وضعیت راه، حمل‌ونقل و مسکن چیست؟

ادغام 2 وزارتخانه بزرگ و مهمی که هر کدام با زندگی و جان و مال مردم سروکار دارد اشتباه بزرگی بود که از همان ابتدا مخالفان زیادی هم در میان متخصصان و هم در میان نمایندگان مجلس داشت.

تین نیوز

تفکیک وزرات راه و شهرسازی می‌تواند یکی از بهترین راهکارها برای ساماندهی وضعیت نامناسب راه و مسکن باشد.

به گزارش تین‌نیوز، یک کارشناس حمل‌ونقل با بیان این مطلب در شبکه‌های اجتماعی، گفت: در حال حاضر قیمت آپارتمان در نقاط شمالی شهر تهران به متری 50 میلیون تومان رسیده است و در مورد وضعیت راه نیز شاهد حوادث تلخی هستیم که می‌توان با اندکی تامل و استفاده از نخبگان صنعت روی هر دو مقوله تمرکز و مشکل را به‌طور پلکانی حل کرد.

مریم عنایتی این مطلب را پس از آن مطرح کرد که رئیس جمهور در دیدار با مسئولان وزارت راه و شهرسازی، لزوم تفکیک این وزارتخانه را مورد تاکید قرار داد.

عنایتی افزود: ادغام دو وزارتخانه بزرگ و مهمی که هر کدام با زندگی و جان و مال مردم سروکار دارد اشتباه بزرگی بود که از همان ابتدا مخالفان زیادی هم در میان متخصصان و هم در میان نمایندگان مجلس داشت.

او خاطرنشان کرد: متاسفانه با این ادغام نه تنها کمکی به این صنعت نشد بلکه هردوی آنها نابود شد به‌طوری‌که مثلا تا پیش از این ادغام، صنعت راهسازی بسیار رو به پیشرفت بود و مسکن نیز در وضعیت خاص رشد می‌کرد ولی بعد از این ادغام عملاً رگولاتوری در این زمینه وجود ندارد.

این کارشناس با بیان این‌که متاسفانه در ادغام وزارتخانه‌ها کمی شتابزده اقدام شد، گفت:  هم  ادغام وزارتخانه‌های راه و مسکن و هم صنعت و معدن و تجارت الگوی ناموفقی بودند.

وی ادامه داد: در کشورهای پیشرفته برای هر اقدامی ابتدا چندین سال مطالعه می‌کنند و سپس تصمیم‌ می‌گیرند، طوری‌که کمترین آسیب را به مردم کشورشان بزنند ولی در کشور ما دقیقا برعکس است، کاری بدون مطالعه شروع شده و بیشترین ضرر متوجه کشور می‌شود و عملا مردم جواب آن را می‌دهند.

عنایتی خاطرنشان کرد: وزیری که باید به هرکدام از سازمان‌های تحت امرش مثل راه‌آهن،  سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و هواپیمایی و....مانند یک وزارتخانه نگاه کند و در صدر امور، تصمیم نهایی بگیرد چطور می‌تواند با یک دست چندین هندوانه بلند کند؟

وی افزود: نتیجه این ادغام رسیدن به وضعیت فعلی است که در هیچ‌کدام از بخش‌ها موفق عمل نشده و باری بر دوش مردم گذاشته شده که به هیچ شکلی نمی‌شود آن‌ را حمل کرد و به جایی رسیده که فرمول و ضابطه‌ای برای بالا رفتن منطقی قیمت مسکن و کشته شدگان حوادث جاده‌ای و هوایی و ریلی و.....وجود ندارد و عملا وزارتخانه‌هایی سر پا و زنده به وزارتخانه‌ای فشل تبدیل شده که از عهده هیچ‌کدام از وظایفش بر نمی‌آید.

یک کارشناس دیگر نیز گفت: دقیقاً از وقتی که این 2 وزارتخانه ادغام شد، مشکلات جاده‌ها هم شروع شد.

وی اظهار کرد: وقتی دو وزارتخانه ادغام می‌شوند، بودجه هم ادغام می‌شود و معمولاً وزیر مشکلات را اهم و مهم می‌کند و این موضوعی است که این چند سال شاهدش بودیم.

وی افزود: این 2 وزارتخانه باید جدا باشند تا بودجه هر کدام صرف کارهای مخصوص به وزارتخانه خودشان شود.

یک کارشناس دیگر نیز تاکید کرد: خانه از پای‌بست ویران است و این خانه کلنگی هرچقدر تعمیر شود در نهایت مشکلات همچنان وجود دارد.

وی گفت: متاسفانه سیستم دولت  کلاً کهنه شده و بهترین راه تخریب و ساخت از نو است، البته ساخت با مصالح محکم نه این‌که سیستم تخریب شده و با همان مصالح ساخته شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.